וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הפנים: הליגה הצרפתית פותחת עונה בלי אמבפה ועם דאגות רבות

16.8.2024 / 12:00

מי שהיה הפנים של הליגה ברח למדריד ולא רק הותיר את פריז סן ז'רמן ללא סופרסטאר, אלא סיבך את עסקת זכויות השידור שכמעט גרמה לשמונה מועדונים לפשוט רגל. האם הפרויקט החדש של מארסיי יאיים על השלטון הקטארי? השינויים, המועמדות והצרות

תקציר ה-1:1 בהכנה בין ר.ב. לייפציג לפריז סן ז'רמן/ספורט1

ב-2 בדצמבר 2015 ערך קיליאן אמבפה את הופעת הבכורה שלו במדי מונאקו ובהדרגה הפך לפנים של הליגה הצרפתית. אחרי שבע אליפויות, שש זכיות במלכות השערים וחמש בחירות לשחקן העונה, הוא יצא להגשים חלום ילדות בריאל מדריד. והאבידה הזו היא לא רק של פריז סן ז'רמן אלא של הליגה כולה, ובתזמון הכי גרוע שיכולים היו קברינטיה לבקש.

הדמות הכי מזוהה עם הליגה עזבה בדיוק עם סיום חוזה זכויות השידור המקומי וכך נאלצו ראשי הקבוצות להתפשר על הסכם חדש, ממש ברגע האחרון וכאשר שמונה מועדונים כבר היו על סף פשיטת רגל. במקום מיליארד יורו לשנה, רק 400 אלף מ-DAZN עבור שמונה משחקים ועוד 100 אלף מ-BeIN עבור המשחק המרכזי. ועכשיו כולם צריכים להסתגל למציאות החדשה.

ז'ואאו נבש שחקן פריז סן ז'רמן. RONNY HARTMANN/AFP, GettyImages
אמורים להצטרף לפחות עוד רכש אחד עד לסיום החלון. ז'ואאו נבס/GettyImages, RONNY HARTMANN/AFP

פריז סן ז'רמן

הקיץ הקודם של פריז סן ז'רמן כלל מהפכה מוחלטת - יותר קבוצה מכוכבים. זה הספיק לזכייה בכל התארים בצרפת ולחצי גמר ליגת האלופות, אבל לא כדי לשמור את קיליאן אמבפה. הסופרסטאר עזב שנה אחרי ליאו מסי וניימאר, והפעם האלופה באמת ללא כוכבי על בסגל, לראשונה בעידן הקטארי, כשהשם הכי גדול הוא בכלל בעל המניות החדש, קווין דוראנט. לראשונה גם המאמן במעמד רם יותר מכל שחקן ולואיס אנריקה הוא זה שיעמוד למבחן, אחרי קיץ בו ויתר על המסע הקבוע למזרח והתכונן בסגל חסר לאור ריבוי שחקני הנבחרות. ז'ואאו נבס הגיע כרכש הנוצץ היחיד עד כה וחובר לוויטיניה במרכז שדה פורטוגלי, בו ינסו להשתלב גם ווארן זאיר-אמרי ואלוף אירופה פביאן רואיס. וויליאן פאצ'ו נרכש כדי לחזק את ההגנה, מאטביי סאפונוב הרוסי הגיע כשוער גיבוי ויש ציפייה גם לחלוץ בכיר נוסף או שחקן כנף. אם לא יגיע אחד כזה, עוסמאן דמבלה, בראדלי ברקולה, רנדל קולו מואני וגונסאלו ראמוס ינסו להשלים בעצמם את 44 השערים שנדדו למדריד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
מייסון גרינווד מוצג כשחקן מארסיי על ידי נשיא המועדון פאבלו לונגוריה והיועץ המקצועי פבריציו רבאנלי. CLEMENT MAHOUDEAU/AFP, GettyImages
מארסיי נבנתה סביבו. מייסון גרינווד בין היועץ פבריציו רבאנלי ונשיא המועדון פאבלו לונגוריה/GettyImages, CLEMENT MAHOUDEAU/AFP

מארסיי

רוברטו דה זרבי נחשב לאחד המאמנים המוערכים ביבשת. כאשר הודיע על פרידה מברייטון, הסברה הייתה כי יחתום בבאיירן מינכן או אולי במנצ'סטר יונייטד, אבל בסופו של דבר האיטלקי נחת במארסיי שמנסה (שוב) לבנות עצמה מחדש. מאז 2010 לא ראו אליפות בסטאד ולודרום והמקום השמיני המאכזב בעונה האחרונה הותיר את התכולים ללא כרטיס לאירופה, כך שכל הפוקוס יהיה על הליגה. מייסון גרינווד הוא הרכש הנוצץ מכולם (26 מיליון יורו) ויהיה האנגלי הראשון שלה מאז ג'ואי בארטון ב-2012/13, בתקווה להצליח כמו כריס וודל בימי הזוהר של המועדון בתחילת שנות ה-90'. דה זרבי הצהיר כי הקבוצה נבנית סביב גרינווד, אבל גם חרונימו רולי, פייר אמיל הויביירג, ליליאן בראסייה, דרק קורנליוס, באמו מייטה, איסמעאל קונה והארגנטינאי הכישרוני ולנטין קרבוני הצטרפו, ורגע לפני מחזור הפתיחה הובא אלי ווהי מלאנס במטרה להיכנס לנעליו של פייר אמריק אובמיאנג (נמכר לליגה הסעודית).

בריל אמבולו, חלוץ מונאקו. GettyImages
יישאר כשיר? ברל אמבולו/GettyImages

מונאקו

סגנית האלופה יוצאת לדרך חדשה, ללא וויסאם בן ידר, סגן מלך שעריה בכל הזמנים ששילם מחיר על שלל ההסתבכויות שלו מחוץ למגרש וחוזהו לא חודש. פולארין באלוגון יצטרך להצדיק את הסכום ששולם עליו אחרי עונת בכורה מאכזבת, ברל אמבולו סוף כל סוף כשיר ואליהם מצטרף בהתקפה ג'ורג' אילניקנה הניגרי בן ה-17 שנרכש מאנטוורפן בכ-19 מיליון יורו. אלכסנדר גולובין, שכרגיל מתחיל את העונה פצוע, ירש מבן ידר את החולצה מספר 10 ואת סרט הקפטן, ויידרש להוביל יחד עם טאקומי מינאמינו הנהדר. לרשימת הצעירים המוכשרים הצטרפו שחקני הרכש כריסטיאן מאוויסה ולאמין קמארה, שכבר הספיקו להותיר חותם בגביע גאמפר מול ברצלונה.

אריק רואה מאמן ברסט מקבל את פרס מאמן העונה מידי דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת. FRANCK FIFE/AFP, GettyImages
מינוי תמוה שהפך למאמן העונה. אריק רואה מקבל את הפרס מידי דידייה דשאן/GettyImages, FRANCK FIFE/AFP

ברסט

הבחירה באריק רואה בקיץ שעבר נראתה תמוהה למדי, אבל כדורגלן העבר ששימש כפרשן בשנים האחרונות ולא אימן מאז 2011, סיים כמאמן העונה לאחר שהצעיד את ברסט להישג הגדול בתולדותיה למרות אחד התקציבים הנמוכים בליגה והאצטדיון הקטן מכולם: מקום שלישי וכרטיס לליגת האלופות. עוד לפני ההופעה ההיסטורית במפעל המרכזי של אירופה, הפתעת העונה הקודמת צריכה לצלוח לו"ז קשוח שכולל משחקים מול מארסיי, לאנס, סנט אטיין ופריז סן ז'רמן בארבעת מחזורי הפתיחה. ליליאן בראסייה עבר למארסיי אחרי עונה מצוינת ובינתיים הגיעו רק לודוביק אז'ורק ועבדולאי אנדיאיי, כשהרצון הוא להעמיק את הסגל והחשש הוא מהסתבכות בתחתית. "אני לא רוצה להיות זה שחופר את הקבר של ברסט", הבהיר רואה.

ז'ורז' מיקוטאדזה שחקן ליון. Angel Martinez, GettyImages
איך יעבוד השילוב עם אלכסנדר לקאזט? ז'ורז' מיקוטאדזה/GettyImages, Angel Martinez

ליון

באמצע העונה נראה היה כי ליון תיפרד מהליגה הבכירה אחרי 35 שנה, אבל דווקא המינוי הזמני של מנהל האקדמיה פייר סאז' הביא לטוויסט בעלילה. ליון נמלטה מהקו האדום והמריאה עד למקום השישי עם כרטיס לליגה האירופית. בקיץ היא כבר הוציאה כמעט 135 מיליון יורו, אם כי רובם במימוש אופציות על מושאלים מהעונה הקודמת. מוסא ניאקטה נרכש ב-31.90 מיליון יורו כדי להנהיג את ההגנה וז'ורז' מיקוטאדזה, שהרשים במדי גאורגיה ביורו, שב לעיר הולדתו וישתף פעולה בהתקפה עם אלכסנדר לקאזט.

ליאם רוסניור מאמן שטרסבורג. FREDERICK FLORIN/AFP, GettyImages
מאמן אנגלי שני בליג 1 העונה. ליאם רוסניור/GettyImages, FREDERICK FLORIN/AFP

משחק הכיסאות

פאולו פונסקה סיים שנתיים מוצלחות בליל, עבר לאמן את מילאן וסלל את הדרך למשחק כיסאות בליגה הצרפתית. ברונו ז'נסיו, שלא עבד מאז פוטר מראן במהלך העונה שעברה, נכנס לנעליו וכבר הצעיד את ליל לפלייאוף ליגת האלופות אחרי שהיה מועמד גם לניס, שמכרה שחקני מפתח ובחרה בפרנק הז להוביל את הפרויקט החדש. האחרון הרשים בארבע שנותיו בלאנס, כולל הגעה לליגת האלופות אחרי 20 שנה, ופינה שם מקום לאנגלי וויל סטיל שזכה להערכה רבה על עבודתו בריימס. זו מינתה את לוקה אלסנר, שהצליח לעלות ליגה וגם לשרוד עם לה האבר, שמצאה פתרון בדמות שחקנה לשעבר דידייה דיגאר. שטרסבורג לא הייתה חלק מהמשחק, אבל ביצעה גם היא שינוי על הקווים: פטריק ויירה הוזז ובמקומו מונה האנגלי ליאם רוסניור, כחלק משיתוף הפעולה עם צ'לסי.

ראן הוסיפה לסגל המוכשר ממילא את האנס האטבור מאטאלנטה ועוד שלישייה סקנדינבית, אבל מכרה את מרטן טרייה, אנזו לה פה וז'נואל בלוסיאן ותאבד כנראה גם את היהלום דזירה דואה עד לסגירת החלון. טולוז נפרדה גם היא מנכסים משמעותיים כמו הסקורר תייס דאלינחה ואחרים, מונפלייה ונאנט יקוו להימנע הפעם מהסתבכויות בתחתית, וזו גם המטרה היחידה של אוקזר ואנז'ה, שחזרו לליג 1 תוך שנה וגם הן בין השמונה שניצלו מפשיטת רגל. סנט אטיין סבלה שנתיים בליגת המשנה ומכוונת גבוה יותר. דילן בטובינסיקה ואיבן מאסון המשיכו איתה ויהיו נציגי ישראל בליגה בה אין כדורגלן מארץ הקודש כבר עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully