וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין גבול לציניות: האלג'יראי שסירב לקרב מול בוטבול נשלח לתוכנית שומרי משקל

על רקע החקירה המתנהלת נגדו, מסעוד דריס שפסל את עצמו כדי להימנע מלהתחרות נגד ישראלי, מנסה לחזק את הקייס המשפטי. יו"ר האיגוד האלג'יראי: "בונים עליו למדליה בלוס אנג'לס"

ענבר לניר בריאיון מיוחד לנטע לוינסון/עריכת וידאו: זיו שטיינר

שבוע עבר מאז ננעלה אולימפיאדת פריז, ובאלג'יריה כמו בישראל, מציינים הצלחה לא מבוטלת. האלג'יראים חזרו הביתה עם שלוש מדליות זהב, כולל אחת של אימן חליף שחוללה סערה בינלאומית, אבל גם עם מדליסט בפוטנציה ששב על עקבותיו בידיים ריקות מסיבות פוליטיות - הג'ודוקא מסעוד דריס.

כזכור, דריס אמור היה להתמודד מול טוהר בוטבול בסיבוב הראשון בקטגוריית משקל עד 73 ק"ג, אבל פסל את עצמו מהתחרות ונמנע מלהופיע בקרב בעקבות לחצים כבדים שהופעלו עליו מצד גורמים פוליטיים.

התירוץ הרשמי היה משקל יתר, וכעת האלג'יראים לוקחים את זה צעד אחד קדימה - ומראים שאין גבול לציניות. בתקשורת המקומית דווח שדריס יישלח על ידי איגוד הג'ודו המקומי לתוכנית מיוחדת לשומרי משקל - מהלך שנועד בבירור לכסת"ח את הצעד הפוליטי האנטי-ישראלי של דריס, ולחזק את הקייס המשפטי שלו על רקע החקירה שנפתחה על ידי הוועד האולימפי העולמי בנושא.

דריס מנסה להימנע בכל הכוח מהשעייה ארוכה כפי שספג פתחי נורין, שסירב להתחרות מול בוטבול בנסיבות דומות באולימפיאדת טוקיו. נורין ספג בזמנו השעייה ל-10 שנים מהענף, והלכה למעשה - הקריב את הקריירה על מזבח השנאה לישראל.

טוהר בוטבול לצד הג'ודוקא האלג'יראי מסעוד דריס. אילוסטרציה, עיבוד תמונה
בדיחה עצובה. דריס לצד בוטבול/עיבוד תמונה, אילוסטרציה

דריס נחוש שגורלו יהיה שונה, וגם באיגוד הג'ודו המקומי מגבים אותו, וממשיכים לבנות עליו לאולימפיאדת לוס אנג'לס. "מסעוד דריס הוא אלוף בתחומו. פגשתי אותו בכפר האולימפי אחרי שנפסל בגלל משקל יתר, וראיתי כמה זה משפיע עליו", אמר יו"ר האיגוד המקומי חרארדין ברבארי. "הוא לא מספיק הקפיד על תכנית ההכנה שעשינו לו לפריז, ונענש בחומרה. יחד עם זאת, אנחנו מעריכים ומאמינים שהוא יזכה במדליה באולימפיאדת 2028, ובמקביל נותנים את מלוא הכבוד לגופי השיפוט של הוועד האולימפי הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully