וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה של "מלכת הספורט": הדומיננטיות של ארה"ב באתלטיקה בפריז

14 מדליות זהב, 34 עליות לפודיום ונתונים שלא נראו מאז 1968. האמריקאים שלטו בתחרויות בסטאד דה פראנס, הרבה "בזכות" ג'מייקה

סטפן קרי ואנתוני אדוארדס חוגגים את מדליית הזהב של נבחרת ארה"ב/מתוך טוויטר

תחרויות האתלטיקה בפריז 2024 הגיעו לסיום מלבד תחרות המרתון אצל הנשים. המשלחת האמריקאית זכתה אמש (שבת) בשלוש מדליות זהב נוספות ורשמה אולימפיאדת שיא בסטאד דה פראנס.

אולימפיאדת פריז היא האולימפיאדה ה-30 שמתקיימת בעת החדשה וארה"ב "ניצחה" בטבלת המדליות באתלטיקה 27 פעמים. הפעמים היחידות בהן איבדה את הבכורה היו ב-1972, 1976 ו-1980 - אז האמריקאים כלל לא השתתפו.

אז צעידה בפסגת טבלת המדליות באתלטיקה היא אולי הרגל, אבל דומיננטיות כמו באולימפיאדת 2024 לא זכורה כבר שנים. האמריקאים זכו ב-14 מדליות זהב, 11 כסף ו-9 ארד; 34 בסך הכול. כלומר, הם ניצחו ב-29.7 מהתחרויות וזכו ב-24 אחוז מכלל המדליות.

לשם השוואה: במקום השני (לפני המרתון) נמצאת קניה עם 4 מדליות זהב, 2 מכסף ו-4 מארד, ובסך הכול 10. המרחקים גדולים יותר מאשר בכל אולימפיאדה ב-40 השנים האחרונות.

לשם השוואה נוספת: באולימפיאדת טוקיו ארה"ב הסתפקה ב-7 מדליות זהב בלבד וביחד עם 12 מכסף ו-7 מארד, היו לה 26. בבירת צרפת היא הכפילה את כמות מדליות הזהב לעומת זו בבירת יפן.

סידני מקלפלין, גבי תומאס, עם דגלי ארה"ב באולימפיאדת פריז 2024. Christian Petersen, GettyImages
מקלפלין ותומאס חוגגות זהב אמריקאי בשליחות/GettyImages, Christian Petersen

הפעם האחרונה בה נבחרת ארה"ב באתלטיקה כל כך הצליחה הייתה במשחקים הביתיים בלוס אנג'לס 1984: 16 מדליות זהב, 15 כסף ו-9 ארד; 40 הופעות על הפודיום בסך הכול. אבל אז ברית המועצות ומזרח גרמניה שהיו אימפריות של ממש, לא השתתפו.

כדי להגיע למשחקים אולימפיים עם מספרים כאלה של משלחת האתלטיקה האמריקאית במשחקים אולימפיים (בהם משתתפות גם היריבות העיקריות) צריך להרחיק עד 1968. אז היו לה 15 מדליות זהב - אחת יותר מאשר בפריז, אבל 28 בסך הכול - 6 פחות מבמשחקים הנוכחיים.

האולימפיאדה המוצלחת של ארה"ב מגיעה על רקע הכישלון המדהד של ג'מייקה - שלקחה מהפסים והכוכבים את הבכורה בספרינטים לפני זמן רב - אבל נעלמה הפעם. האצניות הפנטסטיות של ג'מייקה פרשו זו אחר זו לקראת המשחקים ובמהלכם ואצל הגברים עדיין לא נמצא יורש ליוסאין בולט. הזהב היחיד של המדינה מהקריביים בסטאד דה פראנס הגיע בכלל מתחרות הדיסקוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully