וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירת סיבוב ראשון? לא כ"כ מהר: מניית הדראפט של בן שרף

גם אחרי שהוכתר ל-MVP של אליפות אירופה, כוכב נבחרת הנוער עדיין לא מועמד ודאי לבחירה. ומה ניתן ללמוד מהזוכים הקודמים בפרס?

מחוץ לקווים, 4.8/עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

חובבי הכדורסל בישראל הכירו היטב את יכולותיו של בן שרף, אבל נראה שסקאוטים באירופה ובארה"ב מתוודעים רק לאחרונה לכישרונו המיוחד. אחרי טורניר אישי וקבוצתי פנטסטי באליפות אירופה עד גיל 18, הגארד הישראלי שהוכתר אמש (ראשון) לשחקן המצטיין של הטורניר בוודאי מככב ברשימות של אנשי המקצוע ב-NBA.

"שרף הוא מכונת נקודות", נכתב באתר הרשמי של האליפות על הזוכה הטרי ב-MVP, שעשה זאת לאחר שסיים כמלך הסלים של הטורניר עם 28.1 נקודות בממוצע למשחק, ושני משחקים עם 40 נקודות (לצד ממוצעים של 5 ריבאונדים, 5.3 אסיסטים ו-4 חטיפות), "אף אחד לא השתווה ליכולות הסקורינג של שרף בטורניר".

אבל למרות ששרף נראה ומשחק כמו פרוספקט NBA, ויש כבר מי שמייעד אותו להפוך לבחירת סיבוב ראשון בדראפט 2025, ספק אם זה יקרה כל כך בקלות, וכל כך מהר. שרף למעשה לא הופיעו במוק דראפטים (תחזיות הדראפט) המוקדמות של אף אחד מהאתרים המובילים בתחום, וגם כעת יש מי שמחשיב אותו כפוטנציאל בקנה מידה בינוני לטווח הארוך.

כך, למשל, הסקאוט האיטלקי מתאו אקטיס דירג את שרף אמש במקום העשירי בלבד מבין הכישרונות הבינלאומיים המובילים בשנתון שלו. נואה אסנגה הצרפתי, שישתף פעולה עם שרף באולם הגרמנית בעונה הקרובה, דורג חמישי ואחריו האמריקאי-ישראלי שון אבייב.

גם בחשבון הטוויטר "NBADraftPoint" דירגו את שרף במקום החמישי בלבד בדירוג הכישרונות המובילים בטורניר, אחרי נולאן טראורה מצרפת, הוגו גונסאלס מספרד, קספארס יאקוצ'יוניס מליטא ונואה אסנגה.

בן שרף עם תואר ה-MVP של אליפות אירופה לנוער. FIBA.com, אתר רשמי
ב-NBA רק מתחילים לעקוב. שרף/אתר רשמי, FIBA.com

שרף נכנס לרשימה אקסקלוסיבית של שחקנים שהוכתרו כמצטייני אליפות אירופה לנוער - אולי האליפות הקשה, התובענית והכי עמוסת כישרון בגילים הצעירים - ויקווה ללכת בדרכם של כוכבים כמו טוני פארקר, ניקולא באטום ויונאס ולנצ'יונאס שזכו אף הם בפרס בעבר, אך מנגד ניסיון העבר מלמד שזו לא אינדיקציה ברורה ומוחלטת.

כך, למשל, בשנים האחרונות זכו בפרס שחקנים שלא הגיעו ל-NBA ולא התפתחו לשחקנים בכירים באירופה, כמו מרקו פצ'ארסקי (כיום בליאטקבליס הליטאית) וניקולה מישקוביץ' (כיום באפולון פטראס) הסרבים, שזכו בפרס בשנים 2018 ו-2017 בהתאמה.

בשבועות הקרובים נקבל דוחות מפורטים של הסקאוטים שנכחו ביציעים בפינלנד, ונקבל מושג טוב יותר בנוגע למניית הדראפט האמיתית של שרף אחרי הטורניר. כך או אחרת, בעונה הקרובה באולם הגרמנית, הוא ייבחן בזכוכית מגדלת.

  • עוד באותו נושא:
  • בן שרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully