וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישה חזקה": אימן חליף סתמה פיות, והוציאה המונים לרחובות

המתאגרפת שחוללה סערה מגדרית חגגה את הזהב בדמעות ועם מסר למבקרים, באלג'יריה אלפים יצאו לרחובות כדי לחגוג את "נקמתה בעולם המערבי", יו"ר הוועד האולימפי המקומי טען לקונספירציה: "דונלד טראמפ ואילון מאסק עומדים מאחורי הקמפיין נגדה"

שחקני נבחרת ארצות הברית אחרי העפלה לגמר טורניר הכדורסל האולימפי/מתוך טוויטר

אחד הסיפורים הכי גדולים באולימפיאדה הסתיים אתמול (שבת) עם הכרעה ברורה: אימן חליף, המתאגרפת האלג'יראית שנאלצה להתגונן מפני האשמות כי אינה אישה ונקלעה ללב ליבו של דיון בינלאומי-ספורטיבי סוער, הצליחה לזכות במדליית הזהב בשחקים האולימפיים בפריז אחרי שגברה ללא עוררין בגמר על יריבתה הסינית יאנג ליו צ'ן בנקודות.

באצטדיון רולאן גארוס נשמעו צהלות ושאגות של שמחה אחרי הניצחון, כשאלג'יראים רבים שהגיעו לתמוך בגיבורה הלאומית דוחפים אותה מהיציע, והיא מקבלת את המדליה בבכי של אושר.

באלג'יריה יצאו מאות אנשים לרחובות וחגגו את ניצחונה של חליף, במיוחד בעיר הבירה אלג'יר, שם הודלקו אבוקות וזיקוקים ושרו שירים לכבודה של חליף, כולל קריאות ניצחון "על העולם המערבי", שכביכול ייחל לכישלונה.

אימן חליף, מתאגרפת אלג'יראית. רויטרס
רגע שיא בפריז. חליף עם המדליה/רויטרס
אלפים חוגגים את זכייתה של אימן חליף במדליית זהב. רויטרס
אלפים יצאו לרחובות/רויטרס
אלפים חוגגים את זכייתה של אימן חליף במדליית זהב. רויטרס
אלפים חוגגים את זכייתה של אימן חליף במדליית זהב/רויטרס

"תקפו וביקרו אותי, יצאו נגדי בקמפיין מתוזמר ממש, אבל המדליה הזו היא התשובה הכי טובה, והכי מוחצת", אמרה חליף. "התובה היא טובה היא תמיד על המגרש. עם המדליה על הצוואר, אני שולחת מסר לכל מי שהעז לפקפק בי: אני אישה חזקה, עם כוחות מיוחדים".

לאחר הזכייה, יו"ר הוועד האולימפי האלג'יראי עמאר בראהימה תקף: "הייתה תחושה של חוסר צדק משווע כלי אימן. למי שעוד לא הבין, היא אישה. חייבים להפסיק עם הסיפור המומצא הזה. אנשים כמו דונלד טראמפ ואילון מאסק ניסו לייצר באזז סביבה, על רקע הבחירות בארה"ב. אני מאמין שהיה מעורב הרבה כסף בקמפיין נגד אימן. אם יחקרו את הסיפור, יגלו שיש המון שחיתות מאחורי הקלעים. ניסו לזרוק אותה לכלבים, אבל זה לא הצליח להם".

המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף אחרי שזכתה במדליית הזהב בפריז 2024. רויטרס
המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף אחרי שזכתה במדליית הזהב בפריז 2024/רויטרס
המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף. Richard Pelham, GettyImages
המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף/GettyImages, Richard Pelham

כזכור, לטענת רבים הוועד האולימפי היה צריך לאסור על השתתפותה של האלג'יראית בפריז, לאחר שנפסלה מאליפות העולם בשנה שעברה בגלל שנמצאו בדמה רמות טסטוסטרון גבוהות מדי. "עבדנו קשה בשנתיים האחרונות כדי להגיע לכאן", אמר מוקדם יותר היום מאמנה מוחמד צ'אווה. "כל הבלגן הזה מאוד השפיע עליה. היא תהתה, 'למה אני?' אבל היא לא הרימה ידיים. היא לימדה את כולם שיעור באתיקה".

המאמן סיפר שפגש את אימן - המבוגרת בין שבע אחיה ואחיותיה - בעיר הולדתה ב-2015 ושכנע את אביה השמרן לאפשר לה לפצוח בקריירה כמתאגרפת. "אימן היא אישה", סיפר, "היא כמו בת בשבילי. נתתי לה מוטיבציה לאורך כל הדרך והבטחתי לה שתהיה אלופה. זה סיפור של התגברות על קשיים". אתמול היא נסחבה על הכתפיים, והפכה לגיבורה לאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully