וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר צוברי בראיון: "איגוד השיט העולמי יצטרך לעשות בדק בית"

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 9:58

מאמן הגלישה סיכם את ההצלחה הגדולה וטען: "הבחירה במארסיי היתה עסקנית ופוליטית, בוחרים בלוקיישנים כי שם הכסף". וגם: איך הרים את שרון קנטור אחרי הפסילה

שרון קנטור אחרי הזכייה במדליית כסף אולימפית, פריז 2024/הוועד האולימפי בישראל

באולימפיאדת בייג'ינג 2008 זכה שחר צוברי במדליית ארד. ביום שבת האחרון זכה להיות שותף למדליה אולימפית שנייה בקרייה - הפעם כמאמנה של שרון קנטור, שחגגה מדליית כסף מופלאה בפריז. אמש (שלישי) השניים שבו ארצה והמאמן התפנה לריאיון קצר.

מה עובר עליך כשאתה על הסירה, ולא יכול לעשות את מה שעשית כמתחרה?

"אני חושב על זה כל יום בעבודה שלי, וצריך לוודא שהגולשת יודעת ומבינה. אנחנו עובדים על המקרים והתגובות ובעיקר על הביטחון הזה של הספורטאי - לדעת לקבל החלטות בזמן אמת. אני לא נמצא שם, אז זה הרבה מאוד לחזק את הביטחון העצמי ואת הלמה: למה אני מקבל את ההחלטה, או למה אני עושה את מה שאני עושה. ברגע שזה קורה אז אני מאוד בטוח בספורטאים שיידעו לעשות מה שצריך".

איך חיזקת את שרון בכל מיני מקרים, כולל בפסילה? איך הרמת אותה כשלא היו רוחות והשיוטים בוטלו?

"גם בפסילה דיברנו על זה לא מעט, ידענו שהתחרות עוד ארוכה. שרון עשתה שיוטים טובים באותו יום, למרות שבסופו של דבר היתה פסילה. אמרתי לה - 'כן פסילה, לא פסילה, ניצחת'. זה אומר שהיכולות ישנן. זה לא מנחם, אבל אם אתה חוזר על זה מספיק פעמים זה מחלחל. אתה יודע שהיכולות נמצאות שם, ואם לא בשיוט הזה - אז בשיוט הבא. זו החוזקה של שרון, שהיא באמת הצליחה לסמוך עלי ועל הצוות שאם לא היום אז מחר".

אבא של שרון אמר שבגמר הם היו בטוחים שתהיה מדליית זהב, כי היא מתחרה של מאני טיים. גם אתה חשבת שזה מה שיהיה?

"קיוויתי, אבל אני מכיר את הענף ויודע שהשיט הוא ענף שהכל יכול להתהפך בו בשניה. זה מה שהיה. אמה עשתה טעות והראשונה לזהות את הטעות היא האיטלקיה, שלא היה לה מה להפסיד. שרון היתה במין מצב ביניים כזה. ברגע שהיא קלטה שאמה עשתה את הטעות, היא הצליחה להגיב ולעשות מה שצריך. טיפה מאוחר, אבל אין מה לעשות. זה חלק מהשיט והספורט שלנו. הייתי בטוח ששרון תעשה את שיוט חייה ואני חושב שהיא עשתה. בסוף, עם הפורמט או בלי הפורמט, היא היתה מקום שני מההתחלה ועד הסוף. זה מבאס שמרתה עברה אותה ולא האנגליה, אבל בסדר".

גולשת הרוח שרון קנטור בנתב"ג עם שחר צוברי. ראובן קסטרו
הרבה מחמאות הדדיות. צוברי וקנטור/ראובן קסטרו

המדליה הזאת לא מבטיחה שום דבר לגבי האולימפיאדה הבאה. איך אתה הולך להכין את שרון ואת יתר הנבחרת?

"אני מקווה שהמדליה הזו תראה לספורטאיות האחרות שהן מסוגלות והן שוות מדליה אולימפית. כרגע אנחנו מתכוננים לאליפות אירופה שתהיה עוד חודשיים. משם נתחיל לתכנן תכניות לטווח ארוך ולראות איך מקדמים כל אחת אישית ופרטנית כדי שתמצה את היכולות שלה".

זו אולימפיאדה מוצלחת מאוד לשיט הישראלי.

"לגמרי. אני מאוד מקווה שגם דור (זרקה) וגל (צוקרמן) יצליחו לשדרג את עצמם ולהיכנס עמוק יותר לשיוט המדליות, כי אצלם זה באמת משנה. זה לא כמו אצלנו. אני מקווה שהם יתברגו בגמר".

בתור אחד שהיה כמעט בכל תחרות אפשרית - כמה התנאים באמת היו משוגעים?

"אחרי שתיגמר האולימפיאדה לגמרי, איגוד השיט העולמי יצטרך לעשות בדק בית ללוקיישינים הבאים שהוא בוחר. היתה פה תחרות ועדיין מתרחשת עם הרבה מאוד ביטולים. אין רוח וזה משהו שהוא נדיר. לצרפת יש המון ים, היתה בחירה הרבה יותר עסקנית ופוליטית - איפה זה מצטלם יותר יפה ולא איפה באמת המקום המקצועי יותר. בוחרים בכל מיני לוקיישנים כי שם מגיע הכסף. אני מקווה שזה לא יפגע כל כך בענף ושאיגוד השיט העולמי יצליח להסיק מסקנות כדי שלוס אנג'לס והאולימפיאדות הבאות יהיו מוצלחות וללא ביטולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully