וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השיא האולימפי: מיכאל יעקובלב הפסיד בבית הניחומים

7.8.2024 / 21:31

לאחר שהכניע יריבים ממלזיה וסורינאם, הפסיד הרוכב הישראלי בשמינית הגמר ליריב בריטי ב-0.001 שניות ולא צלח את בית הניחומים. לפני כן קבע תוצאה היסטורית של 9.152 שניות במוקדמות, אבל החזיק בשיא כשתי דקות בלבד

היועץ המקצועי של נבחרת קנדה בכדורסל, דיוויד בלאט, מדבר עם התקשורת הישראלית בכפר האולימפי בפריז/יניב טוכמן, פריז

רוכב האופניים מיכאל יעקובלב נכנס היום (רביעי) בסערה למעגל התחרויות באולימפיאדת פריז 2024. הישראלי השתתף במקצה המוקדמות בספרינט באופני מסלול וקבע 9.152 שניות - שיא אולימפי. מיד אחריו זינק מת'יו ריצ'רדסון האוסטרלי ועצר את השעון על 9.091 שניות - שיא עולם חדש וכמובן גם שיא אולימפי.

השיא האולימפי של יעקובלב החזיק מעמד בערך שתי דקות, אבל זה עדיין הישג גדול והוא הישראלי הראשון שעושה זאת אי פעם. אגב, בהמשך השיא נשבר שוב כשהארי לאברייסן ההולנדי קבע 9.088 שניות. 24 מתוך 30 המשתתפים במוקדמות מעפילים לשלב הבא והרוכב הישראלי כמובן היה אחד מהם עם מקום שלישי מאוד מחמיא.


אחרי השלב הראשון, התחרות עברה למאבקי ראש בראש ובשלב ה-1/32 יעקובלב השאיר אבק למוחמד שה פירדאוס שחרום ממלזיה ועלה לסיבוב השלישי - שם הכניע את ז'איר טג'ון אן פה הסורינאמי. בשמינית הגמר הפסיד בדרמה גדולה להאמיש טורנבול הבריטי, ב-0.001 שניות ונשר לבית הניחומים (21:14). שם, סיים שני מתוך שלושה מול מתאוש רודיק הפולני ואזיזולחסני מוד אוואנג האמריקאי, מה שלא הספיק לו כדי להשיג את הכרטיס האחרון לרבע הגמר.

הרוכב המצטיין לא יסיים את דרכו בתום תחרות הספרינט; בימים שבת-ראשון הוא יתחרה במירוץ קיירין.

מיכאל יעקובלב, רוכב אופני מסלול ישראלי. JOHN MACDOUGALL/AFP, GettyImages
הפסד סופר-דרמטי בשמינית. יעקובלב/GettyImages, JOHN MACDOUGALL/AFP

יעקובלב בן ה-23 עלה לישראל הם הוריו וסבתו באוגוסט 2022. עד אז ייצג את רוסיה וב-2021 גם זכה במדליית ארד באליפות העולם 2021 בקיירין. בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה והסנקציות נגד ספורטאיה, החליט לעבור לייצג את ישראל. הוא עבר תקופת צינון בת כשנה וחצי ובנובמבר 2023 קיבל אישור מהוועד האולימפי הבינלאומי לייצג את ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully