וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטורניר שהוכיח: "ה-NBA הטובה בעולם, אבל אירופה מתקרבת"

שרודר "מנסה לא להעליב" את האמריקאים ומסביר מה היתרון הגדול של הכדורסל האירופאי, שחקנים ששיחקו ב-NBA וביורוליג מחזקים: "זה יותר קרוב ממה שאתם חושבים". ההוכחה תגיע בלוס אנג'לס?

מחוץ לקווים, 11.8/צילום: אולפן וואלה. עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

במשחקים האולימפיים בפריז נשא את הדגל הגרמני של אלופת העולם בכדורסל דניס שרודר, כשב-2023 נבחר באותו טורניר ל-MVP, ובטורניר האולימפי הגרמנים הפסידו לסרבים במשחק על מדליית הארד. הכדורסלן הגרמני הפך לפנים של הנבחרת הגרמנית, ואחד האירופאים הטובים בליגה האמריקאית לצד שמות גדולים כמו ניקולה יוקיץ', יאניס אנטטוקומפו ולוקה דונצ'יץ'.

הגארד שיתף אחרי סיום המשחקים ולקראת עונת המשחקים הבאה כי הוא חושב "שה-NBA היא הטובה בעולם", אבל הצהיר: "ליגות אירופאיות הרבה פעמים לא נופלות מכך. להיפך, הכדורסל האירופי מתקרב לרמה של ה-NBA. כדורסל אירופי הוא לא רק בידור. יש אינטיליגנציה גבוהה מאוד ואימון ברמה גבוהה".

האמירה הזאת הגיעה אחרי שיא של שחקנים אירופאים שהופיעו לטורניר הכדורסל האולימפי ומשחקים כיום ב-NBA, כשרבים העלו את הרצון להפוך את משחק האולסטאר המסורתי ל"ארצות הברית נגד העולם".

דניס שרודר נבחרת גרמניה בכדורסל, פריז 2024. GettyImages
"הליגות באירופה לא נופלות מה-NBA הרבה פעמים". שרודר/GettyImages

שרודר חווה עלייה בשנים האחרונות בליגת ה-NBA. הרכז הגרמני בן ה-30 שהגיע לליגה הטובה בעולם ב-2013 אחרי שנבחר במקום ה-17 בדראפט על ידי אטלנטה, המשיך את הקריירה שהתחילה בגרמניה לאוקלהומה, לוס אנג'לס לייקרס, בוסטון, יוסטון, טורונטו וכעת הוא מככב במדי ברוקלין.

אבל שרודר לא לבד. במהלך הטורניר נשמעו עוד מספר קולות דומים בנוגע לכדורסל האירופי ולהשוואות בינו לבין הכדורסל האמריקאי. אחרי הכל, ארצות הברית אומנם זכתה בזהב, אבל הופיעה בפריז עם הסגל החזק ביותר שהייתה יכולה להעמיד, כולל כמה כוכבים בקנה מידה היסטורי, עם סוללה של סופרסטארים שהעלתה מיד את ההשוואה לדרים המקורית מברצלונה 1992.

אבל בפריז, בניגוד לברצלונה, האמריקאים ירקו דם בדרך לזהב, ולא הפגינו את הדומיננטיות שחלק ציפו לראות מהם. "היורוליג יותר קרוב ל-NBA ממה שחושבים", צייץ צ'ימה מונקה, כוכב באסקוניה ומי ששיחק בשתי הליגות, אחרי אחד המשחקים בטורניר.

נראה שהקביעה הזו תוכל להיבחן באולימפיאדת לוס אנג'לס - אליה תגיע ארצות הברית קרוב לוודאי ללא לברון ג'יימס, קווין דוראנט וסטף קרי, בעוד נבחרות אחרות צפויות להגיע עם כוכבים אחרים כשהם בשיאם (ניקולה יוקיץ' בסרביה, ויקטור וומבניאמה בצרפת ועוד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully