וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלט נגד סבע בשירות התעמולה הערבית: "ישראל מדינת אפרטהייד"

ערוצי הטלוויזיה במדינות ערב שידרו שוב ושוב את התמונות מחיפה, כולל השלט: "ילד ישראלי שווה יותר מילד עזתי". באחד מהם קראו לסבע לעזוב את הקבוצה כמחאה: "הישראלים כבר לא מתביישים להראות את גזענותם בפומבי"

תקציר חצי גמר גביע הטוטו: מכבי חיפה - מכבי נתניה 1:2/ספורט1

דיא סבע אומנם מנסה לברוח מפוליטיקה כמו מאש בימים אלו, אבל לאחרונה סיפורו עושה כותרות הן בישראל - והן בעולם הערבי.

בימים האחרונים מסקרים בעניין גם בעולם הערבי את התמונות ממשחק חצי גמר גביע הטוטו של מכבי חיפה נגד מכבי נתניה, במהלכו ספג סבע שריקות בוז מאוהדי קבוצתו וענה להם עם צמד שסידר לירוקים ניצחון 1:2 ומקום בגמר, בו יפגשו את מכבי תל אביב.

את עיקר תשומת הלב תפס שלט אחד שהונף ביציעים בחיפה, בו נכתב מסר עקיף לסבע: "ילד ישראלי שווה יותר מילד עזתי". כזכור, סבע הפך למוקצה על ידי חלק מאוהדי מכבי חיפה בעקבות פוסט שפרסמה אשתו ברשתות החברתיות, בו הביעה הזדהות עם ההרוגים בעזה.

השלט המדובר, כמו גם היחס שמקבל סבע מחלק מאוהדי מכבי חיפה, הפך כפי שמתברר לכלי תעמולה בידי הערוצים הערביים. בערוץ "אל ערבי" שמקורו בקטאר, פרסמו אייטם נפרד על סבע במהדורת החדשות, וציינו כי "הגזענות הישראלית כבר נכתבת שחור על גבי לבן, בשלטי ענק במגרשי כדורגל. הישראלים כבר לא אפילו לא מנסים להסתיר את הגזענות שטבועה בהם. הייתם צריכים עוד הוכחה שישראל מדינת אפרטהייד?".

בדיווחים נוספים בתקשורת הערבית שעסקו בסוגיה של סבע, הדגישו את העובדה שההתאחדות לכדורגל לא מתכוונת להעניש את מכבי חיפה, ושמשטרת ישראל הסירה מלכתחילה את ידיה מהעניין, ולא ניסתה לאתר את האוהדים שהניפו את השלט. אחד המגישים אף קרא לסבע לעזוב את הקבוצה במחאה על היחס שקיבל מהאוהדים ומרשויות החוק ש"לא טיפלו בנושא".

בכיר בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל התייחס אתמול (ראשון) לנושא בדברים שאמר ל"כאן חדשות": אי אפשר לדעת מה תהיה ההחלטה אבל בהתבסס על הדברים כנראה שלא יוגש כתב אישום".

הבכיר הוסיף: "צריך שהשלט לא רק יהיה פוגעני אלא גם שהוא יהיה מכוון ספציפית לאדם מסויים בשל השתייכותו לקבוצה דתית או אתנית מסויימת - כדי להחליט להגיש כתב אישום".

"אפשר לטעון שנכון שהשלט כוון לדיא סבע, אבל הוא לא בהכרח כווון אליו כי הוא ערבי, מה שבאמת היה גורר כתב אישום, אלא בגלל שאשתו כתבה את מה שכתבה בפוסט. לכן זה באמת מקרה גבולי שככל הנראה לא יוביל לכתב אישום", סיכם הבכיר.

שחקן מכבי חיפה, דיא סבע. ברני ארדוב
ענה על המגרש. סבע/ברני ארדוב

כזכור, סבע עזב את מכבי חיפה בעונה שעברה בין היתר על רקע פוסט שהעלתה אשתו בתחילת המלחמה, בו נכתב: "גם בעזה יש ילדים, וכבר 800 ילדים מתו בעזה מההפצצות שלנו. ובין אם הם כלואים בין הרצחנות של חמאס להפצצות שלנו בישראל, אנחנו חייבים להגיד שצריך לעשות הכל כדי שילדים לא ימותו, כי זו האמת, אין הבדל בין ילד לילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully