וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצת המרתון שסיימה אחרונה - והוכיחה כמה גדולה הרוח האולימפית

קינזאנג לאמו מבהוטן חצתה את קו הסיום כמעט שעה אחרי כל משתתפת אחרת ונאלצה ללכת בקילומטרים האחרונים. אך סיפורה מוכיח: זו לא השפלה, אלא ניצחון מעורר השראה

סטפן קרי ואנתוני אדוארדס חוגגים את מדליית הזהב של נבחרת ארה"ב/מתוך טוויטר

היסטוריה נרשמה באולימפיאדת פריז 2024: לראשונה בתולדותיה, בהוטן שלחה נציג או נציגה לריצת המרתון. מדובר בקינזאנג לאמו בת ה-26, שהגיעה לבמה הגדולה מכולן דרך הצבא במולדתה, וסיימה היום (ראשון) בו בזמן במקום האחרון - וגם כאחת המנצחות הגדולות ביותר בתחרות.

לאמו חצתה את קו הסיום בזמן של 3:52:59 שעות - מרחק שעה וחצי מהמנצחת המופלאה סיפאן חסן, וכמעט שעה אחרי המרתוניסטית הלפני-אחרונה שחצתה את הקו (שאנטושי שרשטה הנפלית). על פניו מדובר בתוצאה משפילה משהו, אך אם לוקחים בחשבון את סיפור חייה - אין דרך אחרת לקטלג את ההישג הזה מלבד כניצחון.

"מעולם לא רצתי כילדה", סיפרה לפני מספר שבועות המרתוניסטית האלמונית, שהחלה להתחרות באופן מקומי רק לפני מספר שנים. "ב-2020 התגייסתי לצבא והתחלתי להתחרות. המאמן שלי אמר לי שאולי אוכל לרוץ מרתון יום אחד - ואז בחרו בי. בהתחלה הייתי פותחת עם ספרינט ואז הולכת ומאטה. הצבא לימד אותי לשמור על קצב".

רצת המרתון מבהוטן קינזאנג לאמו, פריז 2024. רויטרס
ריצה שלא תשכח לעולם. לאמו/רויטרס

על אף השאיפה לשמור על קצב, לאמו - שנשאה את דגל הפתיחה של בהוטן בטקס הפתיחה - דורגה אחרונה בכל שלב של המירוץ, החל מנקודת המדידה הראשונה (אחרי 5 ק"מ), ועד הסיום. למעשה, בקילומטרים האחרונים נראתה הולכת, תשושה - אך לא מוכנה להרים ידיים. הקהל שהתאסף עודד אותה, תמך בה, ליווה אותה מהצד והריע לה ממושכות כשהגיעה בסופו של דבר לקו הסיום.

לאמו יודעת דבר או שניים על לא להרים ידיים. ב-2022 סיימה שנייה תחרות בשם "איש השלג", ריצת אולטרה-מרתון של חמישה ימים, למרחק של 203 ק"מ. "כל מי שתתחרה מולי היא ספורטאית אולימפית עם קבלות", אמרה לפני המירוץ. "כולם התאמנו 5-6 שנים לרגע הזה. אני התאמנתי חצי שנה. אני בספק גדול אם אצליח להתחרות מולן. המטרה שלי תהיה להגיע לקו הסיום ואז לשבור את השיא האישי שלי. זו הפעם הראשונה שאני מתחרה בתחרות בינלאומית - והביקור הראשון שלי באירופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
רצת המרתון מבהוטן קינזאנג לאמו, פריז 2024. Michael Steele, GettyImages
זכתה לתמיכה גדולה מהקהל המקומי. לאמו/GettyImages, Michael Steele

ואכן, קינזאנג לאמו עמדה במטרות שלה: היא הצליחה להגיע בסופו של דבר לקו הסיום, כנגד כל הציפיות, והצליחה גם לקבוע שיא אישי חדש בריצה אותה לא תשכח כל ימי חייה. הרוח האולימפית בהתגלמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully