וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אחרת: מכבי ת"א בעקבות פרס אטרקטיבי ושווה במיוחד

15.8.2024 / 11:30

אם יעפילו לליגה האירופית יבטיחו לעצמם הצהובים משחקים יוקרתיים והכנסות משמעותיות, אך גם יהיו חייבים להעמיק את הסגל לקראת ארבעה חודשים אינטנסיביים שהכי קרובים למה שעברה האחות מהכדורסל

תקציר: פוניבז' - מכבי תל אביב 2:1/ספורט1

אם תעבור את פוניבז' הערב (חמישי, 21:30, ספורט1) ואת באצ'קה טופולה בפלייאוף בשבועיים הבאים, מכבי תל אביב תיכנס אל הליגה האירופית, מפעל בו היא לא הייתה זמן רב. בשל הפורמט החדש במסגרת זו, אם תעפיל, מכבי תל אביב תקיים בשלב הליגה שיכלול 36 קבוצות שמונה משחקים מול שתי יריבות מכל דרג - כולל דרגים ב' או ג' שלאחד מהם תשתייך בעצמה - כשמבחינתה מדובר כמובן בשמונה משחקי חוץ מאחר שהיא תארח בחו"ל.

לוח משחקים כזה עשוי לכלול מפגשים עם רומא ומנצ'סטר יונייטד, או לאציו וטוטנהאם מדרג א', ליון ופנרבחצ'ה מדרג ב', אוניון סן ז'ילואז ואחת הנושרות מפלייאוף ליגת האלופות (למשל דינמו קייב) מדרג ג', וגם אתלטיק בילבאו והופנהיים או ניס מדרג ד'.

הליגה האירופית תהיה אטרקטיבית ביותר בעונה הקרובה, והעובדה שאין משחקי בית וחוץ נגד אותה היריבה, יחד עם הגדלת כמות המשחקים בשלב הראשון משישה לשמונה, הופכים את הפרס על עמידה במשימה לשווה במיוחד. המשחקים ההם מול אולימפיאקוס בעונה שעברה הופכים כמעט לחסרי עניין כשמסתכלים על היריבות שמכבי תל אביב עשויה לפגוש.

שחקני מכבי תל אביב. Vasile Mihai-Antonio, GettyImages
פרס שווה מונח על הכף, אבל גם משימה קשה במיוחד/GettyImages, Vasile Mihai-Antonio

המחזור הראשון בליגה האירופית יהיה ב-25/26 בספטמבר, השני שבוע לאחר מכן ובהמשך אין שוב משחקים עוקבים, עד למחזורים 7 ו-8 שיהיו ב-23 ו-30 בינואר. המשמעות היא שהעפלה למפעל השני בחשיבותו ביבשת תייצר למכבי תל אביב ארבעה חודשי טירוף אינטנסיביים, מספטמבר עד ינואר, בהם תפגוש שמונה יריבות אטרקטיביות במקביל למשחקי ליגת העל, בה הצהובים יכוונו כמובן לזכייה באליפות.

כל זאת בניגוד לקונפרנס ליג, שם יש רק שישה משחקים ולא שמונה וכך שלב הליגה יסתיים באמצע דצמבר, כפי שהיה נהוג בשלבי הבתים בשנים האחרונות.

גם מבחינת המענקים יש שינוי. לאור הגדלת מספר המשחקים, שווי ניצחון בליגה האירופית פחת. כניסה לשלב הליגה תבטיח למכבי תל אביב כ-4.7 מיליון יורו (כולל הבונוסים על המוקדמות) ומשם ניצחון יהיה שווה 450 אלף יורו (לעומת 630 אלף בעונה הקודמת) וכל נקודה 150 אלף. לעומת זאת, כניסה לקונפרנס ליג תעניק כ-3.8 מיליון יורו (כולל המוקדמות) ובמפעל הזה יהיה בונוס של 400 אלף יורו על ניצחון (לעומת חצי מיליון בעונה הקודמת) ו-133 אלף עבור כל נקודה.

כבר עכשיו ברור שאם מכבי תל אביב תעפיל לליגה האירופית, היא תשחק במפעל שידרוש ממנה להעמיק את הסגל. זו תהיה ליגה בפני עצמה מבחינת האלופה הישראלית, על אחת כמה וכמה כשהיא לא מארחת בישראל. זה הכי קרוב למה שהאחות מהכדורסל עברה בעונה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully