וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב לשקארי: השליחות של ארה"ב ניצחו ב-4X100, קנדה הפתיעה בגברים

ריצ'רדסון הוליכה את האמריקאיות לזהב מתוק בגשם שוטף בפריז עם פיניש אדיר. קנדה ניצלה עוד פאדיחה של השליחים של ארה"ב בדרך לזהב גדול, מדליית זהב דרמטית לגרמניה בהדיפת כדור ברזל, מהפך ב-400 משוכות

מחוץ לקווים, 8.8/עריכת וידאו: זיו שטיינר

לא פחות משבע מדליות זהב חולקו הערב (שישי) בסטאד דה פראנס, בערב גדוש בגמרים מותחים ואתלטיקה משובחת. ריצות השליחים עמדו במוקד, אבל בנוסף הוכרע קרב ה-7 אצל הנשים, נקבע האלוף האולימפי החדש בקפיצה משולשת ואצל הנשים היה עוד קרב לוהט בריצת ה-10,000 אחרי הדרמה בחצי המרחק.

הרצה האמריקאית שקארי ריצ'רדסון. רויטרס
סוף סוף. שקארי/רויטרס

גמר ריצת 4X100, נשים

הרביעייה של ארה"ב הצליחה להחזיר את התואר האולימפי לשורותיה ולזכות בזהב ה-12 בריצה הזו, ואחרי ששקארי ריצ'רדסון הצילה אותה במוקדמות - היא שוב כיכבה בגשם השוטף בצרפת: כשקיבלה את המוט רביעית ואחרונה, ארה"ב הייתה מדורגת רביעית, אבל שקארי הצליחה לתת פיניש מדהים ולזכות בזהב ראשון בקריירה. האמריקאיות קבעו זמן של 41.78 שניות, והקדימו את בריטניה (41.85) ואת גרמניה (41.97), כאשר ג'מייקה החסרה רק במקום החמישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נבחרת השליחות של ארה"ב בריצת 4 כפול 100 חוגגות זהב בפריז. רויטרס
נבחרת השליחות של ארה"ב בריצת 4 כפול 100 חוגגות זהב בפריז/רויטרס

גמר ריצת 4X100, גברים

מאז סידני 2000 לא הצליחה רביעיית הגברים של ארה"ב לנצח בגמר השליחים, וזה לא קרה גם הפעם. אחרי פסילות, הפלת מקלות ועוד תאונות, בלי נואה ליילס שקרס אחרי גמר ה-200 בו רץ עם קורונה, ארה"ב שוב איבדה את זה עם עוד פסילה ורץ שיצא מוקדם מדי - וקנדה הצליחה לזכות בזהב. הפעם זו הייתה אשמתו של קני בדנארק, שזכה במדליית הכסף ב-200 מטר רק אתמול, אבל הפעם זינק מוקדם מדי וקיבל את המקל מעבר לתחום המותר והוביל לפסילה.

הקנדים סיימו ראשונים עם זמן של 37.50 שניות, כאשר אנדרה דה גראס ממשיך קריירה אולימפית מופלאה ומצרף עוד זהב לרזומה שלו שכולל שבע מדליות אולימפיות. דרום אפריקה סיימה שנייה עם 37.57 שניות, בריטניה שלישית עם 37.61, איטליה שנחשבה למועמדת בכירה הסתפקה במקום הרביעי.

ג'מייקה, שניצחה בכל שלוש האולימפיאדות בהן יוסיין בולט השתתף, קרסה הפעם עם קישיין תומפסון ואפילו לא עלתה לגמר אחרי שסיימה רביעית במקצה שלה.

אנדרה דה גראס ונבחרת השליחים של קנדה חוגגים את זהב בפריז. רויטרס
אנדרה דה גראס ונבחרת השליחים של קנדה חוגגים את זהב בפריז/רויטרס
נבחרת השליחים של ארה"ב ב-4 כפול 100 שוב מאוכזבים, פריז 2024. רויטרס
עוד פאשלה. ארה"ב/רויטרס

גמר ריצת 400 מטר, נשים

אלופת העולם מריליידי פאולינו מהרפובליקה הדומיניקנית קבעה שיא אולימפי נהדר עם תוצאה נהדרת של 48.17 שניות והוסיפה עוד תואר, אחרי שהקדימה בגמר איכותי את סאלווה איד נאסר מבחריין (48.53) שזכתה במדליית הכסף ואת נטליה קצ'מארק הפולנייה (48.98) שלקחה את הארד. זה בסך הכל הזהב הרביעי בתולדות הדומיניקנים, והיא האישה הראשונה שעושה זאת עבור המדינה מהקאריבים. השיא האולימפי היה קודם היה של מארי ז'וזה פרק הצרפתייה, 48.24 שניות מאטלנטה 1996.

מאריליידי פאוליניו, הרפובליקה הדומיניקנית, חוגגת זהב ב-400 מטר בפריז. רויטרס
היסטוריה לדומינקנים. פאולינו/רויטרס

גמר הדיפת כדור ברזל, נשים

דרמה אולימפית במיטבה: ימיסי אוגונליי הגרמנייה ניצחה בגמר הכדור ברזל בהדיפה האחרונה שלה, וזכתה במדליית זהב מתוקה. מדיסון לי וושה הניו זילנדית רצתה להמשיך את המסורת המנצחת של ארצה אחרי ואלרי אדאמס, והוליכה בבטחה עם 19.86 מטר - אבל אז הגרמנייה עלתה להדיפה האחרונה שלה, קבעה 20.00 מטר עגול, והבטיחה ניצחון ענק. וושה עוד יכלה להגיב, אבל בהדיפה האחרונה שלה הגיעה ל-19.68 בלבד, ונאלצה להסתפק במקום השני. סונג ג'יאיואן הסינית סיימה עם הארד עם 19.32 מטר.

ימיסי אוגונליי הגרמנייה ניצחה בגמר הכדור ברזל' בפריז. רויטרס
כמה זה מתוק. אוגונליי/רויטרס

גמר קפיצה משולשת, גברים

ג'ורדן דיאס פורטון, שעשה 18.18 מטר בדרך לזכייה באליפות אירופה, מיד לאחר שקיבל את האישור לייצג את ספרד לפני כחודשיים, העניק היום לספרדים עוד ניצחון מרשים - כשקפץ ל-17.86 מטר כבר בקפיצה הראשונה שלו שהבטיחה לו את המקום הראשון - שני סנטימטרים בלבד מעל האלוף האולימפי פדרו פיצ'רדו מפורטוגל (17.84 מטר) שסיים שני. אנדי דיאס הרננדס העניק לאיטליה עוד מדליה, הפעם ארד (17.64).

אלסיה זארבו, הרצה הצרפתייה, התמוטטה באמצע גמר 10,000 מטר בפריז. GettyImages
אלסיה זארבו, הרצה הצרפתייה, התמוטטה באמצע גמר 10,000 מטר בפריז/GettyImages

קרב 7, נשים

נאפי תיאם הבלגית זכתה בתואר בפעם השלישית ברציפות, והקדימה שוב את קטרינה ג'ונסון-תומפסון הבריטית. תיאם, הראשונה אי פעם שזוכה שלוש פעמים, סיימה עם 6,880 נקודות, כשהיא עוקפת את יריבתה בזכות הטלת הכידון. הבריטית, אלופת העולם מדוחא ובודפשט שחיפשה מדליה אולימפית ראשונה בניסיון הרביעי שלה, קיוותה למהפך בריצת ה-800 מטר, המקצוע האחרון - אבל בדיוק אז הבלגית קבעה את הריצה הכי טובה בקריירה שלה, 2:10.62 דקות. נור וידטס הבלגית סיימה עם הארד.

ביאטריס צ'בט הקנייתית גוברת על האיטלקייה נדיה באטוקלטי בגמר ה-10,000 מטר. רויטרס
דאבל. ביאטריס צ'בט/רויטרס

גמר ריצת 10,000 מטר, נשים

אחרי הקרב הטעון ב-5,000, מרבית הגיבורות שלו חזרו להיאבק על התואר במרחק הכפול. אמנם בלי פיית' קיפייגון שנפסלה ביום שני והעדיפה להתמקד ב-1,500, אבל בת ארצה ביאטריס צ'בט הקנייתית הצליחה להשלים דאבל ולסיים ראשונה עם זמן של 30:43.25 דקות. האלופה מטוקיו סיפאן חסן ההולנדית סיימהרק שלישית עם 30:44.12, וההפתעה הגיעה מהאיטלקייה נדיה באטוקלטי שלקחה מדליית כסף, על אף הפייט האדיר, כשסיימה עשירית אחת בלבד מאחורי המנצחת (30:43.35 דקות). גודאף צגאי, שהובילה וקרסה ב-5,000, הסתפקה במקום השישי.

הרץ האמריקאי ראי בנג'מין אחרי הניצחון בגמר ה-400 מטר משוכות בפריז. רויטרס
הרץ האמריקאי ראי בנג'מין אחרי הניצחון בגמר ה-400 מטר משוכות בפריז/רויטרס

גמר 400 משוכות, גברים

ראי בנג'מין סוף סוף ניצח את היריב הגדולה קרסטן וורהולם וזכה בתואר האולימפי בריצת 400 מטר משוכות, ומנע מהנורבגי להיות השני שמצליח לשמור על התואר. בנג'מין, שסיים שני אחרי וורהולם בגמר בטוקיו, החזיק גם בשתי מדליות כסף וארד באליפויות עולם, והיום התעלה עם שיא עונתי של 46.46 שניות.

מחזיקת השיא העולמי וורהולם, שהתקשה להגיע לשיאו העונה, נאבק כל הדרך אבל הסתפק בכסף ב-47.06 שניות. אליסון דוס סנטוס הברזילאי, שלקח ארד בטוקיו אבל הגיע לגמר רק כמפסיד המהיר, הצליח לקחת את הארד ב-47.26 שניות כששלושת הגברים המהירים אי פעם לרוץ את האירוע מילאו את הפודיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully