וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושט היד וגבי: ההזדמנות הגדולה ואולי האחרונה של קניקובסקי

22.8.2024 / 11:15

הליגה האירופית קוראת למכבי תל אביב אחרי ארבע שנים, ובאמצעותה אמור קניקובסקי להגשים את החלום. על הקיץ השקט שעבר השחקן הכי חם בקרית שלום, שסירב לחוזה בו היה משלש את שכרו, עדיין ממתין להצעות ויודע שבפלייאוף מול באצ'קה טופולה הוא נלחם גם על מעברו לאירופה

תקציר גביע הטוטו: מכבי תל אביב - בני סכנין 1:2/ספורט1

זה היה אמור להיות הקיץ של גבי קניקובסקי. מעטים השחקנים שהמועדון מציע להם חוזה עתק לשנים קדימה והם מסרבים. בסופו של דבר, קשר מכבי תל אביב עשה את העונה הטובה בקריירה שלו באליפות האחרונה ובעיני לא מעט אנשי מקצוע ואוהדים, קניקובסקי אפילו היה השחקן המצטיין בעונה של רובי קין והאליפות שחזרה אחרי שלוש שנים לקרית שלום.

קניקובסקי לא הסתיר לאורך עונה שלמה את שאיפתו לצאת ולשחק באירופה. הגם שראה שחקנים רבים, למשל כאלה שחלקו איתו את אותו חדר הלבשה בעונה שעברה חוזרים מהר מאוד לארץ אחרי חוסר הצלחה באירופה, הוא לא נרתע. לסוכנים שלו הבהיר: זה הקיץ בו אני רוצה לצאת לחו"ל ולא משנה מה יציעו לי במכבי תל אביב.

גבי קניקובסקי מכבי תל אביב. דני מרון
רוצה לצאת לחו"ל ויהי מה. גבי קניקובסקי/דני מרון

נקודת הזמן מבחינת הזמן קניקובסקי הייתה אמורה להיות כמעט מושלמת. הוא, כאמור, אחרי עונה מצוינת עם שערים ובישולים, כולל בקונפרנס ליג, עם נוכחות משמעותית בקבוצה והוא גם לפני שנת חוזה אחרונה. זו העמדה בה המועדונים בדרך כלל מתגמשים, מאחר שהם יודעים שאם לא ימכרו, הם ייפרדו מהנכס בעוד שנה ללא תמורה, אבל מכבי תל אביב הבהירה עוד בעונה שעברה שאת קניקובסקי היא לא מוכרת.

מכבי תל אביב הייתה מוכנה להשקיע סכומים גבוהים מאוד כדי להחתים את קניקובסקי לחוזה חדש לשלוש שנים, אולי אפילו "עד סוף הקריירה" כפי שאמר המנכ"ל בן מנספורד, אבל לדון במכירה היא לא רצתה.

גם את פליסיו מילסון לא רצו במכבי תל אביב למכור ודחו הצעות עד שבסוף, בלחץ גדול של האנגולי וסוכנו הפורטוגלי, נאלץ המועדון למכור אותו לכוכב האדום בלגרד. קניקובסקי רחוק ממילסון בכל ההיבטים ובטח במבנה האישיותי, ובכל זאת לא ברור איך היה מתנהג אם היה מקבל הקיץ את ההצעה שגורמת לו להרגיש שהוא חייב לצאת ויהי מה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
גבי קניקובסקי מכבי תל אביב. אריאל שלום
יכול היה לשלש את שכרו, וסירב למען הסיכוי לצאת לחו"ל/אריאל שלום

בתנאים האלה שמכבי תל אביב לא רוצה למכור וכאשר המועדונים באירופה יודעים שיהיה צריך לפתות את אלופת ישראל בלא מעט מיליוני יורו, קניקובסקי נותר בלי ההצעה עליה חלם ושאותה הוא עדיין מתעתד להגשים. באופן יחסי החוזה שלו רחוק ממה שהוא צריך להרוויח במכבי תל אביב, כי הוא יושב על חוזה ישן, בסכומים שמכבי תל אביב מוכנה לשלש כדי להחתים אותו על חוזה חדש.

כשאנחנו קצת יותר משבוע לסגירת חלון ההעברות בליגות הבכירות באירופה שאליהן מכוון קניקובסקי, דיי ברור שהסיפור לקיץ הזה הולך ונסגר מבחינתו. הכל אפשרי בכדורגל ובדקה ה-90 מוכרעות עסקאות ולא רק משחקים, אבל כפי שזה נראה, קניקובסקי הולך לעונה נוספת בישראל - ויש לומר לשמחתה של מכבי תל אביב שרואה בו את אחד העוגנים היציבים והמשמעותיים בסגל שלה. היכולת, האופי, הנפש המיוחדת - למכבי תל אביב יש נכס שהיא הפכה מזמן לאבטיפוס, כמוהו היא רוצה עוד הרבה ולשם היא מכוונת עוד במחלקת הנוער. קניקובסקי הוא בדיוק השחקן שמכבי תל אביב רוצה בפס הייצור שלה.

דור תורג'מן, גבי קניקובסקי, אושר דוידה שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מכבי תל אביב, אתר רשמי
הליגה האירופית יכולה לשנות לגבי קניקובסקי את הקריירה/אתר רשמי, מכבי תל אביב

ארבעת המשחקים של מכבי תל אביב עד כה באירופה לא הבליטו את קניקובסקי. לא ברור אם יושבת שם החמצת אירופה הקיץ, מבחינתו האישית, או שמא הוא נסחף אחר היכולת הפושרת של האלופה תחת ז'ארקו לאזטיץ' במשחקים מול סטיאווה בוקרשט ופוניבז'. קניקובסקי שווה הרבה יותר ממה שהציג עד עכשיו והוא כבר הוכיח זאת בעבר. החלום, כאמור, נמצא שם בגדול, היעדים באירופה קורצים והעונה הקרובה תקבע איך תתפתח הקריירה שלו. כבר בינואר, על פי החוק, הוא יוכל לנהל מו"מ למעבר לקבוצה בחו"ל בקיץ הבא - ובתור שחקן חופשי זה יהיה לו יותר פשוט. כדי שזה יקרה, גבי קניקובסקי צריך לעשות את אותה העונה שעשה תחת רובי קין. עונה שבה הוא הבטריה של מכבי תל אביב, עונה שבה הוא כובש ומבשל, אבל גם מסייע לחלק האחורי בחילוץ כדורים. עונה שבה קניקובסקי הוא שוב אחד האהובים ביציעי אצטדיון בלומפילד.

פלייאוף הליגה האירופית שיוצא לדרך הערב מול באצ'קה טופולה (21:00, ספורט1) ייקבע לאיזו עונה אירופית הולכת מכבי תל אביב. אם היא יורדת לקונפרנס ליג, המקום שלה בשנים האחרונות, או צועדת בגאון לליגה האירופית שאליה לא העפילה מאז קיץ 2020, שהפורמט שלה השתנה ושתהפוך מאוד אטרקטיבית, בטח עבור קבוצה מישראל. עבור קניקובסקי חלון הראווה מתחיל הערב - זו הבמה וזה המקום עבורו על מנת להוכיח שהוא ראוי להגשים את כל החלומות שלו. בעוד יומיים הוא יחגוג את יום הולדתו ה-27, וזו ההזדמנות הגדולה שלו להראות מול הקבוצות שיחכו למכבי תל אביב, החל מהחודש הבא וייתכן שעד חודש ינואר, שהוא שייך לרמה הגבוהה. לחוזה ראשון מעבר לים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully