וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הנוער בפריסבי סולקה מאליפות אירופה: "פועלים להעניש את הגורמים השונים"

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 16:04

נבחרת ישראל לנוער באולטימייט פריסבי הגיעה לאליפות אירופה בבלגיה, אלא שראש העיר גנט הודיע כי הוא מסרב שהנבחרת תשתתף משום שהמשטרה לא יכולה לאבטח את הספורטאים הישראלים. בגלל ביטולי הטיסות של חברות תעופה לישראל, המשלחת תקועה כרגע במדינה: "לא יעלה על הדעת"

בזמן שנבחרת ישראל לנוער באולטימייט פריסבי נמצאת בבלגיה באליפות אירופה, ראש העיר גנט הוציא הודעה בה הוא מסרב לאפשר לה להשתתף בתחרות, עקב אנטישמיות מקומית. הוא אף איים כי אם ישראל תופיע למשחקים, הטורניר כולו יבוטל.

ההתאחדות הישראלית התעקשה להשתתף בטורניר באופן חוקי בהתאם לתקנון הספורט, וביקשה ממארגני הטורניר למצוא פתרון לאחר שקיבלה אישור מיחידת האבטחה הישראלית להגיע ולהשתתף בטורניר מבחינה בטחונית.

כשבועיים לפני מועד הטיסה מארגני הטורניר עדכנו שנמצא מגרש חלופי מנותק ומרוחק ממתחם האליפות הכללי שבו ישראל תוכל לשחק, אולם התנאי להשתתפות הוא שהמשלחת הישראלית לא תוכל להשתתף בטקס הפתיחה ובכל אירוע חברתי של האליפות. ההתאחדות הישראלית קיבלה את התנאים והמשיכה להתארגן בהתאם.

נבחרת הנוער בפריסבי. .,
נבחרת הנוער בפריסבי/.

בשעה 6:00 בבוקר ביום התחרות הראשון, כשהספורטאים כבר נמצאים בבלגיה ומתכוננים להתחרות, קיבלה ראש המשלחת הודעה שבלילה הושחתו המגרשים שלהם על ידי כתובת גרפיטי אנטי-ציונית. בגלל חשש מהפגנות פרו-פלסטיניות במקום, חל איסור על הנבחרת לשחק באותו המגרש וכתוצאה מכך להשתתף בטורניר.

אחרי מאמצים רבים, במהלכם נדחה יום המשחקים הראשון עד למציאת פתרון, יצאה אתמול (שלישי) בלילה הודעה רשמית ממשרד ראש העיר האוסר על ההשתתפות של הנבחרת בטורניר ואף על הופעתה כצופה בתחרות.

החלטת העירייה קובעת שהמשטרה לא מסוגלת לאבטח, בשל השתתפותם של השחקניות והשחקנים הישראלים, אך מורה על המשטרה לשהות במתחם הטורניר על מנת לוודא שלא תגיע משלחת ישראלית למתחם האליפות כלל.

נכון לעכשיו הנבחרת תקועה בבלגיה מכיוון שאין כרטיסי טיסה חלופיים לארץ. בנוסף, בשל המצב הביטחוני הנפיץ הנבחרת נאלצת להישאר במלון ללא אפשרות לשום ניוד.

אריק קפלן. יחצ,
אריק קפלן, נשיא התאחדות אילת/יחצ

אריק קפלן נשיא התאחדות "אילת": "לא יעלה על הדעת שבזמן שאירוע הספורט הגדול בעולם מתקיים בפאריז והמסר של אחדות נישא בכל פה - במדינה השכנה מחרימים את מדינת ישראל ומונעים מבני נוער להשתתף באליפות אירופה. אנו פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו להעניש את הגורמים השונים , ופועלים על מנת לבטל התחרות אם ישראל לא תשתתף. מדובר במדרון חלקלק ומסוכן ביותר וחייבים לעצור אותו באיבו".

כבר שבועות שהמשלחת הישראלית לאולטימייט פריסבי לנוער חווה אנטישמיות. שתי נבחרות ייצוגיות של נערים ונערות בגילאים 13-17. כשלושה שבועות לפני אליפות אירופה לנוער (U17) - ראש העיר המארחת, גנט שבבלגיה, משגר מר לפיו מסרב שישראל תשתתף בטורניר ומאיים לבטל את כולו במידה וישראל תיקח חלק. ההתאחדות הישראלית לפריסבי התעקשה להשתתף בטורניר באופן חוקי בהתאם לתקנון הספורט, וביקשה ממארגני הטורניר למצוא פתרון לאחר שקיבלה אישור מיחידת האבטחה הישראלית להגיע ולהשתתף בטורניר מבחינה בטחונית.

מנכ"לית ההתאחדות הישראלית לענפי הפריסבי אילת בן ציון: "בשעה 6:00 בבוקר ביום התחרות הראשון, כאשר אנחנו כבר בבלגיה ומתכוננים להתחרות, קיבלה ראש המשלחת הודעה שבלילה הושחתו המגרשים שלנו על ידי כתובת גרפיטי אנטי ציונית וחשש מהפגנות פרו פלסטניות ולכן חל איסור עלינו לשחק באותו המגרש וכתוצאה מכך לא נוכל להשתתף בטורניר. למרות מאמצים של משרד החוץ, הספורט, השגרירה הישראלית בבלגיה, והתאחדות "אילת" שלוותה אותנו לכל אורך התהליך, הצלחנו לעצור את יום המשחקים הראשון ולגרום לדחייתו עד למציאת פתרון, יצאה אתמול בלילה (6.8.24) הודעה רשמית ממשרד ראש העיר האוסר על ההשתתפות של הנבחרת בטורניר ואף על הופעתה כצופה בתחרות. החלטת העירייה קובעת שהמשטרה לא מסוגלת לאבטח בשל השתתפותם של השחקניות והשחקנים הישראלים, אך מורה על המשטרה לשהות במתחם הטורניר על מנת לוודא שלא תגיע משלחת ישראלית למתחם האליפות כלל".

יו"ר וועדת המשנה לספורט, חבר הכנסת סימון דוידסון בפנייה למשרד הספורט הבלגי ולראש עיריית גנט שבבלגיה: "כשמונעים מבני נוער ישראלים להשתתף בתחרות בינלאומית בגלל איומים, זו כניעה לטרור והסכמה בשתיקה בפעילות אנטישמית. הנבחרת הישראלית קיבלה את שיקולי הביטחון והסכימה להתחרות במקום מופרד - כך שההדרה המוחלטת שלהם מהמשחקים, בשילוב עם מניעתם לחזרה ארצה, היא ביזיון מוחלט שמחייב התייחסות מיידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully