וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב מכבי תל אביב, ננדו דה קולו. השידוך שכמעט יצא לפועל

סקאוט ה-NBA ירון ארבל סיפר כיצד הצרפתי האגדי היה בצמרת רשימת המועמדים של הצהובים כשהחל לפרוץ בנבחרת העתודה ובשולה בגיל 20, ואף התקיימו מגעים עם קבוצתו דאז. צביקה שרף: "רציתי אותו מאוד"

דריבל, 20.8/אולפן וואלה

במשך קרוב לשני עשורים, למעשה מאז עזב שרונאס יאסיקביצ'יוס ואחריו ניקולה וויצ'יץ', התקשתה מכבי תל אביב לגייס לשורותיה סופרסטאר אירופאי שיוביל אותה ויהפוך למנהיג הקבוצה. באיחור של 16 שנים מתברר שהצהובים לא היו רחוקים מכך, והיו מי שניסו לשדך בינם לבין הגארד הצרפתי האגדי ננדו דה קולו, כשעוד היה שחקן אלמוני יחסית בן 20.

"נבחרת העתודה של צרפת הגיעה לאליפות אירופה ב-2007 בנובה גוריצה עם סגל ב', כי הסגל הבכיר שכלל את ניקולא באטום, אלכסיס אז'ינסה ובוריס דיו שיחק באליפות העולם עד גיל 19", שיחזר השבוע סקאוט ה-NBA ירון ארבל בפודקאסט "מכביבול".

באותה "נבחרת ב'" כיכב דה קולו. הוא סיים שלישי בטבלת מלך הסלים עם 17.9 נקודות למשחק, בדיוק כמו עומרי כספי מישראל (אבל ל-MVP הוכתר מי שיהפוך לימים לשותפו בזכייה ביורוליג, מילוש תיאודוסיץ'). "ננדו חזר לשולה, שלא נחשבה גם אז לקבוצה גדולה במיוחד, והמשכתי לעקוב אחריו. הם זכו יחד בגביע הצרפתי, הוא נבחר ל-MVP והרמתי טלפון לצביקה שרף, שבאותה תקופה אימן את מכבי. אמרתי לו שמע, יש פה ילד צרפתי שלקח עכשיו את הגביע, תראה אותו. צביקה אהב מאוד את הרעיון וניסה לקדם את זה, אבל לא ידע אם ימשיך במכבי, ולכן זה לא התקדם".

ננדו דה קולו שחקן פנרבחצ'ה. Sonia Canada, GettyImages
דווקא מתאים לו כחול-צהוב. ננדו דה קולו/GettyImages, Sonia Canada

בסיומה של אותה עונה החליטה מכבי תל אביב להחליף את שרף באפי בירנבוים. "לא האמנתי שאפי יקח ילד בן 20 משולה, אז לא ניסיתי אפילו להציע", סיפר ארבל, "אבל יום אחד התקשר אליי מישהו ממכבי ואמר 'בוא לפגישה, אנחנו רוצים את הילד'. אפי ועוזרו רועי חגאי ראו אותו ורצו ללכת עליו כרכז ראשון. מכבי נכנסה למשא ומתן עם שולה והציעה לננדו חוזה עם בייאאוט לצרפתים, משהו שבזמנו היא לא נהגה לעשות בכלל. בסופו של דבר שולה החליטה להשאיר אותו לעוד עונה, שבסיומה הוא נמכר לוולנסיה, ומכבי הלכה על קרלוס ארויו בחוזה של 2.5 מיליון דולר".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

האזינו לפודקאסט המלא

שרף אישר בתגובה את הפרטים: "רציתי מאוד את דה קולו, והכנסתי לתמונה את שמעון מזרחי שהלך יחד איתי, אבל ההנהלה לא כל כך רצתה ללכת על העניין הזה. היה לנו סגל עמוס ושולה רצתה שנקנה אותו, נשלם לו שכר והוא יישאר אצלה עוד שנה. חלק גדול מהאנשים אצלנו לא רצו בזה. בסופו של דבר זה נפל, ואז הקצבנו סכום להבאתו של גל מקל מהקולג' למכבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully