וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולות לה ביוקר: הרצף המוזר של מכבי חיפה מול עולות חדשות

הירוקים שמטו נקודות מול המצטרפות לליגת העל בכל עונה מאז 2012/13, האם זה יקרה גם במחזור הפתיחה של 2024/25? וגם: מתי בית"ר ניצחה לאחרונה בבית במחזור הראשון, כמה זמן חלף מאז ההפסד האחרון של הפועל באר שבע לקרית שמונה, והנתון המעודד של מכבי פתח תקוה

דריבל, 20.8/אולפן וואלה

שבת, 19:00: מכבי בני ריינה - מכבי נתניה (ספורט3)

* בני ריינה מחפשת ניצחון היסטורי על מכבי נתניה, אחרי שלושה הפסדי ליגה ותיקו אחד עד כה, ועוד תיקו מאופס בגביע הטוטו לפני כשנה.

* גם בעונה שעברה נפגשו השתיים במחזור הפתיחה, רק שמכבי נתניה הייתה זו שאירחה. שער עצמי של השוער תומר צרפתי סידר אז לריינה 1:1 בדקה ה-90.

* גם את המשחק הביתי הראשון שלה בעונה הקודמת סיימה בני ריינה ב-1:1 (מול הפועל באר שבע במחזור השני). זו הייתה התוצאה גם במשחק הבית הראשון בעונת הבכורה בליגת העל (מול הפועל חיפה).

* מכבי נתניה סיימה את העונה הקודמת עם חמישה משחקי חוץ ללא הפסד, מתוכם שלושה ניצחונות וארבעה שערים נקיים.

* הפעם האחרונה ששרון מימר ניצח את מכבי נתניה הייתה 1:2 עם הפועל חדרה בדצמבר 2020. מאז רשם חמישה הפסדים ושתי תוצאות תיקו כשאימן מולה בליגה.

עוז בילו מכבי נתניה לצד רועי שוקרני מכבי בני ריינה. ברני ארדוב
ריינה עדיין מחכה לניצחון ראשון על מכבי נתניה. רועי שוקרני מול עוז בילו/ברני ארדוב

שבת, 19:00: בני סכנין - מכבי פתח תקוה

* ניצחון החוץ האחרון של מכבי פתח תקוה על בני סכנין היה בינואר 2019 עם 0:1 של תאי בריבו בדוחא. השריד היחיד מאז: מארון גנטוס שפתח בהרכב המארחת. מאז היו שלושה ניצחונות של סכנין ועוד שתי תוצאות תיקו.

* מכבי פתח תקוה לא הפסידה כבר עשור במחזור הראשון של ליגת העל. האחרונה שניצחה אותה בפתיחת עונה הייתה מכבי תל אביב (0:3 בחוץ בספטמבר 2014).

* בני סכנין כבשה וספגה בכל חמשת משחקיה בגביע הטוטו: שני ניצחונות 1:2, שני הפסדים כאלה וגם 2:2.

* מכבי פתח תקוה הפסידה בכל ששת משחקיה הרשמיים מאז הזכייה בגביע המדינה והבקיעה במהלכם רק שער אחד.

* דן רומן יעמוד על הקווים לראשונה כמאמן ראשי בליגת העל. בימיו כשחקן היו לו שלושה ניצחונות ושלושה הפסדים מול בני סכנין, כולל אחד מכל סוג כקשר מכבי פתח תקוה ב-2009/10.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מארון גנטוס, שחקן בני סכנין. מאור אלקסלסי
היחיד ששרד מההפסד הביתי האחרון של סכנין למכבי פתח תקוה. מארון גנטוס/מאור אלקסלסי

שבת, 20:00: הפועל חדרה - הפועל חיפה

* הפועל חיפה ניצחה בארבעת מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות ולא הפסידה להפועל חדרה בששת האחרונים.

* גם רוני לוי אוהב את המשחקים מול חדרה. יש לו שבעה ניצחונות ותיקו בודד בשמונה משחקי ליגה בהם אימן נגדה.

* הפועל חדרה ניצחה במחזור הפתיחה בעונת החזרה שלה לליגה הבכירה (1:2 על הפועל תל אביב באוגוסט 2018) אבל מאז לא עשתה את זה שוב.

* הפועל חיפה החלה את העונה הקודמת עם ארבעה ניצחונות חוץ רצופים, בהם ה-1:2 על חדרה באצטדיון בנתניה.

* העונה, האדומים מהכרמל עדיין ללא ניצחון. בגביע הטוטו היו להם ארבע תוצאות תיקו בשלב הבתים והפסד 4:2 לאשדוד במשחק הדירוג על המקום ה-13, ואפילו שני משחקי ההגנה בקפריסין הסתיימו בתיקו והפסד.

דניאל טננבאום, שוער עירוני טבריה. מאור אלקסלסי
טרם הפסיד למכבי חיפה. דניאל טננבאום/מאור אלקסלסי

שבת, 20:00: מכבי חיפה - עירוני טבריה (ספורט4)

* מפגש היסטורי בין הקבוצות. הפעם האחרונה שמכבי חיפה שיחקה מול קבוצה מהעיר הייתה בינואר 1989, אז הביסה 0:3 את הפועל טבריה בחוץ עם שערים של זאהי ארמלי, עופר מזרחי וציון מרילי.

* אותו ניצחון היה ה-14 ברציפות של מכבי חיפה על הפועל טבריה. לפני כן היה תיקו בודד, חמישה ניצחונות טבריינים ורק אחד חיפאי.

* מכבי חיפה לא הפסידה במחזור פתיחה מאז ה-2:0 למכבי תל אביב בנתניה לפני שש שנים. היחידה שלקחה ממנה נקודה מאז הייתה הפועל חדרה עם 0:0 ביתי (גם כן בנתניה) בתחילת 2021/22.

* דניאל טננבאום מעולם לא הפסיד למכבי חיפה. הוא עמד בשערה של מכבי תל אביב בתשעה משחקי ליגה וגביע מול הירוקים, והמאזן שלו: חמישה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו.

* מכבי חיפה איבדה נקודות לעולות חדשות בכל עונה מאז 2012/13. אז רק קבוצה אחת הצטרפה לליגת העל, הפועל רמת גן, והירוקים ניצחו 0:2 בבית ו-0:3 בחוץ.

לפי עונות:

2023/24: הפסד למכבי פתח תקוה ותיקו מול הפועל פתח תקוה
2022/23: הפסד ותיקו מול מכבי בני ריינה
2021/22: תיקו עם הפועל נוף הגליל ועם הפועל ירושלים
2020/21: הפסד ותיקו מול מכבי פתח תקוה
2019/20: הפסד להפועל כפר סבא
2018/19: שני הפסדים להפועל חדרה
2017/18: שני הפסדים להפועל עכו והפסד ותיקו מול מכבי נתניה
2016/17: הפסד ותיקו מול מ.ס. אשדוד
2015/16: הפסד ותיקו מול בני יהודה והפסד ותיקו גם מול הפועל כפר סבא
2014/15: תיקו מול הפועל פתח תקוה
2013/14: הפסד להפועל רעננה

ירדן שועה בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
רצף ההפסדים במחזורי הפתיחה ייעצר? ירדן שועה בהפסד להפועל חיפה במחזור הראשון אשתקד/ברני ארדוב

ראשון, 20:15: בית"ר ירושלים - מ.ס. אשדוד (ספורט3)

* שני מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות הסתיימו בתיקו. לפני כן היה לבית"ר ירושלים רצף של ארבעה ניצחונות, שהגיע אחרי רצף חמישה ניצחונות של מ.ס. אשדוד (כולל אחד בגביע) שבכולם כבשה צמדים.

* זו הפעם הראשונה שהשתיים נפגשות כבר במחזור הפתיחה. בפעמיים הקודמות ששיחקו זו מול זו בליגת העל בחודש אוגוסט, בית"ר היא זו שאירחה וגם ניצחה: 1:4 במחזור השני של 2017/18 ו-1:2 במחזור השלישי בעונת 2000/01.

* בית"ר ירושלים הפסידה במחזור הפתיחה בכל אחת משלוש העונות הקודמות. המקרה האחרון בו החלה עונה עם ניצחון היה ב-2020/21, אז גברה 0:1 על הפועל חיפה בחוץ משער של שי קונסטנטין בדקה ה-90.

* ניצחון ביתי במחזור הראשון? את זה לא עשתה בית"ר ירושלים כבר 17 שנה. אז המאמן ברק יצחקי פתח בהרכב שלה והיה שותף ל-0:3 על בני יהודה בטדי משערים של טוטו תמוז, מיכאל זנדברג וכריסטיאן אלברס. אותה עונה הסתיימה עם האליפות השישית והאחרונה של הירושלמים. אולי בלומפילד ישנה את הסטטיסטיקה הזו?

רן קוז'וק שחקן קרית שמונה. יותם רונן
לא הפסיד לה כמאמן והיה שותף כשחקן לעלייה ההיסטורית. רן קוז'וך במדי עירוני קרית שמונה/יותם רונן

שני, 20:00: עירוני קרית שמונה - הפועל באר שבע (ספורט1)

* זה יהיה המפגש ה-33 בין הקבוצות במסגרת ליגת העל. עד כה מובילה הפועל באר שבע 6:16 בניצחונות ועוד 10 לא הוכרעו.

* הפעם האחרונה שעירוני קרית שמונה ניצחה את הפועל באר שבע במסגרת הליגה הייתה במאי 2015 - 1:3 ביתי משלושער של רועי קהת. 18 מפגשי ליגה חלפו מאז.

* זו הפעם השלישית שהשתיים נפגשות כבר במחזור הראשון של ליגת העל, וגם בשני המקרים הקודמים קרית שמונה היא זו שאירחה (רק לא בנתניה): לפני שש שנים הסתיים המשחק ב-1:1 ולפני תשע שנים ניצחה הפועל באר שבע 1:3 בחוץ והמשיכה לאליפות.

* רן קוז'וך שיחק שתי קדנציות בעירוני קרית שמונה והיה שותף לעלייה ההיסטורית לליגת העל ב-2006/07. כמאמן יש לו שני ניצחונות ותיקו מולה.

נדחה: מכבי תל אביב - הפועל ירושלים

* המאזן בין הקבוצות בליגה הבכירה: 49 ניצחונות למכבי תל אביב, 17 להפועל ירושלים ועוד 12 תוצאות תיקו.

* מאז ההפסד 2:1 בבלומפילד בפלייאוף העליון במרץ 2023 מצמד של גיא בדש, מכבי תל אביב ניצחה את הירושלמים ארבע פעמים ובכל המקרים כבשה צמדים.

* בנוסף, מאז אותו הפסד ביתי לירושלמים, מכבי תל אביב הפסידה רק עוד פעם אחת כמארחת ב-23 משחקי ליגה: 1:0 למכבי חיפה בינואר האחרון.

* הפועל ירושלים פתחה עם תיקו את שלוש העונות שלה בליגת העל. הפעם האחרונה שניצחה במחזור הראשון בליגה הבכירה הייתה בגלגולה הקודם - 1:2 ביתי על הפועל פתח תקוה ב-1998/99.

* המקרה האחרון בו השתיים נפגשו במחזור פתיחה היה ב-1985/86, אז מוטי איוניר חגג צמד ובישל לבני טבק ב-1:4 של מכבי תל אביב באצטדיון רמת גן. אלון נתן כבש בתווך בפנדל, מישל דיין השווה זמנית לירושלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully