וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמשיכו לחלום: ארצות הברית זכתה במדליית הזהב בכדורסל

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 0:34

נבחרת הכוכבים האמריקאית עשתה זאת שוב עם הזהב ב-17 בתולדותיה במשחקים האולימפיים, הפעם עם 87:98 על צרפת המארחת. קרי (24 נק' עם 8/12 מחוץ לקשת) שוב להט. משחק נהדר של וומבניאמה (26 נק') לא הספיק לטריקולור שהשיגו מדליית כסף רביעית

ספק אם יש דומיננטיות גדולה יותר במשחקים האולימפיים מאשר של נבחרת ארצות הברית בכדורסל, והערב (שבת) זה בא לידי ביטוי עם מדליית הזהב ה-17 בתולדותיה בניצחון 87:98 על נבחרת צרפת שתתנחם במדליית הכסף. זה היה הגמר השני ברציפות בין השתיים באולימפיאדה, כשגם הקודם הסתיים בניצחון אמריקאי, ועכשיו זו הזכייה החמישית ברציפות של ארה"ב והמדליה ה-20 בכדורסל במשחקים האולימפיים.

המשחק נפתח בצורה שקולה מאוד עם דקות יוצאות מן הכלל של ויקטור וומבניאמה (26 נק') שהשכיח את היכולת הבינונית מחצי הגמר והוביל את צרפת ליתרון מבטיח. בצד השני דווין בוקר (15 נק' ו-6 ריב') היה האיש המרכזי של הנבחרת האמריקאית שירדה אחרי 10 דקות של כדורסל ביתרון 15:20. גרשון יאבוסלה (20 נק') נלחם על כל כדור עם לברון ג'יימס וגם זכה לפוסטר אדיר על הכוכב של הלייקרס, שהגיב עם יכולת מדהימה וסיפק 14 נק', 6 ריב' ו-10 אס', כשאיתו סטף קרי (24 נק' ו-5 אס') בעוד ערב ענק ובדרך ל-41:49 במחצית.

ברבע השלישי משהו התעורר אצל הנבחרת הצרפתית כשגם אוון פורנייה (8 נק') תרם נקודות בדקות קריטיות, ואחרי הפרש שיא של 14, צרפת כבר היתה בפיגור של 5 נקודות בלבד. מנגד, קווין דוראנט () התעורר, אבל הטריקולור צמצמו ל-72:66 בזכות ננדו דה קולו (12 נק'). אנתוני דייויס הגיע בגדול למחצית השנייה (8 נק' ו-10 ריב') וקרי קבר שלוש שלשות במאני טיים עם 8/12 מחוץ לקשת בדרך לתואר הגדול מכולם.

סטף קרי נבחרת ארצות הברית, פריז 2024. GettyImages
הכי גדול שיש. סטף קרי/GettyImages
לברון ג'יימס נבחרת ארצות הברית בכדורסל, פריז 2024. GettyImages
זהב נוסף. לברון ג'יימס/GettyImages
ויקטור וומבניאמה נבחרת צרפת בוכה, פריז 2024. GettyImages
המשחק אולי הכי גדול שלו בצרפת הסתיים באכזבה. וומבניאמה/GettyImages
פאו גאסול כדורסלן עבר ספרדי, פריז 2024. GettyImages
חבר הגיע לבקר. פאו גאסול/GettyImages
ויקטור וומבניאמה נבחרת צרפת בכדורסל, פריז 2024. GettyImages
חולם על זהב. וומבניאמה/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1

ויקטור וומבניאמה פתח בצורה אדירה, ודווקא אחרי חצי גמר לא מספיק טוב, הוביל את הצרפתים ליתרון 10:11 עם 7 נקודות מהירות שלו. בצד השני דווין בוקר הגיב והעביר את היתרון לאמריקאים אחרי אסיסט נפלא של לברון ג'יימס מאחורי הגב. מהלך נהדר של סטף קרי סידר לג'ייסון טייטום נקודות ראשונות מאז רבע הגמר, אחרי שלא שותף בחצי נגד סרביה. רודי גובר העניק מעט אוויר לנשימה עבור מארחת המשחקים, אבל בצד השני אנתוני אדוארדס קבר שלשה שקראה לפסק זמן צרפתי ראשון בגמר. הגארד של מינסוטה המשיך ללהוט עם סל שני מחוץ לקשת והיתרון גדל ל-15:20 בסיום 10 הדקות הראשונות.

סטף קרי נבחרת ארצות הברית, פריז 2024. GettyImages
ממשיך עם היכולת מחצי הגמר. קרי/GettyImages
גרשון יאבוסלה נבחרת צרפת מטביע על לברון ג'יימס נבחרת ארצות הברית, פריז 2024. GettyImages
זהות המדליה לא ידועה, אבל יאבסולה הרוויח תמונה לכל החיים/GettyImages

רבע 2

אנתוני דייויס עלה מצוין מהספסל ותרם 4 נקודות מהירות מתחת לטבעת, כשבצד השני גרשון יאבוסלה צלף מחוץ לקשת וחתך את ההפרש ל-4 בלבד. הריצה הצרפתית המשיכה עם בילאל קוליבאלי והאולם כולו קפץ ליתרון של הטריקולור עם 0:8 שגרם לסטיב קר לקחת פסק זמן. ג'יימס ובוקר לקחו פיקוד, ועם שלשה של שחקן פיניקס, היתרון שב לאמריקאים עם 27:29, חמש דקות לתוך הרבע השני. פעולות אדירות של קרי סידרו לבאם אדבאיו נקודות ראשונות בצבע וארה"ב ברחה ליתרון 6. הרכז של גולדן סטייט צלף עוד שלשה, ומנגד יאבוסלה עם דאנק אדיר סחט סל ועבירה בפוסטר על לברון כשההפרש ירד ל-4. קרי ובוקר הוסיפו עוד שש נקודות בדרך ליתרון דו ספרתי ראשון בגמר. הולידיי הוסיף שלשה לאמריקאים, אבל זה היה יאבסולה שסגר מחצית ראשונה אדירה עם 41:49 לארצות הברית בהפסקה.

סטף קרי חוגג עם קווין דוראנט נבחרת ארצות הברית, פריז 2024. GettyImages
היתרון שלהם בהפסקה, זה יספיק עד הסיום? דוראנט וקרי/GettyImages
נשיא צרפת עמנואל מקרון לצד ג'ימי פאלון, פריז 2024. GettyImages
גם ג'ימי פאלון רצה סלפי עם הנשיא הצרפתי מקרון/GettyImages

רבע 3

וומבי, שכבר חצה את הדו ספרתי בירידה להפסקה, הוריד את ההפרש לחד ספרתי וראה את הבוז הצורם לו זכה ג'ואל אמביד שהשיג נקודות ראשונות מהקו. סטף השיג סל שלישי מחוץ לקשת, יאבסולה עוד צמצם מעט מהקו, אבל עוד שלשה של קרי הגדילה את היתרון ל-47:61 עם פסק זמן צרפתי. ננדו דה קולו הצליח להוריד את יתרון השיא האמריקאי ל-10, עד שהגיע דוראנט עם קליעה אדירה מחצי מרחק שהשתיקה את הקהל הצרפתי. הסנטר של סן אנטוניו סוף סוף הצליח לקלוע מהשלוש והציג יכולת שצרפת קיוותה לה במשך כל הטורניר, כשההפרש ירד לחד ספרתי. אוון פורנייה הוסיף שלשה לצרפת שהדליקה את כל הקהל באולם, אבל מי אם לא לברון דייק מחוץ לקשת והחזיר את היתרון האמריקאי ל-9. דקות מעולות של פורנייה ודה קולו המשיכו את הדהירה הצרפתית עד שההפרש ירד ל-6 בלבד עם 66:72 של ארה"ב.

שחקני נבחרת צרפת חוגגים עם גרשון יאבוסלה, פריז 2024. GettyImages
יעשו את זה? יאבוסלה/GettyImages
סטף קרי נבחרת ארצות הברית, פריז 2024. GettyImages
צרפת תמשיך לחלום, סטף ימשיך להפגיז. קרי/GettyImages

רבע 4

אנתוני דייויס הגיע בגדול למחצית השנייה עם נקודות בצבע ודוראנט קבר שלשה נוספת שהעבירה את המומנטום לאלופה האולימפית. דווקא כשהיה נראה שצרפת בדרך לקאמבק נוסף, הולידיי דייק מהשלוש והחזיר את היתרון לדו ספרתי, לפני שמתיאס לסור הצהיר שהוא הגיע עם יכולת גדולה בצבע. ג'יימס הטביע והלהיב את הקהל, כשבצד השני דה קולו הוריד את ההפרש ויאבוסלה חתך ל-5 בלבד. וומבי התגבר על שמירה של דוראנט והוריד לשלוש בלבד, אבל מי אם לא, סטף קרי, עם שלשה חמישית השאיר את היתרון אצל ארצות הברית. הדרמה המשיכה להיות בשיאה עם עוד נקודות גדולות של דה קולו, וכמובן שקרי ענה עם שלשה שביעית במשחק. סטף התעלה במאני טיים בענק עם עוד צליפה מחוץ לקשת והחגיגות החלו - 87:98 לארצות הברית ומדליית זהב מספר 17!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully