וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא ישראלי: ההישג המרשים של צ'מטאי והמענק שתקבל

11.8.2024 / 11:35

המרתוניסטית חצתה את קו הסיום באפיסת כוחות ושיפרה את הישג השיא של מארו טפרי מטוקיו. תקבל בונוס של 20 אלף שקל ממשרד הספורט

המתעמלות של נבחרת ישראל פוגשות את המשפחות אחרי הזכייה במדליית הכסף בפריז 2024/יניב טוכמן

זה לא היה רחוק, ולרגעים נראה מבטיח - אבל בסופו של דבר לונה צ'מטאי-סלפטר לא זכתה במדליה במרתון המפרך היום (ראשון) בפריז. המרתוניסטית הוותיקה קיוותה לחולל סנסציה ולסגור מעגל עם מדליה בניסיון השלישי שלה במשחקים האולימפיים, ולקראת אמצע הריצה אף דורגה במקום הראשון, אבל קצת איבדה גובה בהמשך וסיימה במקום התשיעי והמרשים, אחרי שחצתה את קו הסיום תוך 2:26.08 שעות.

מדובר בהישג השיא של מרתוניסט ישראלי בתחרויות הגברים והנשים, שיפור של ארבעה שלבים ביחס למקום ה-13 בו סיים מארו טפרי בטוקיו. צ'מטאי תקבל מענק של 29 אלף שקלים ממשרד הספורט הוועד האולימפי.

לונה צ'מטאי סלפטר, מרתוניסטית ישראלית, פריז 2024. KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP, GettyImages
ריספקט. צ'מטאי/GettyImages, KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP

באולימפיאדת ריו צ'מטאי נאלצה לפרוש בעיצומה של הריצה בשל פציעה בכתף, ובאולימפיאדת טוקיו סבלה מהתכווצויות בבטן שגרמו לה לעצור ולסיים רק במקום ה-66. ההכנה למרתון בפריז לא הייתה אידיאלית מבחינתה המרתוניסטית, אבל היא השאירה מאחור כאבים במותן שגרמו לה להפחית עומסים, הגיעה כשירה והתברגה היום בצמרת הגבוהה.

לצידה התחרתה היום גם מאור טיורי, שגם עבורה מדובר בהופעה שלישית במשחקים האולימפיים. טיורי הגיעה לבירת צרפת ללא ציפיות להתברג במקום גבוה, אחרי שבריו סיימה במקום ה-90 ובטוקיו הגיעה למקום ה-48. הוא התחילה פחות טוב ומהרגע הראשון הייתה חלק מהדבוקה שנשארה קצת יותר מאחור, ושהפערים שלה מהמובילות הלכו וגדלו ככל שהתחרות התקדמה. בהמשך היא הצליחה להתקדם ולבסוף סיימה במקום ה-49, בזמן של 2:33:37 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully