וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפודיום למציאות: מה מצפה עכשיו לספורטאים האולימפיים?

שגיא פלדמן, טור אורח

6.8.2024 / 8:12

זכייה במדליה אולימפית מהווה את אחד מרגעי השיא בחייו של ספורטאי - אך מה הספורטאים צריכים לעשות עם חזרתם ארצה למען המשך מיתוגם בעולם החדש?

רז הרשקו, פיטר פלצ'יק, ענבר לניר - המדליסטים הישראלים של הג'ודו לאחר חזרתם לארץ. ראובן קסטרו
עולם אחר. הרשקו, פלצ'יק ולניר עם המדליות/ראובן קסטרו

לעמוד על הפודיום כשהמדליה האולימפית מונחת על החזה וההמנון הלאומי מתנגן ברקע צפוי להיות הרגע המרגש ביותר עבור ספורטאי, מתווספת לזה קבלת הפנים המרגשת ורגעי האופוריה בתקופה הקרובה - למרות שהמציאות הכאוטית במדינתנו צפויה להפיגם מהר מאוד. לצד ההתרגשות והמשך האימונים הקרבים, מה ספורטאי צריך לעשות עכשיו כדי לשמור על עצמו בתודעה תוך התאמה לעולם החדש לאו דווקא בדגש על הקריירה הספורטיבית? הנה כמה עצות פרקטיות.

לטפח את הגיבור הווירטואלי שבכם

בגלילה ברשת ניתן לראות כי כבר מתחילת חודש אוגוסט איחולי ההצלחה עוד לפני קטיפת המדליה היו רבים ולאחר הזכייה במדליות האולימפיות כל אחד מהספורטאיות והספורטאים קיבל מקום של כבוד בכל הרשתות החברתיות - לצד שערי עיתונים וכתבות במדורים השונים במגוון אמצעי התקשורת. כעת הספורטאים שהיו עד כה פעילים מאוד ברשתות החברתיות (כדוגמת הג'ודוקא פיטר פלצ'יק עם מאות פוסטים וקרוב ל-90 אלף עוקבים באינסטגרם) לצד אלו כמו השייטת שרון קנטור עם עשרות פוסטים בלבד וכ-8300 עוקבים באינסטגרם) צריכים להעלות הילוך ולטפח את הגיבור הווירטואלי והדימוי שלהם, לשתף בחוויות מהזמן טרם האולימפיאדה ובזמן התחרויות. יכול להיות יצירתי ומסקרן מפגש לייב של כולם יחדיו או של חלקם. כמובן שחשוב גם להראות את האנושיות שבהם: האתגרים, הקשיים, הוויתורים. העניין סביבם גדול מאוד כרגע, בין אם אלה השת"פים שמוחות הקריאיטייב יוצרים ברגעים אלו (עליהם נרחיב בהמשך) או עבור דור העתיד של הספורטאים שצמאים לתוכן מהם.

קמפיינים, חסויות ומה שביניהם

לצד החסויות הקיימות צפויות להגיע לכל אחד מהספורטאים הצעות חסות לקראת אולימפיאדת לוס אנג'לס 2028. ייתכן כי תהיינה תחרות מבחינה הגורמים המציעים על ספורטאי כזה או אחר כי מבחינת החברות החיבור עם ספורטאי אולימפי יוצר למותג שלהם אסוציאציות של: מצוינות, רלוונטיות, אותנטיות וישראליות, ארבע מילים שבסופו של דבר גורמות לרובנו להתחבר לאותו מותג אפילו אם אנחנו לא באמת יודעים מה הוא מציע.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
שרון קנטור, תום ראובני, ארטיום דולגופיאט עם המדליות האולימפיות, פריז 2024. הוועד האולימפי בישראל
טריטוריה מוכרת לארטיום דולגופיאט, פחות לראובני ושרון קנטור/הוועד האולימפי בישראל

מעבר לכך, חשוב שהספורטאים שפחות מתורגלים לקחת חלק בקמפיינים של מותגים מובילים או מעולם לא לקחו חלק - ואף אלו שכרישים בתחומם - ישימו לב שמעבר לסכומי הכסף המכובדים שאלו עשויים לשלשל לכיסם הם יענו על הערכים שהספורטאים דוגלים בהם בחיי היומיום שלהם, יביאו עימם אמינות (כבר נוכחנו לראות מותגים שנפלו וגררו עימם את מי שלקח חלק).

מחליפים את המדליה במיקרופון

ספורטאים יכולים לבנות הרצאה משלהם בסגנון "הדרך לאולימפיאדת פריז 2024 עד לפודיום". צפוי להיות ביקוש גדול להרצאה מסוג זה - בין אם מדובר על ארגוניים ציבורים שרוצים להחדיר לעובדיהם רוח של מצוינות וכמובן לחברות טק שרוצות להביא לשורותיהם את השמות הבולטים, החמים והגדולים. הרצאה בסגנון כזה יכולה מצד אחד להיות בצורה פיזית אך בימינו מומלץ לבנות הרצאה דיגיטלית שלא תהיה תלויה בדבר ואף תהווה באופן פסיבי מקור הכנסה עבור הספורטאים שמעבר לכך יהווה סוג של שליחות בהעברת הסיפור מעורר ההשראה הלאה.

לדעת להגיד לא

כל אחת ואחד מהספורטאים יודע לתעדף את הלו"ז באופן אידאלי עם זאת המציאות הנוכחית תביא עימה מבול הצעות: בין אם מדובר בשת"פים, הזמנות לאירועים מגוונים, ראיונות, השתתפות בסדרות/סרטים ועוד אינספור הצעות. על אף שייתכן שההצעות לא יגיעו ישירות אל אותה ספורטאית או ספורטאי והכמות תתחיל מפול גז ותרד בהדרגה. יש צורך מובהק באמירת לא. כי ההיענות בחיוב להצעה שלא תשרת אותם תגיע על חשבון מינוף עתידי אחר או אפילו זמן מנוחה יקר ערך.

לא מושלם אבל שלם

החשיפה של כל אחד מאותם ספורטאים לפחות בחודשים הקרבים תעלה ואלו שלא היו מוכרים במרחב הפיזי לפני כן כבר הופתעו להבין שהם הפכו לאחד מנושאי הדגל. אותה אשת מילואימניק שהג'ודוקא ענבר לניר סייעה לה בשמירה על ילדיה באוקטובר 2023 ושמרה אותה כ'ענבר בייביסיטר' והופתעה לראות אותה על הפודיום - כבר יודעת ביחד עם מדינה שלמה מי זו אותה בחורה. המיתוג האישי צריך להיות כמובן גם מאחורי הקלעים פשוט להישאר כאלו אנשים טובים. אף אחד מהספורטאים לא צריך להיות מושלם אך להישאר שלם בדרכו. עם כל האהבה אליהם במדינה תמיד יהיו אנשים שגם במפנים ינסו להוציא מהם את השד והם צריכים להיות ערוכים גם לכך.

אריק זאבי. יחצ,
ידע למנף את ההצלחה. אריק זאבי/יחצ

לעומת יוצאי ריאליטי ספורטאים זוכים להרבה יותר מ15 דקות תהילה אך כשמדובר על מחשבה לטווח הארוך עבור בניית המותג העצמי יש להם צורך בעבודה מתמדת לצד הקריירה המקצועית. אין ספק כי העומס הרב עשוי להוות אתגר משמעותי אך עבור אנשי העולם החדש הלוא הם הסלאשרים (אנשי הגם וגם) אז ספורטאית אולימפית יכולה להיות גם מרצה וככל הנראה שתעשה זאת במקצועיות יתרה ואת הפודיום יחליף הפרגוד באחת מחברות ההייטק המובילות בענף.

הכותב הוא יועץ תקשורת, יוצר תוכן של העולם החדש ומחבר הספר 'רחוק מכאן'.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully