וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיגוד הצרפתי השעה את הספורטאי האולימפי שהביע תמיכה בחמאס

מוחמד עבדאללה קונטה, שייצג את מארחת המשחקים האולימפיים ב-4X400, צייץ באופן כמעט יומי בעד ארגון הטרור, נגד יהודים ואף קרא לספורטאים הישראלים "רוצחי ילדים". שרת הספורט נחשפה לנושא ומסרה: "מזעזע, אושר לי שהוא הושעה ושנעשתה פנייה לתובע"

ארטיום דולגופיאט מדבר באירוע ההוקרה למשלחת ההתעמלות של ישראל לפריז/צילום: יניב טוכמן

צרפת סוערת בשעות האחרונות אחרי שנודע כי הרץ מוחמד עבדאללה קונטה, שייצג את המדינה במשחקים האולימפיים בפריז, הושעה מפעילות לאחר שהביע תמיכה בחמאס ובמתקפת הטרור נגד ישראל שנמשכת החל מה-7.10.

עבדאללה קונטה היה חלק מנבחרות השליחים של צרפת בריצת 4X400 מטר (מעורב וגברים), ומיד אחרי המשחקים האולימפיים נחשפו דעותיו הקיצוניות, אותן הביע והשמיע כמעט מדי יום ברשתות החברתיות. הוא הסית בצורה אלימה וקשה נגד ישראל ואף תמך נחרצות בארגון הטרור חמאס ובפעולותיו - כולל באותה שבת ארורה באוקטובר לפני כ-10 חודשים.

הרץ הצרפתי בין השאר הסית לשנאת ישראל, קרא להמעיט בערך השואה, הביע תמיכה במתקפת הטרור ב-7.10 ואף שיתף תמונה של שגיא מוקי במהלך המשחקים האולימפיים, כשהג'ודאי לבוש במדי צה"ל, זכר לתקופתו בצבא, ועליה כתב: "ספורטאים ישראלים אולימפיים הם רוצחי ילדים". המשתמש "SwordOfSalomon" ברשת "X" חשף את הנושא והוביל את המאבק שהסתיים בהשעיית הספורטאי.

שלל מציוציו האלימים והמסיתים של מוחמד עבדאללה קונטה

שרת הספורט הצרפתית נחשפה להסתה הקשה באמצעות הרשתות החברתיות ומסרה: "מדובר בהערות מזעזעות ושלא מתקבלות על הדעת. נשיא איגוד האתלטיקה אישר לי את השעייתו, במקביל לפנייה שנעשתה לתובע הציבורי וכן לוועדת המשמעת באיגוד".

עבדאללה קונטה העלה היום פוסט באינסטגרם בניסיון להבהיר את דבריו ולהתנצל אחרי שהושעה: "אני צרפתי ומוסלמי גאה. אנשים נהנו לחפור בציוצים שלי ולהוציא דברים מהקשרם. יצרו לי מוניטין של מתנגד ללבנים, אנטי-צרפתי ואנטישמי ואני מתנצל אם אנשים נעלבו. אני נגד רצח עם וכל צורה של גזענות או אי צדק, ולא חושב שאני צריך להוכיח עד כמה אני אוהב את המדינה שלי. האנשים שנכחו בסטאד דה פראנס יכולים להעיד על זה".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully