וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רץ צרפתי גרם להתנגשות על המסלול, המתחרה הבריטי כמעט הכה אותו

הוגו אה דחף בגסות, ג'ורג' מילס התעמת איתו, רצים אחרים הפרידו לפני שהעסק מתלקח. טאמברי ובארשים עלו לגמר בקפיצה לגובה

היועץ המקצועי של נבחרת קנדה בכדורסל, דיוויד בלאט, מדבר עם התקשורת הישראלית בכפר האולימפי בפריז/יניב טוכמן, פריז

ריצת המוקדמות ב-5,000 מטר גברים באולימפיאדת פריז 2024 סיפקה היום (רביעי) נפילה כואבת ובעקבותיה גם כמעט חילופי מהלומות בין רצים מבריטניה וצרפת.

הסיפור החל בישורת האחרונה, לקראת קו הסיום. הוגו אה הצרפתי ניסה לפרוץ קדימה ודחף בגסות של ג'ורג' מילס. הבריטי, מעד ונפל על מייק פופן ההולנדי, תיירי אנדיקומוונאיו הספרדי ודומיניק לובאלו ממשלחת הפליטים. הארבעה התרסקו על הרצפה ומילס פשוט רתח מזעם.

הבריטי בן ה-25, סגן אלוף אירופה בריצה ל-5,000 מטר, ניגש לאה בסיום במטרה לקבל תשובות. הצרפתי התעלם, האנגלי משך אותו ובמהלך חילופי דברים גם דחף אותו בכעס. מתחרים אחרים הגיעו והפרידו בין השניים.

"הבחור הזה פשוט הפיל אותי, הוא הפיל אותי!", אמר מילס הזועם ליורוספורט, "אני מקווה שיוגש ערעור, אבל זה לא בשליטתי. אנחנו בצרפת ומי שהיפל אותי הוא צרפתי, אז אני מניח שלא יעשו כלום". אז מילס אולי לא האמין, אבל הערעור הוגש וגם התקבל. כל ארבעת המתרסקים; מילס, לובאלו, פופן ואנדיקומוונאיו קיבלו מקום בגמר.

אה עצמו אמר: "הייתה התנגשות גדולה, אבל זה לא בגללי. מישהו דחף אותי, דבר הוביל לדבר. הסתובבתי אחרי קו הסיום וראיתי שכולם על הרצפה. אני מקווה שזה לא בגללי בכל מקרה".

הוגו היי הצרפתי (ימין) ליד ג'ורג' מילס הבריטי אחרי ריצת 5,000 מטר, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
מילס (משמאל) דוחף את אה בזעם/רויטרס

כמה ימים אחרי שעבר הליך רפואי בגלל אבנים בכליות שגרמו לו לכאבים עזים, ג'אנמרקו טאמברי עלה היום לגמר בקפיצה לגובה. האלוף האולימפי מטוקיו 2020 (במשותף על מועתז בארשים) פסל בכל שלושת הנסיונות שלו לעבור 2.27 מטר, אבל עבר 2.24 מטר וזה הספיק לו בשביל מקום בגמר.

בארשים עצמו נפצע במהלך התחרות, אבל עבר 2.27 מטר בניסיון השני וגם הוא הבטיח לעצמו כרטיס לגמר. הקטארי בן ה-33 מקווה מזכות במדליה רביעית ברציפות אחרי שתיים מכסף בלונדון וריו, ואחת מזהב בטוקיו.

מי שאיכזב במוקדמות הוא סגן אלוף העולם מהשנה שעברה, ג'ובון האריסון. האמריקאי כשל בכל שלושת הניסיונות לעבור גובה של 2.24 מטר ולא יהיה בגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully