וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל יעקובלב לא הצליח להעפיל לחצי הגמר: "ציפיתי למדליה"

הישראלי האחרון בפריז 2024 נראה מאוכזב מאוד אחרי שסיים את דרכו בתחרות הרכיבה בקטגוריית קיירין. הגיע חמישי מתוך שישה

המתעמלות של נבחרת ישראל פוגשות את המשפחות אחרי הזכייה במדליית הכסף בפריז 2024/יניב טוכמן

אחרי שהרשים בקטגוריית הספרינט במירוצי האופניים, מיכאל יעקובלב - המתחרה הישראלי האחרון של המשלחת באולימפיאדת פריז 2024 - סיים היום (ראשון) את דרכו ברבע הגמר של תחרות הקיירין ביום האחרון של המשחקים האולימפיים.

הרוכב הישראלי שנעצר בשמינית הגמר בספרינט העפיל אמש לרבע הגמר בקיירין, שם התברג היום במקום החמישי מתוך שישה. ארבעת הראשונים העפילו לשלב הבא, ולמרבה הצער, יעקובלב שפתח היטב פספס את מקומו בשלב הבא במעט - וסיים את דרכו בפריז, שכן בשלב רבע הגמר אין בית ניחומים. ג'ק קרלין הבריטי סיים ראשון במקצה הראשון מבין שלושה בחצי הגמר, ואחריו מתחרים מאוסטרליה, ארצות הברית ויפן.

יעקובלב בן ה-23 נראה מאוד מאוכזב בסיום ואמר: "הכול יכול לקרות בקיירין. זה מאכזב, אני צריך לנתח מה השתבש. עשיתי טעות כשהתמקמתי מאחורי היפני ואז היה מאוחר מדי לתקוף. איך אני מסכם את האולימפיאדה? לא ממש טוב, ציפיתי לזכות במדליה. אני מודה לכולם על התמיכה והעידוד".

מיכאל יעקובלב, רוכב אופני מסלול ישראלי. רויטרס
רק כמעט. יעקובלב/רויטרס

בקיירין הרוכבים משתמשים באופניים עם הילוך קבוע וללא בלמים. נקבעות עמדות התחלה לרוכבי הספרינט מאחורי המוביל, שהוא בדרך כלל אופנועים. הרוכבים חייבים להישאר מאחורי המוביל במשך 3 הקפות על מסלול של 250 מטר. המוביל מתחיל במהירות של 30 קמ"ש, ומעלה אותה בהדרגה ל-50 קמ"ש עד ההקפה האחרונה שלו. המוביל עוזב את המסלול 750 מטר לפני סיום המרוץ (3 הקפות על מסלול של 250 מטר). מהירות הסיום של המנצח יכולה לעלות על 70 קמ"ש.

יעקובלב בן ה-23 עלה לישראל הם הוריו וסבתו באוגוסט 2022. עד אז ייצג את רוסיה וב-2021 גם זכה במדליית ארד באליפות העולם 2021 בקיירין. בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה והסנקציות נגד ספורטאיה, החליט לעבור לייצג את ישראל. הוא עבר תקופת צינון בת כשנה וחצי ובנובמבר 2023 קיבל אישור מהוועד האולימפי הבינלאומי לייצג את ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully