וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליילס יתקרב לשיא העולם? חוקרים קבעו: לא יצליח להשיג את בולט

זוכה מדליית הזהב האמריקאי יזנק למקצה של 200 מ', בו הג'מייקני מחזיק בכל השיאים, ונראה שהשאיפה שלו להתקרב אליו כמעט בלתי אפשרית: "בולט שילוב גנטי מושלם, לעולם לא תהיה התאמה כמוהו למקצים האלה"

דריבל, 6.8/עריכת וידאו: זיו שטיינר

הריצה ל-200 מטרים במשחקים האולימפיים תמיד נחשבה לאחת המרתקות והנצפות, בוודאי בין תחרויות האתלטיקה. מאז שיוסיין בולט שבר את השיא האולימפי בבייג'ינג 2008, דרך שיא העולם באליפות העולם ב-2009 ועד המשחקים האחרונים בהם השתתף, נראה שייקח זמן עד שמישהו יצליח לשבור את השיא של האצן הג'מייקני האגדי.

הערב (חמישי), הפייבוריט לזכות במדליית הזהב הוא נואה ליילס, האצן האמריקני שזכה בזהב במקצה ל-100 מטרים, בדיוק כפי שבולט נהג לעשות, והשאלה הגדולה היא האם הוא יצליח להתקרב לשיאו של בולט, כשכרגע הוא עם 19.31 שניות, בעוד שיאו של בולט הוא 19.19 שניות.

חוקרים אמריקאים בחנו את ההשוואה בין השניים, ובכלל בין בולט לכל הרצים בשנים האחרונות, והגיעו למספר מסקנות ששמו את בולט מעל כל השאר.

יוסיין בולט אצן ג'מייקני. GettyImages
"שילוב גנטי מושלם". בולט/GettyImages

"הוא פריק גנטי, השילוב בין הגובה לצד שלו לא אמורה לבוא לידי ביטוי בהאצה של ריצה", סיפרו צמד החוקרים פיטר וויאנד וסם אלן. "הגנטיקה שלו מושלמת למקצים של 100 ו-200 מטרים. יכול להיות שלעולם לא תהיה התאמה למהירויות השיא של בולט. הוא יכול להשלים מקצה של 200 מטרים בכ-80 צעדים, זה לפחות 3 פחות מיריביו וזה יתרון עצום. הוא כמעט על טבעי במונחים אתלטיים".

על אף ניתוחו הגנטי של בולט, לא פוסלים שאצן כמו ליילס יוכל לכל הפחות להתקרב לשיאו, ובטח לשבור את שיאו האולימפי העומד על 19.30 שניות, מאייה אחת בלבד פחות מליילס: "ליילס יוצא שילוב של גנטיקה ואימונים ששמה אותו מעל כל האצנים הנוכחיים. הוא זקוק גם לתחרות ומוטיביה, אבל זה לא חסר לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully