וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילס נפרדה מפריז עם מדליית כסף, אנדרדה זכתה בזהב

אחרי האכזבה בקורה, המתעמלת האגדית פישלה גם בקרקע וקיבלה ציון נמוך מהברזילאית, שחגגה ניצחון ראשון על יריבתה הגדולה. צ'יילס זכתה בארד אחרי ערעור שסייע לה לעקוף שתי מתעמלות רומניות

האלוף האולימפי תום ראובני בריאיון/יניב טוכמן, שליחנו לפריז

תחרויות ההתעמלות מכשירים באולימפיאדת פריז 2024 הגיעו לסיום היום (שני) עם ארבעת המקצועות האחרונים, כולם אישיים. זה כמובן אומר פרידה מסימון ביילס, שאחרי האכזבה בתרגיל הקורה ושלוש מדליות זהב בפריז, הסתפקה במדליית כסף בתרגיל הקרקע, כאשר רבקה אנדרדה זכתה בזהב.


גמר קורה

סימון ביילס לא הצליחה לשחזר את ההצלחות מהימים הקודמים, נפלה מהקורה וסיימה במקום החמישי בלבד. זה התרגיל שנחשב לפחות טוב שלה מבין ארבעת המקצועות - זה שהיא זכתה בו במדליות ארד בריו 2016 ולונדון 2020. אליצ'ה דמאטו שחוותה אכזבה גדולה כשסיימה במקום הרביעי בקרב רב, חגגה ניצחון עם דמעות של שמחה. שתיים מהמדליות הלכו למתחרות מארץ המגף.

מדליית זהב: אליצ'ה דמאטו (איטליה), 14.366
מדליית כסף: ז'ו יאצ'ין (סין), 14.100
מדליית ארד: מנילה אספוזיטו (איטליה), 14.000

סימון ביילס, מתעמלת אמריקאית. Jamie Squire, GettyImages
נפרדה עם מדליית הכסף. ביילס/GettyImages, Jamie Squire

גמר קרקע

ביילס עלתה למשטח בפריז בפעם האחרונה, לתרגיל הכל כך אהוב עליה. היא ניצחה בקרקע בריו 2020 ויש לה 6 מדליות זהב בתרגיל הזה באליפויות העולם. אלא שהפעם זה היה היום של רבקה אנדרדה. המתעמלת הברזילאית הנהדרת, שנכנעה לביילס בתחרויות הקודמות, השיגה את הציון הגבוה ביותר וזכתה בזהב, כאשר ביילס הסתפקה בכסף הפעם.

כאמור, רבקה אנדרדה הברזילאית, היריבה הגדולה של ביילס, עלתה על המזרן שנייה והשיגה ציון גבוה למדי של 14.166, אבל לא כזה שביילס לא יכולה לעבור אותו. המתעמלת הסינית והאיטלקיה קיבלו ציונים נמוכים מאוד של 12 ו-12.133. מי שקפצה לפני ביילס היתה אליצ'ה דמאטו האיטלקייה, ששעה לפני כן ניצחה את ביילס וזכתה בזהב בתרגיל הקורה. אלא שדמאטו קיבלה 13.6 בלבד ודורגה במקום השלישי. ואז עלתה על המזרן סימון ביילס, אך בתרגיל הראשון שלה היא יצאה מהמזרן. לאחר מכן בקפיצה האחרונה שלה היא יצאה שוב מהמזרן, מה שהוריד לה משמעותית את הציון שעמד על 14.133, פחות מרבקה אנדרדה. אחרונה על המזרן היתה ג'ורדן צ'יילס, שקיבלה בהתחלה ציון שהעניק לה רק את המקום השישי. אלא שלאחר ערעור הציון עלה ל-13.766 והיא עקפה את שתי המתעמלות הרומניות והשלימה מדליה שנייה לארה"ב.

מדליית זהב: רבקה אנדרדה (ברזיל), 14.166
מדליית כסף: סימון ביילס (ארה"ב), 14.133
מדליית ארד: ג'ורדן צ'יילס (ארה"ב), 13.766

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
רבקה אנדרדה חוגגת מדליית זהב. רויטרס
גברה על ביילס וזכתה בזהב. אנדרדה/רויטרס

גמר מקבילים

זו ג'ינגואן הסיני שמר על התואר האולימפי שלו, במקצוע שהוא כל כך אוהב ושבו גם זכה באליפות העולם שלוש פעמים בעבר. זו המדליה השלישית של המתעמל בן ה-26 בפריז, אחרי כסף בגמר הקובצתי וכסף בטבעות. האלוף מהקרב רב, אוקה שונוסוקה, זכה בארד.

מדליית זהב: זו ג'ינגיואן (סין), 16.200
מדליית כסף: איליה קובטון (אוקראינה), 15.500
מדליית ארד: אוקה שינוסוקה (יפן), 15.300

גמר מתח

בתרגיל האחרון בהחלט אצל הגברים, אוקה שינוסוקה סגר מעגל על מדליית זהב נוספת לזו היוקרתית מהקרב רב. הגמר כלל כמה נפילות כואבות והפתעה מכיוונו של אנחל ברחאס הקולומביאני, שזכה בכסף.

מדליית זהב: אוקה שינוסוקה (יפן), 14.533
מדליית כסף: אנחל ברחאס (קולומביה), 14.533
מדליית ארד: ז'אנג בוהנג (סין), 13.966, טאנג צ'יה-הונג (טייוואן) 13.966

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully