וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד וצרפת ביצעו מהפכים והעפילו לגמר טורניר הכדורגל האולימפי

פרמין כבש ובישל ב-1:2 של הספרדים על מרוקו, המארחת נזקקה להארכה ולצמד של מאטטה כדי לגבור 1:3 על מצרים. הגמר בשישי ב-19:00

תקציר משחק הכנה: ברצלונה - ריאל מדריד 1:2/ספורט1

כחודש לאחר המפגש בחצי גמר היורו, צרפת וספרד קבעו דייט גם בגמר הטורניר האולימפי, בו ינסו המארחים לנקום באלופת אירופה. ספרד הייתה הראשונה להעפיל הערב (שני) לגמר, כשנחלצה מפיגור וניצחה 1:2 את מרוקו במארסיי, ולאחר מכן גם צרפת ביצעה מהפך וגברה 1:3 בהארכה על מצרים.

שתי הגדולות יתמודדו על הזהב בפארק דה פראנס ביום שישי (19:00 שעון ישראל). יום קודם לכן, מצרים ומרוקו יופיעו בנאנט למשחק על מדליית הארד.

פרמין לופס נבחרת ספרד, פריז 2024. GettyImages
גמר אולימפי שני ברציפות. פרמין לופס/GettyImages

מרוקו - ספרד 2:1

פתיחת המשחק הזכירה את הפארסה במשחק הפתיחה בין מרוקו לארגנטינה, אז זה הסתיים עם החלטות שיפוט מפוקפקות ואלימות אוהדי כלפי הנבחרת הארגנטינאית, אבל הפעם המרוקנים יצאו בלי הכרטיס לגמר וינסו להשיג את מדליית הארד. אחרי 13 דקות שופט המשחק האוזבקי נפצע משחקן ספרדי שנפל עליו, והשופט גלן נייברג, ששפט בפארסה ההיא, עלה במקומו לעמדת השופט הראשי. בדקה ה-37 סופיאן רחימי כבש מהנקודה הלבנה את שערו השישי במשחקים האולימפיים והוריד את מרוקו להפסקה ביתרון. הספרדים לחצו על הנבחרת של אשרף חכימי והשוויון הגיע מביצוע נהדר של פרמין לופס בדקה ה-66, כשקשרה של ברצלונה בעט כדור שטוח לפינה הקרובה בדרך ל-1:1. חמש דקות לסיום לופס סיפק גם בישול, לחואנלו סאנצ'ס, שסיים מתוך הרחבה והעניק לספרד את הכרטיס לגמר שהבטיח למעשה מדליה. זה יהיה הגמר השני ברציפות של ספרד אחרי ההפסד לברזיל בטוקיו, עם אפשרות לזכייה ראשונה מאז המשחקיים הביתיים בברצלונה 1992.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
ז'אן פיליפ מאטטה חוגג עם מאמן נבחרת צרפת האולימפית תיירי הנרי, פריז 2024. GettyImages
חריג הגיל שבחר עושה את ההבדל. תיירי הנרי עם ז'אן פיליפ מאטטה/GettyImages

צרפת - מצרים 1:3 בהארכה (1:1 ב-90 דקות)

המארחת והפייבוריטית לזכייה בזהב ספגה לראשונה בטורניר והגיעה מבוהלת לדקות הסיום בליון, אבל ידעה להיחלץ מהפסד, התגברה על החלטת שיפוט מוזרה בתוספת הזמן והשיגה בהארכה את הכרטיס לגמר אולימפי ראשון מאז הזכייה היחידה ב-1984. מצרים הפתיעה את ספרד במחזור הסיום של שלב הבתים וסיימה בראש בית ג', ניצחה את פרגוואי בדו-קרב פנדלים ברבע הגמר והייתה קרובה לסנסציה גדולה, אך תסתפק בקרב על הארד.

מחמוד סאבר הפך לראשון שכבש לרשת צרפת בטורניר עם שער מפתיע בדקה ה-62, אבל ז'אן פיליפ מאטטה השווה בדקה ה-83, לאחר לחץ כבד על שערו של חמזה עלא. המארחת הייתה ראויה לפנדל בתוספת הזמן לאחר נגיעת יד, אלא שהשופט מהונדורס לא שינה את החלטתו גם לאחר התערבות ה-VAR וקבע כי הייתה עבירה לפני כן. את התסכול פרקו הצרפתים בהארכה, כשמאטטה השלים מהפך בדקה ה-99 עם הרביעי שלו בטורניר ומייקל אוליסה, שבישל את שער השוויון, סגר עניין בדקה ה-108 בזכות בישול מקרי עם הגב של דזירה דואה.

מחמוד סאבר נבחרת מצרים, פריז 2024. GettyImages
כמעט חולל סנסציה. מחמוד סאבר/GettyImages

שיאניות הזהב בטורנירי הכדורגל האולימפיים:

הונגריה, בריטניה - 3 כל אחת
ברזיל, ארגנטינה, ברית המועצות, אורוגוואי - 2 כל אחת
ספרד - 1 (1992)
צרפת - 1 (1984)

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully