וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב דרמטי להול ב-400 מטר, סנסציה בגמר הדיסקוס

האמריקאי עקף במטרים האחרונים את האדסון-סמית' בדרך לזמן מצוין של 43.40 שניות, קיראני ג'יימס רק חמישי. סטונה הימם את אלקנה בגמר איכותי שכלל שני שיאים אולימפיים. זהב לקנדי בקפיצה במוט, גירמה נפצע ב-3,000 מטר מכשולים, דה גראס מחוץ לגמר ה-200

היועץ המקצועי של נבחרת קנדה בכדורסל, דיוויד בלאט, מדבר עם התקשורת הישראלית בכפר האולימפי בפריז/יניב טוכמן, פריז

תחרויות האתלטיקה באולימפיאדת פריז 2024 נמשכות בשיא המרץ ולצד ארבעת הגמרים שהתקיימו הערב (רביעי) וסיפקו לא מעט סיפורים גדולים והפתעות בלתי צפויות, נערך גם חצי גמר הגברים בריצת 200 מטר.

קווינסי הול, אצן אמריקאי. רויטרס
איזה ניצחון. הול/רויטרס

400 מטר גברים

איזו דרמה! מת'יו האדסון-סמית' הבריטי הוליך בבטחה והיה נראה בדרכו הבטוחה למדליית זהב מתוקה - אלא שאז קווינסי הול האמריקאי העביר הילוך, עקף אותו ממש במטרים האחרונים וקבע שיא אישי חדש ומופלא של 43.40 שניות - התוצאה החמישית בטיבה אי פעם. הבריטי סיים עם 43.44 שניות ומוזאלה סמוקונגה הזמבי קטף את הארד המפתיע עם 43.74 שניות. קיראני ג'יימס, שזכה במדליה בכל אולימפיאדה מאז 2012 (זהב, כסף ולבסוף ארד) יצא מהפודיום, וסיים חמישי בלבד. עדות לטיב הריצה הערב ניתן לקבל מהנתון הבא: היתה זו הפעם הראשונה אי פעם שלא פחות מחמישה מתחרים יורדים מ-44 שניות באותו מירוץ.

זהב: קווינסי הול (ארה"ב)
כסף: מת'יו האדסון-סמית' (בריטניה)
ארד: מוזאלה סמוקונגה (זמביה)

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
זורק הדיסקוס הג'מייקני רוג'ה סטונה. רויטרס
מאיפה הוא הגיע? סטונה/רויטרס

זריקת דיסקוס, גברים

דרמה גדולה נרשמה גם בגמר הזה. מיקולאס אלקנה הליטאי (21) הגיע לפריז בכושר נפלא, ארבעה חודשים אחרי תחרות בלתי נשכחת באוקלהומה, בה שבר שיא עולם (74.35 מטר) וסיפק מקבץ נדיר של 6 זריקות ליותר מ-70 מטר. הערב, כבר בזריקה השנייה שלו, הוא שבר שיא פיקנטי במיוחד - כשניפץ את השיא האולימפי שהיה שייך לאביו, מדליסט הזהב מסידני 2000 ואתונה 2004, והעמיד אותו על 69.97 מטר. גמור? ממש לא. רוג'ה סטונה הג'מייקני בן ה-25, שהגיע משום מקום וסיים שישי במוקדמות, הגיב עם שיא אולימפי משלו - 70.00 מטר, כדי לקטוף את מדליית הזהב ולהשלים סנסציית ענק. מת'יו דני האוסטרלי השלים את הפודיום עם 69.31 מטר. דניאל סטאל (שבדיה), כריסטיאן צ'ך (סלובניה) ואלכס רוז (סמואה), שהיו מועמדים למדליה, נותרו מחוץ לפודיום.

זהב: רוג'ה סטון (ג'מייקה)
כסף: מיקולאס אלקנה (ליטא)
ארד: מת'יו דני (אוסטרליה)

האתלט המרוקאי סופיאן אל בקאלי. רויטרס
ניצל עד תום את המצב. אל בקאלי/רויטרס

3,000 מטר מכשולים, גברים

לפני 14 חודשים לאמצ'ה גירמה הגיע לפריז ושבר את שיא העולם כשעצר את השעון 7:52.11 דקות. לפני כחודשיים, האתיופי בן ה-23 קבע את תוצאת השנה בעולם והערב, דווקא הערב, הוא מעד, נפצע באמצע הדרך ולא הצליח לחצות את קו הסיום. סופיאן אל בקאלי המרוקאי ניצל זאת כדי לקטוף את הזהב עם 8:06.05 דקות, תוך שהוא מקדים את קנת' רוקס האמריקאי שהדהים עם מדליית כסף (8:06.41 דקות) ואת אברהם קיביווט הקנייתי (8:06.47 דקות).

זהב: סופיאן אל בקאלי (מרוקו)
כסף: קנת' רוקס (ארה"ב)
ארד: אברהם קיביווט (קניה)

קופצת המוט האוסטרלית נינה קנדי. רויטרס
עשתה זאת. קנדי/רויטרס

קפיצה במוט, נשים

מולי קודרי הבריטית, שהחזיקה בתוצאת השנה, נכשלה בגדול במוקדמות ועל כן קיבלנו גמר פתוח מאוד. בסיומו היתה אלופת העולם נינה קנדי האוסטרלית היחידה שהגיעה לגובה של 4.90 מטר - וזה הספיק לה לזהב, ולמדליה אולימפית ראשונה בקריירה. מדליסטית הזהב מטוקיו קייטי מון האמריקאית הסתפקה הפעם בכסף (4.85 מטר), אלישה ניומן הקנדית חגגה מדליה אולימפית ראשונה בקריירה וסיימה עם הארד (4.85 מטר).

זהב: נינה קנדי (אוסטרליה)
כסף: קייטי מון (ארה"ב)
ארד: אלישה ניומן (קנדה)

אנדרה דה גראס אצן קנדי. רויטרס
אכזבה גדולה. דה גראס/רויטרס

200 מטר גברים - חצי הגמר

אנדרה דה גראס, האלוף האולימפי מטוקיו וסגנו של יוסיין בולט בריו, אכזב בגדול כשנותר מחוץ לגמר שייערך מחר אחרי שסיים שלישי במקצה שלו וקבע זמן של 20.41 שניות, פחות טוב מזה של שלושה "מפסידים": טפיוונשה מקארוו ומקנאקאישה צ'ראמבה מזימבבואה, שהעפילו, ואזאוזה דזאלו האיטלקי שהודח גם כן.

ליטסילה טבוהו מבוצוואנה היה היחיד שירד מ-20 שניות ועצר את השעון על 19.96, כשהוא מקדים במקצה מספר 1 את נואה ליילס, אלוף ה-100 הטרי ומדליסט הארד ב-200 לפני שלוש שנים. קנת' בדנארק האמריקאי, שזכה בכסף במשחקים הקודמים, סיים שני במוקדמות עם 20 שניות בדיוק, לפני ליילס (20.08).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully