וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרי פצח בריקוד בחדר ההלבשה: "חי בחלום ולא רוצה להתעורר"

צרפת עלתה לגמר טורניר הכדורגל האולימפי בתום הארכה דרמטית, המאמן שהבטיח מדליה: "ראיתי שכולם זוכים ולא רציתי לחזור הביתה בלי". וגם: הכוכבים והכרוז שהביך

תקציר ניצחונה של פיינורד 2:4 בפנדלים על פ.ס.וו איינדהובן בסופרקאפ ההולנדי, אחרי 4:4 ב-90 דקות/ספורט1

פחות משנה אחרי שתיירי הנרי מונה למאמנה של הנבחרת האולימפית של צרפת, מדליה הוא ושחקניו כבר הבטיחו. צרפת הגיעה בתור הפייבוריטית לזהב על אף שלא זכתה במדליה מאז 1984 - גם אז זו הייתה מדליית זהב - אבל למשחק הגמר עם ספרד היא עלתה בקושי רב אמש (שני). מצרים הייתה ביתרון 0:1 עד הדקה ה-83, אבל אז ז'אן פיליפ מאטטה השווה, שתי דקות בתוך ההארכה עומאר פאייד הורחק בכרטיס צהוב שני ואדום ומאטטה (99) ומייקל אוליסה (108) השלימו את המהפך וקבעו 1:3 בסיום.

גם נבחרת ספרד נקלעה לפיגור מפתיע בחצי הגמר הראשון מול מרוקו ונזקקה למהפך דרמטי, אבל בעוד ספרד עשתה זאת ב-90 דקות, מארחת המשחקים האולימפיים נזקקה להארכה כדי להעפיל והיו אלו שני כוכביה שהצילו אותה. אוליסה בן ה-22, שהקיץ נמכר מקריסטל פאלאס לבאיירן מינכן תמורת 60 מיליון יורו, הוא כנראה המצטיין של טורניר הכדורגל בפריז - אתמול הוא כבש בפעם השנייה ובישל בפעם הרביעית, כל זאת ב-407 דקות. "הוא השאיר את צרפת בחיים", הכריזו ב-RMC ובלאקיפ הגדירו אותו בתור "החזק ביותר בשלבי ההכרעה".

מייקל אוליסה, שחקן הנבחרת האולימפית של צרפת חוגג עם ז'אן פיליפ מאטטה. GettyImages
צרפת ממשיכה לחלום בזכותם. אוליסה ומאטטה/GettyImages

לעומת אוליסה שהגיע מראש כאחד הכוכבים הגדולים של הטורניר, רבים הרימו גבה כאשר הנרי בחר לזמן את מאטטה בתור אחד מחריגי הגיל של צרפת. החלוץ בן ה-27 של קריסטל פאלאס הבקיע בעונה שעברה 16 שערים בפרמיירליג ובמשחקים האולימפיים הגיע כעת לארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים.

"מאטטה הוא ההימור המוצלח ביותר של הנרי", נכתב בלאקיפ וכאשר המאמן נשאל עליו, אמר: "ז'אן פיליפ! איך אני שמח בשבילו! אגיד לכם למה: כולם הטילו ספק לגביו בהתחלה ושאלו שאלות, במיוחד אחרי שני המשחקים הראשונים...".

על הבטחת המדליה אמר הנרי: "ראיתי איך כולם זוכים במדליות ולא רציתי להיות זה שלא מצליח להביא מדליה הביתה. אני חי בחלום ואני לא רוצה להתעורר ממנו. אני חי בחלום ואני לא רוצה להתעורר ממנו", הודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

הריקוד של הנרי בחדר ההלבשה

הנרי לא רק אומר שהוא מרגיש בחלום, אלא בהחלט מרגיש ככה - ויעיד על כך הריקוד שלו בחדר ההלבשה כפי שתיעד ריאן שרקי שהוסיף: "פריז, אנחנו באים". הגמר בין צרפת לספרד יתקיים ביום שישי ב-19:00 בפארק דה פראנס.

לצד כל החגיגה, נרשם גם אירוע דיי מביך עבור הצרפתים כאשר הכרוז באצטדיון קרא למאטטה אחרי השער "מספר 14" ולא ציין את שמו של הכובש. מתברר שהחלוץ שהבקיע צמד לא היה היחיד שהכרוז לא קרא בשמו, ובצרפת לא התכחשו לכך שמדובר בתקרית מביכה. "זה לא רק מאטטה שהוא לא קרא לו בשמו, היו עוד שחקנים שהוא לא זיהה אותם", הודו במבוכה בכלי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully