וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לטוני פארקר אסור לתמוך ברצח העם שישראל מבצעת בעזה"

עודכן לאחרונה: 23.8.2024 / 23:12

"קולקטיב וילרבאן עבור פלסטין", הפועל בעיר הצרפתית, פרסם עצומה עליה חתמו כ-7,500 אזרחים עד כה - הקוראת לקבוצת הכדורסל לא להופיע לטורניר בישראל

תיקתקנו, 23.8/ספורט1

לפני כחודש וחצי, ערך עופר ינאי מסיבת עיתונאים משותפת עם טוני פארקר בישראל, ובה הודיע חגיגית על טורניר הכנה בארץ בהשתתפות האדומים, המועדון של כוכב העבר הצרפתי וילרבאן, הפועל ירושלים וריטאס וילנה.

אלא שבימים האחרונים, גוברים הקולות בעיר וילרבאן הקוראים לקבוצת הכדורסל שלא להופיע לטורניר. "קולקטיב וילרבאן עבור פלסטין" - קבוצת אקטיביסטים המרבה לבקר את ישראל - פרסמה עצומה עליה חתמו כ-7,500 אזרחים עד כה, ובה נטען כי לפארקר וקבוצתו "אסור לתמוך ברצח העם בעזה ולאפשר לישראל להמשיך להלבין את פשעיה".

הקולקטיב דרש משחקן העבר האגדי "לנקוט עמדה ציבורית, כשם שעשה עבור אוקראינה במלחמה עם רוסיה". וילרבאן אכן הודיעה בפברואר 2022, מספר ימים לאחר הפלישה הרוסית, כי לא תופיע למשחקיה מול זניט סנט פטרסבורג וקאזאן, בטענה כי "הערכים שלנו כמועדון לא עומדים בקנה אחד עם הנעשה... אסור לקבל דברים כאלה".

עוד הוסיפו בקולקטיב המדובר כי וילרבאן צריכה להודיע על פרישה מהטורניר בין היתר כדי "להגביר את הלחץ ולהביע סולידריות עם העם הפלסטיני".

טוני פארקר, בעלי וילרבאן וכדורסלן עבר. ניב אהרונסון
ייכנע ללחצים? פארקר בישראל בחודש שעבר/ניב אהרונסון

במסיבת העיתונאים המשותפת התייחס ינאי לאפשרות שהטורניר יבוטל ואמר: "האירוע לא הולך להתבטל בגלל הקבוצות. עבורנו זו ההחלטה שלקחנו, לכן זה לא משהו שאנחנו הולכים לבטל, אלא זה יגיע מלמעלה. אחד הדברים שעזר לי להתחבר לטוני הוא שאנחנו הבעלים הצעירים של קבוצות כדורסל. כשאתה בא מפרספקטיבה עסקית זה צורת חשיבה שונה. טוני דוגמא מצוינת לשחקן שסיים עם הכדורסל ועבר לעסקים. העובדה שאנחנו פה כדי לתח גם את הצד העסקי של הכדורסל, זה משהו שחסר בכדורסל האירופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully