וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ברגליים שלה: רגע האמת של אבישג סמברג

7.8.2024 / 0:45

האנונימית מטוקיו שהדהימה את הספורט הישראלי, יכולה להפוך לאחת הגדולות בהסטוריה שלנו. אבישג סמברג תנסה היום להביא מדליה שביעית לישראל. ניסיון רב יש, גם ציפיות, עכשיו תדבר היכולת וגם שיטת התחרות המיוחדת בטקוואנדו

מה מצפה לאבישג סמברג באולימפיאדה? נטע לוינסון מסבירה/מערכת וואלה

אבישג סמברג הורידה הרבה לחץ מהמשלחת הישראלית אז במשחקים האולימפיים בטוקיו. הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי, צריכים להביא קבלות ובבירת יפן לפני שלוש שנים, הרימה לוחמת הטקוואנדו את מצב הרוח, כבר אחרי יממה מטקס הפתיחה, כשזכתה במדלית הארד במשקל שלה, בלי שאיש בנה על זה יותר מדי. זה היה לילה קסום עבור הספורט האולימפי באחד האולמות הנידחים בטוקיו ואפילו שר התרבות והספורט אז חילי טרופר, נכח ברגע שסלל את הדרך למשחקים האולימפיים הכל כך מוצלחים מבחינת ישראל.

היום (רביעי) תעלה כאן סמברג להתחרות כשהיא כבר לא אנונימית. הזכייה בארד אז הקפיצה אותה לתודעה כמעט בכל בית וסידרה גם לטקוואנדו אלפי ילדים ובני נוער שהצטרפו לאגודות השונות ובראשן זו ברמלה של מאמנה של סמברג, יחיעם שרעבי. אם בטוקיו הטקוואנדו שוחק בימים הראשונים ובאולם די אזוטרי, כאן בפריז תעלה סמברג להתחרות במוזאון הגראנד פאלה המפואר, לא רחוק מהשאנז אליזה, שאירח בתחילת המשחקים האולימפיים את תחרויות הסייף הכל כך יוקרתיות בטח עבור הצרפתים, שגרפו הכי הרבה מדליות לאורך השנים האולימפיות שלהם בענף המוסקטרים.

אבישג סמברג לוחמת טאקוונדו (בכחול). איגוד הטאקוונדו, אתר רשמי
מה היא מכינה לנו הפעם? סמברג/אתר רשמי, איגוד הטאקוונדו

הסיפור הגדול מבחינת סמברג, הוא הניסיון שלה היום אל מול הציפיות שיש ממנה. היא תגיע מהמקום השמיני בעולם ותפגוש יריבה מערב הסעודית המדורגת תשיעית. אם תנצח, תעפיל לסיבוב הבא וקרוב לוודאי שתפגוש את המתמודדת מתאילנד אלופת העולם, שהביסה אותה בטוקיו. שיטת התחרות תאפשר לסמברג להתמודד על מדלית ארד אם התאילנדית תעפיל לגמר, אבל על פי בן הזוג נמרוד קרביצקי, שדיבר הרבה זמן לפני היציאה לפריז 2024, סמברג שווה גם מדלית זהב.

קרביצקי וסמברג ציפו להיות יחד כאן בבירת צרפת, אבל המאבק על כרטיס למשחקים האולימפיים בטקוואנדו מאוד קשוח ורק שני הטובים מכל יבשת, נכנסים פנימה. קרביצקי כמו גם המשפחה של סמברג יהיו הבוקר ביציע ויעודדו. בטוקיו זו היתה אולימפיאדת הקורונה וקהל לא הגיע. הפעם כולם כאן ויחכו לחגוג עם אבישג יום היסטורי. מדליה נוספת תקרב אותה להיות מהטובות ביותר שהצמיח הספורט הישראלי מאז ומעולם. הבחורה מגדרה, שמובילה ענף שלם, יכולה לזכות את ישראל כבר היום במדליה שביעית. עכשיו זה בעיקר ברגליים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully