וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל ארד בטקס לזכר י"א חללי מינכן: "הטרור לעולם לא ינצח"

יו"ר הוועד האולימפי הישראלי נשאה דברים בפריז: "הלב שלנו מלא גאווה, נזכור תמיד את 11 הנרצחים". תומאס באך: "זה היה היום השחור בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים. רוצים שבדורות הבאים יזכירו מה שהיה"

דריבל, 6.8/עריכת וידאו: זיו שטיינר

כמעט 52 שנים עברו מאז טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן באירוע הטרור בו נרצחו 11 מאנשי המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים. הערב (שלישי) התקיים טקס לזכר י"א חללי מינכן בשגרירות ישראל בפריז בנוכחות יו"ר הוועד האולימפי העולמי, תומאס באך, נציגי משלחות, נציגי משפחות החללים ויו"ר הוועד האולימפי הישראלי, יעל ארד.

תומאס באך אמר בטקס: "העולם נמצא בימים אלה, לצערי, בהרבה מלחמה והרס. המשחקים האולימפיים הם הסמל לכל האנושות לשקט ושלום, ועל זה אנחנו עומדים. אנחנו שואפים לתקווה. הכל נשבר בטבח נגד הספורטאים הישראלים לפני כ-52 שנים. זאת היתה מתקפה על השלום שהמשחקים מסמלים. זה היה מעשה הרסני והתקפה שלמעשה היתה על כולנו. זה היום השחור ביותר בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים. אנחנו יודעים שגם כל האמפתיה והנחמות שלנו כלפי השורדים ומשפחות הנרצחים לא יעזרו. אנשים איבדו את אהוביהם. אנחנו עושים יחד עם הצעדים להזכיר ולזכור את אלו שנרצחו, גם בטוקיו עשינו זאת בטקס הפתיחה. אנחנו רוצים שבדורות הבאים יזכרו מה שהיה. אנחנו צריכים להמשיך לזכור את אלה שכבר לא איתנו. בעולם מחולק כמו שלנו, המשחקים האולימפיים מוכיחים שאפשר לפעול אחרת. הספורטאים מובילים את תרבות השלום הזאת, כאן בפריז. הקהילה האולימפית תמיד תהיה עם הנפגעים ומשפחותיהם מהאירוע של מינכן 1972".

תומאס באך בטקס לזכר י"א חללי מינכן 1972, פריז 2024. הוועד האולימפי בישראל, הוועד האולימפי בישראל
"היום השחור אי פעם באולימפיאדה". תומאס באך/הוועד האולימפי בישראל, הוועד האולימפי בישראל
תומאס באך יו"ר הוועד האולימפי העולמי לצד יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי הישראלי. הוועד האולימפי בישראל, הוועד האולימפי בישראל
בטקס לזכר 11 הנרצחים. ארד ובאך/הוועד האולימפי בישראל, הוועד האולימפי בישראל

יעל ארד אמרה: "לפני שנתיים תומאס באך אמר בתל אביב שבספטמבר 1972 היו הימים השחורים ביותר של המשחקים האולימפיים. היום אנחנו אומרים - אנחנו כאן. הטרור לא ינצח, ישראל לא הושמדה. היום אנחנו זוכרים את 11 הנרצחים מאירוע הטרור הנורא. כולם נרצחו בצורה מחרידה על ידי טרוריסטים שרצו להרוס את המשחקים האולימפיים. 52 שנים אחרי, המשלחת הישראלית יצאה עם 88 ספורטאיות וספורטאים. כל פעם דאגנו שדגל ישראל יעלה בפריז. אנחנו ביום ה-12 של המשחקים עם 6 מדליות של המשלחת הישראלית. הלב שלנו מלא בגאווה".

עוד הוסיפה ארד: "מאז הרצח הנורא במינכן 1972, ישראל עוברת בימים אלה את אחת התקופות הקשות ביותר שלה. הספורטאים שלנו הראו בתחרויות שמגיע להם להיות פה. לא פשוט בימים האלה להיות ספורטאי ישראלי ולייצג את ישראל, יחד עם איומים עלינו ועל אהובינו שבבית. אנחנו מתפללים לחזרתם גם של החטופות והחטופים שנמצאים בעזה. הספורטאים שלנו ממשיכים להוכיח שהמצוינות והערכים הישראלים הם חשובים ומהווים דוגמא לכל ילד וילדה בישראל. תודה לאירוח שהמשלחת שלנו זכתה לו בפריז בצורה בטוחה ושקטה. לעולם לא נשכח את 11 הנרצחים מספטמבר השחור ההוא. אני רוצה לאחל הצלחה לכל הספורטאים המשך הצלחה במשחקים האולימפיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully