וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב וצרפת ייפגשו גם בגמר הנשים, דרבי לוהט נקבע בגמר הכדורמים

קרבות גדולים צפויים במאבקים על הזהב, הכוכב הטורקי מספר מה מאחורי התמונה הוויראלית, באפריקה חוגגים את הזהב ההיסטורי של טבוגו, ביזיון מצרי וצנזורה באירן. מהנעשה בפריז

23:49: כדורסל נשים: בדיוק כמו בגמר הגדול אצל הגברים - גם בנשים ייפגשו נבחרות ארה"ב וצרפת בגמר בקרב על מדליית הזהב. הצרפתיות ניצחו את בלגיה 75:81 לאחר הארכה, בעוד האמריקאיות הבלתי מנוצחות הביסו את אוסטרליה 64:85 בחצי הגמר הראשון. כזכור, הפעם האחרונה שארה"ב הפסידה באולימפיאדה הייתה ב-1992.

כדוריד: נבחרת דנמרק גברה בחצי הגמר על סלובניה 30:31 אחרי הצלת פנדל בדקה האחרונה, ועלתה לגמר שם תפגוש את גרמניה - שניצחה 24:25 את ספרד.

הוקי שדה: נבחרת הולנד השלימה דאבל - ואחרי שהגברים זכו בזהב ביום חמישי, היום הנשים ניצחו בגמר 1:3 את סין בבעיטות הכרעה ושמרו על התואר.

כדורמים: קרואטיה גברה 8:9 על הונגריה בחצי הגמר הגדול של הענף, והיא תפגוש בגמר את סרביה לעוד דרבי לוהט, אחרי שהסרבים ניצחו 6:10 את ארה"ב בחצי הגמר השני.

בריטני גרינר, מריאנה טולו, נבחרת ארצות הברית כדורסל נשים. רויטרס
לא הפסידו באולימפיאדה מאז 92. ארה"ב/רויטרס

19:45: מאניזה טאלאש, חברה במשלחת האולימפית של הפליטים במשחקי פריז, עלתה לריקוד שלה בתחרות ה"ברייקינג" (ברייקדאנס) עם הכיתוב "שחררו את הנשים האפגניות". טאלאש היא אפגנית המתגוררת בספרד ומתחרה עבור נבחרת הפליטים באולימפיאדה, והפסידה במוקדמות. כחידוע, סיסמאות והצהרות פוליטיות אסורות במהלך המשחקים וביציעים באולימפיאדה, והיא עלולה להיענש.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רקדנית ברייקינג מנבחרת הפליטים באולימפיאדה עם כיתוב "שחררו את הנשים האפגניות". רויטרס
מחאה פוליטית בפריז/רויטרס

יום חג בבוטסואנה

17:45: נשיא בוטסואנה הכריז על יום חופש לאומי במדינה, יממה אחרי שלטסיל טבוגו זכה במדליית זהב בריצת 200 מטר, והפך לאפריקאי הראשון שעושה זאת. "הוד מעלתו, ד"ר מוקגווצי אריק קאבטסו מאסיסי, נשיא הרפובליקה של בוטסואנה, מצהיר בזאת בפני האומה כי הוא ראה לנכון לחלוק כבוד למר לטסיל טבוגו, 'הסנסציה של בוטסואנה', על ידי מתן לבטסואנה ולתושבים אחר הצהריים חופשי היום, יום שישי, 9 באוגוסט 2024", נכתב בהודעת הנשיאות, "הביצועים וההישגים של לטסיל הם די מדהימים וראוי שהאומה תעצור ותחגוג בצורה מאוד ייחודית, הולמת ואחראית שתיחרט בדברי הימים של ההיסטוריה של הרפובליקה".

16:30: ספורטאי אולימפי מצרי נמצא במעצר בפריז לאחר שהואשם בביצוע תקיפה מינית בעודו שיכור ליד נהר הסן. מוחמד אלסעיד, שזכה במדליית ארד באולימפיאדת טוקיו אך הפעם לא שחזר את ההצלחה בהיאבקות בסגנון יווני-רומי במשקל 67 ק"ג, היה "שיכור מאוד" כאשר ליטף את ישבנה של אישה בסביבות השעה 4:30 בבוקר ביום שישי. "לה פריזיאן" דיווח כי "המשטרה עצרה את הספורטאי שהיה שיכור לחלוטין ברחוב". הוא הפך לספורטאי השני שנעצר השבוע, כששחקן ההוקי האוסטרלי טום קרייג נתפס קונה קוקאין בפריז. "עשיתי טעות איומה ואני לוקח אחריות מלאה על המעשים שלי", אמר לאחר מכן האוסטרלי.

יוסוף דיקץ' הטורקי, בתחרות הקליעה, פריז 2024. מתוך שידורי הטלוויזיה, צילום מסך
יוסוף דיקץ' הטורקי, בתחרות הקליעה, פריז 2024/צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה

כוכב הלהיט הוויראלי של המשחקים חושף את הסוד

16:00: המדליסט האולימפי מטורקיה יוסוף דיקץ' הפך לכוכב בשבוע האחרון, אחרי שתמונות שלו מתחרות הקליעה מ-10 מטרים הפכו ללהיט ויראלי. בניגוד לרבים מהמתחרים שלו, שמצוידים באוזניות, כוונות מיוחדות וציוד מתקדם - דיקץ' עמד בקור רוח וכאמור סיים שלישי. לאחר מכן קיבל הכרה רשמית בהישגו, כשארמנד דופלנטיס חיקה אותו ושחזר את תנועת האקדח, אחרי ששבר את שיא העולם בקפיצה במוט.

על פי הקלע הטורקי בן ה-51, אין צורך להפריז במחמאות. "כולם אמרו שנראיתי קר רוח, אבל בפנים הייתי בסערה", הודה דיקץ', "אני חושב שהעמידה שלי בסך הכל שיקפה את הרוח האולימפית: פייר פליי, פשטות, טבעיות. בגלל זה היא משכה תשומת לב". לדבריו, הוא מתכוון להמשיך להתחרות ולהשתתף גם בלוס אנג'לס 2028.

הפתעות בחצי גמר 100 מטר משוכות

12:00: אלופת העולם המכהנת דניאל וויליאמס הג'מייקנית פישלה ברגע האמת, סיימה שישית בלבד במקצה חצי הגמר שלה ובמקום ה-16 בסך הכל (12.82 שניות), ועל כן לא עלתה לגמר. מועמדת נוספת לפודיום שלא תהיה שם היא טובי אמוסאן הניגרית, שיאנית העולם, שסיימה עם התוצאה התשיעית בטיבה (12.55 שניות). אליישה ג'ונסון האמריקאית העפילה עם התוצאה הטובה ביותר (12.34 שניות).

האצנית הג'מייקנית דניאל וויליאמס. רויטרס
אכזבה קשה. וויליאמס/רויטרס

אימן חליף מכוונת לזהב, על רקע הסערה סביבה: "תשתיקי את כולם"

10:30: אחד הסיפורים הגדולים שמלווים את האולימפיאדה הוא זה אימן חליף, המתאגרפת האלג'יראית שנאלצת להתגונן מפני האשמות כי אינה אישה. הערב חליף שנמצאת בלב ליבו של דיון בינלאומי-ספורטיבי סוער, תנסה לזכות במדליית הזהב - ואלג'יריה כולה עומדת מאחוריה.

"זה יותר ממאורע לאומי. הערב ייכתב פרק חדש בדפי ההיסטוריה של הספורט העולמי", אמר עיתונאי אלג'יראי לרשת "RMC" הצרפתית, "כולנו רוצים לראות אותה הופכת לאגדה, ומשתיקה את המבקרים".

באיראן צנזרו את חיבוק המדליסטיות - בגלל שאחת מהן מתנגדת משטר

10:20: איראן סוערת בעקבות סצנה חריגה בטקס המדליות שלשום בטקוואנדו. על הפודיום עמדו שתי מתחרות איראניות: נאחיד קיאני, שזכתה במדליית הכסף, וקימיה עליזאדה, שזכתה בארד, ובטלוויזיה האיראנית צנזרו תמונות בהן השתיים נראות מתחבקות ומחליפות מילים חמות.

הסיבה: עליזאדה היא מתנגדת משטר, שהיגרה מאיראן בעקבות היחס של משמרות המהפכה לנשים. עליזאדה שכבר זכתה במדליה אולימפית בעבר כשייצגה את איראן, מייצגת כיום את בולגריה, והחיבוק עם קיאני לא מצא חן בעיני עורכי המשדר.

"הנשים האיראניות אינן חופשיות. אני אחת ממיליוני נשים ברחבי המדינה שמתייחסים אליה כאל אובייקט ותו לא", ביקרה עליזאדה את המשטר אתמול - וברחבי העולם מתחו הצטרפו לביקורת על האיראנים.

זו לא הפעם הראשונה שרשתות טלוויזיה נוקטות בפרקטיקה הזו: כזכור, לאחר הניצחון של רז הרשקו על קאירה אוזמיר הטורקייה, הטלוויזיה הטורקית קטעה את השידור, על מנת לצנזר את החגיגות של הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully