וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת קנדה מאוהבת בדיוויד בלאט: "האנרגיה שלו יוצאת דופן"

הישראלי המשמש כיועץ לג'ורדי פרננדס זכה למחמאות גדולות מהמאמן ("האיש הכי חיובי בעולם, מאפשר לי לשמור על שפיות") וג'מאל מארי ("מוח כדורסל נהדר"). ויש גם התייחסות למחלה ("אני במצב טוב יותר") ולתקופתו ב-NBA ("אין חרטות")

דריבל, 6.8/עריכת וידאו: זיו שטיינר

דיוויד בלאט נמצא בימים אלה בפריז, כחלק מתפקידו כיועץ של נבחרת קנדה. אחד המאמנים הגדולים שידע הכדורסל הישראלי העניק ריאיון נרחב ל"אתלטיק", ובו דיבר בין היתר על מצבו הרפואי ועל הטרשת הנפוצה ממנה הוא סובל בשנים האחרונות. "אני עושה כל מה שאפשר כדי להאט את ההידרדרות", סיפר. "לדעתי אני לא האדם שהייתי לפני שנה. אני חזק יותר מנטלית ופיזית. למרבה הצער יש בדרך כלל הידרדרות עם המחלה הזאת, אז השאלה היא כמה זמן אפשר להחזיק כשאתה מתפקד, ולזוז כפי שאני זז. לצערי יש חיי מדף עם המחלה הזאת".

בנקודה הזו בריאיון בלאט השתהה לרגע, ואז המשיך: "הדבר הכי טוב שאפשר לעשות זה לחכות שתימצא תרופה, לעכב את זה... זה מאתגר. אני חושב על זה, אבל זו המציאות. ואם אין דבר שאני יכול לעשות בנידון, אז אמצא משהו שמעסיק אותי ומספק אותי".

הדבר שמעסיק אותו בימים אלה הוא העבודה עם קנדה, שם הוא מוערך מאוד. לפני, במהלך ואחרי משחקים הוא שולח הודעות למאמן ג'ורדי פרננדס, ששמח מאוד לקבל אותן. "הוא תומך מאוד, בעיקר במצבי לחץ", אמר המאמן. "בזכות הידע שלו בכדורסל האירופי הוא מכיר את כל השחקנים. גדלתי על הקבוצות שהוא אימן, אני מכבד אותו מאוד. הוא תומך בי ואני חושב שהאיזון הזה מאפשר לי לשמור על שפיות. הוא האיש הכי חיובי בעולם, אין אצלו ימים רעים, הוא אף פעם לא מתלונן, תמיד מגיע עם חיוך וזה מדהים איך הוא עושה את זה, ומטייל איתנו בכל רחבי העולם. האנרגיה שלו יוצאת דופן".

דיוויד בלאט. דני מרון
מעסיק את עצמו בכדורסל. בלאט/דני מרון

"אפשר לראות שהוא כל הזמן חושב על המשחק, הוא כל הזמן מדבר על המשחק", הוסיף אחד מכוכבי הנבחרת ג'מאל מארי. "אני אוהב לדבר איתו על כדורסל. יש לו מוח כדורסל נהדר". בלאט פרגן בחזרה ואמר: "הם גרמו לי להרגיש שהקול שלי חשוב, אני רק רוצה לעזור להם. זה מצב נחמד".

בריאיון נדרש בלאט גם לקריירת ה-NBA שלו - שהחלה עם הגעתו של לברון ג'יימס לקליבלנד, והסתיימה בפיטורים שנויים במחלוקת. המאמן הישראלי נאלץ לראות את מחליפו, טיירון לו, זוכה בסופו של דבר באליפות. "סיימתי עם התקופה הזאת", טען. "אני מלא הערכה למה שלברון עשה ב-20 השנים האחרונות ברמות הגבוהות ביותר. זה מדהים. אני שמח שהיתה לי הזכות לאמן את הכדורסלן הטוב ביותר במאה ה-21".

כשנשאל האם יש לו ביקורת על הצורה בה הקאבס התנהלו כשבחרו לפטר אותו אף שהחזיק במאזן של 11:30 בעונתו השנייה, אמר: "האם הם סיימו איתי יפה או לא, זה חלק מהעניין. אבל אני יכול להסתכל ולהגיד שהיה לי חלק בקבוצה שבסופו של דבר זכתה באליפות. זה די מיוחד. אין לי חרטות, אני אסיר תודה על התקופה הזו בחיי. האם היא מגדירה את הקריירה שלי? לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully