וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן העבר כריסטוף דאום הלך לעולמו אחרי מאבק בסרטן

דאום בן ה-70 שזכה באליפויות בגרמניה, אוסטריה וטורקיה, נכנע למחלה בה נאבק במשך שנתיים, שבע שנים אחרי שעמד על הקווים לאחרונה

תיקתקנו, 23.8/ספורט1

אבל בכדורגל הגרמני: שחקן ומאמן העבר כריסטוף דאום הלך לעולמו הלילה (בין שבת לראשון) לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. דאום היה בן 70 במותו, ועל פי הדיווחים בגרמניה, הוא "הלך לעולמו בשיבה טובה בביתו בקלן, כשהוא מוקף בבשני משפחתו" שהתבשרו מראש על מותו המתקרב.

מאז חלה במחלה בשנת 2022, הפך דאום לקול מעורר השראה בכל הנוגע למאבק בסרטן, והתראיין פעמים רבות על ההתמודדות איתו. "הסרטן בחר הפעם באיש הלא נכון", הצהיר וב ושוב - ואף ניצח את המחלה פעם אחת, לפני שחלה בה שוב לאחרונה, וחלה הידרדרות במצבו.

דאום היה כדורגלן פעיל בשנות ה-70', אך את עיקר התהילה והפרסום קטף כתוצאה מהצלחותיו כמאמן. הוא אימן את פ.צ קלן בתחילת דרכו על הקווים, והוביל את שטוטגרט לאליפות הבונדסליגה בשנת 1992. לאחר מכן זכה עם בשיקטאש באליפות וגביע בטורקיה, ובתחילת המילניום הוסיף לארון התארים אליפות עם אוסטריה וינה ושתי אליפויות טורקיה נוספות, הפעם עם פנרבחצ'ה.

כריסטוף דאום מאמן איינטרכט פרנקפורט. Christof Koepsel, GettyImages
דמות צבעונית ומאמן עם רזומה מרשים. כריסטוף דאום/GettyImages, Christof Koepsel

דאום זכור כמי שאמור היה להתמנות למאמן נבחרת גרמניה בשנת 2000, אולם מינויו בוטל לאחר סקנדל סמים. לדאום יוחס שימוש בקוקאין במהלך בילוי עם נערות ליווי, דבר שלימים הודה בו - ושבגינו לא קיבל את המשרה היוקרתית בסופו של דבר.

בתפקידו האחרון על הקווים, דאום שימש כמאמן נבחרת רומניה ופוטר בספטמבר 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully