וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבחרת של לברון מזכירה את ימי השיא, אמביד סתם את הפה לצרפתים

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 8:14

האמריקאים הביסו את ברזיל בדרך לחצי הגמר והמשיכו דומיננטיות אדירה, לברון נפצע וחזר והדהים גם את סטיב קר. וגם: הרגע בו לברון הבין שיש כוכב גדול ממנו בפריז

דריבל, 6.8/עריכת וידאו: זיו שטיינר

העומק והכישרון החריג שיש בנבחרת ארצות הברית בכדורסל גורם לכך שבכל משחק מישהו אחר מתבלט, ואתמול (שלישי) היה זה ג'ואל אמביד שהצטיין בניצחון הגדול על ברזיל ברבע הגמר, כשהסנטר המצוין לא מתרשם משריקות הבוז שהוא סופג שוב ושוב מהקהל הצרפתי - ואף החזיר מחווה: חגיגת המפשעה.

נבחרת ארה"ב רחוקה כעת שני ניצחונות ממדליית זהב חמישית ברציפות אחרי הניצחון 87:122 על ברזיל, והיא תפגוש את סרביה בחצי הגמר ביום חמישי.

לברון ג'יימס לצד ג'ייסון טייטום, במהלך עוד ניצחון של נבחרת ארצות הברית בכדורסל בפריז. רויטרס
במיטבו. לברון סוחף את ארה"ב לתואר דומיננטי/רויטרס

אמביד כזכור דחה את ההצעה של הצרפתים לשחק בנבחרת ונתקל באיבה בפריז, ואתמול אחרי מחצית ראשונה מצוינת הוא חגג עם טפיחות על המפשעה. ב-NBA הוא נקנס על כך בעשרות אלפי דולרים, באולימפיאדה הוא פשוט נהנה. "אוי לא, הם עדיין עלולים למצוא דרך לקנוס אותי, אבל זה הרגיש טוב", אמר אמביד בחיוך, אחרי שאמרו לו שהקומישינר אדם סילבר היה בקהל, "טוב גם ליהנות, כי בסופו של יום, אתה חייב להוציא משהו מהחוויה הזו".

ב-12 דקות קטלניות במחצית הראשונה, אמבייד קלע 14 נקודות והוסיף שבעה ריבאונדים עם 5 מ-6 מהשדה, כולל שתי שלשות. קריאות הבוז של המעריצים דעכו, אבל אמביד נופף בידיו לקהל וביקש עוד. לאחר מכן נפגע מעט בקרסול, וישב על הספסל במחצית השנייה כאמצעי זהירות.

עם הניצחון בפער 35 נקודות, נבחרת ארה"ב ניצחה בכל אחד מארבעת המשחקים הראשונים שלה כאן ב-15 הפרש לפחות - הפעם הראשונה שנבחרת גברים אמריקאית עושה זאת מאז "נבחרת הגאולה" של 2008.

קווין דוראנט שקלע 11 נקודות חלף על פני ליסה לסלי ככדורסלן שקלע הכי הרבה נקודות בהיסטוריה האולימפית האמריקאית (494). "שיאים נועדו להישבר, אז מישהו יבוא ויעשה לי את אותו הדבר", אמר דוראנט. "ההתמקדות שלי היא בניסיון לזכות בזהב הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ג'ואל אמביד ו"חגיגת המפשעה" במדי נבחרת ארצות הברית בפריז. Marvin Ibo Guengoer - GES Sportfoto, GettyImages
ג'ואל אמביד ו"חגיגת המפשעה" במדי נבחרת ארצות הברית בפריז/GettyImages, Marvin Ibo Guengoer - GES Sportfoto
ג'ואל אמביד, נבחרת ארצות הברית בכדורסל. רויטרס
מישהו אמר משהו? אמביד/רויטרס

מי ששוב הצטיין היה לברון ג'יימס, שכרגע נראה כמועמד מוביל לתואר ה-MVP האולימפי. הוא צבר תשעה אסיסטים תוך 12 דקות בלבד וסיים עם 12 נקודות עם 5 מ-6. הדבר היחיד שמנע מזה להיות לילה מושלם היה מרפק לפרצוף.

ג'ורג'יניו דה פאולה הברזילאי נתן לו מכה במאבק ריבאונד באמצע הרבע השלישי, ג'יימס ירד לחדר ההלבשה, שם קיבל ארבעה תפרים, ולא חזר למשחק, אבל זה לא ימנע ממנו לשחק במשחק הבא.

כך או כך, סטיב קר מרוצה מהיכולת כשאמריקאים היו עם 18 אסיסטים ב-19 הסלים הראשונים שלהם, כשלברון מנהל את המשחק בצורה מרהיבה. "עבור בחור שהוא באמת פוינט פורוורד בלב, עצם זה שהוא הקלע המוביל בתולדות ה-NBA למרות שזה סוג של דבר משני שהוא עושה, זה פשוט משוגע", אמר מאמן נבחרת ארה"ב, סטיב קר. "אבל זה לברון".

השחיין הצרפתי לאון מרשאן נכנס למשחק הכדורסל של ארה"ב בפריז, ומקבל תשואות. GettyImages
השחיין הצרפתי לאון מרשאן נכנס למשחק הכדורסל של ארה"ב בפריז, ומקבל תשואות/GettyImages

אגב, הצרפתים השתעשעו אתמול מרגע מעט מביך ללברון במהלך המשחק: קינג ג'יימס התיישב על הספסל, כשלפתע 20 אלף הצופים באולם בברסי החלו למחוא כפיים בהתרגשות. לברון היה בטוח שהתשואות הן לעברו, והניף ידיים לעבר המצלמות - אבל למעשה הקהל הריע ללאון מרשאן, השחיין הצרפתי שזכה בארבע מדליות זהב והפך לגיבור לאומי.

ב-RMC דיווחו בגיחוך: "לאון מרשאן, נהנה מפופולריות אדירה, הודה לקהל בחיוך, אבל על המגרש לברון היה בטוח שהתשואות מכוונות אליו וגם הוא נופף ידיים לקהל... ככה זה כשלאו-מאניה מכה את העולם, היא משפיעה על הכוכבים הגדולים בעולם... בטלוויזיה האמריקאית, השדרים לא הצליחו להבין מה קורה, 'למי הם מריעים, יש שם מישהו בקהל שכולם עליו, רגע, זה לא השחיין? כן, זה לאון מרשאן, השחיין הצרפתי'... באוגוסט 2024 בפריז, הוא גדול יותר מלברון ג'יימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully