וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטניסאי המושלם: ג'וקוביץ' אלוף אולימפי לראשונה בקריירה

בתום שתי מערכות בהן לא נרשמו שבירות כלל, הסרבי בן ה-37 השיג את מדליית הזהב המיוחלת והתואר היחיד שהיה חסר לו עם ניצחון 6:7(3), 6:7(2), ונקם בספרדי על שני הגמרים האחרונים בווימבלדון

מגדל אייפל מואר לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024/רויטרס

בקושי חודשיים חלפו מאז שנובאק ג'וקוביץ' פרש מרולאן גארוס ברבע הגמר בשל פציעת ברך שאילצה אותו לעבור ניתוח. היום (ראשון), על אותו משטח חימר במגרש על שם פיליפ שאטרייה, הטניסאי האגדי השיג את התואר שאולי יבסס אותו סופית כגדול ביותר בתולדות הענף. בגיל 37 ובהופעתו החמישית במשחקים האולימפיים, ג'וקוביץ' ניצל את ההזדמנות האחרונה בקריירה וזכה במדליית הזהב המיוחלת כל כך, זו שחמקה ממנו במשך כל השנים בהן זלל תארים בסבב ה-ATP. הוא עשה זאת בזכות 6:7 (3), 6:7 (2) על קרלוס אלקראס בן ה-21, שעוד יקבל בעתיד את האפשרות לעמוד בראש הפודיום.

זה היה גמר ללא שבירות: במערכה הראשונה היו 13 אפשרויות שמתוכן הציל ג'וקוביץ' 8, כולל 5 רצופות בשלב קריטי. במערכה השנייה הייתה רק אחת שלא מומשה גם היא. הסרבי שזכה במדליית ארד בבייג'ינג 2008 סגר חשבון על שני הגמרים האחרונים בווימבלדון, בהם הפסיד לאלקראס, ועלה למאזן 3:4 במפגשים הישירים בין השניים. הספרדי יסתפק - מעבר למדליית כסף מכובדת ביותר - בכך שהוא נפרד מפריז בתור הפיינליסט האולימפי השני הכי צעיר אי פעם, אחרי רוברט לירוי ב-1904.

ג'וקוביץ' הצטרף למועדון אקסקלוסיבי ויוקרתי הכולל את סרינה וויליאמס, רפאל נדאל, אנדרה אגאסי ושטפי גראף - היחידים שזכו בכל תארי הגרנד סלאם ובזהב האולימפי. שאגת השמחה, הקריסה על הברכיים, הבכי והרעד הגופו, והחגיגות של שיאן הזכיות בגרנד סלאם (24) בדמעות לצד המשפחה עם דגל סרביה ביציע, הבהירו עד כמה הזהב האולימפי הזה היה חסר לו וחשוב עבורו.

נובאק ג'וקוביץ' אחרי זכייה במדליית זהב עבור סרביה במשחקי פריז 2024. Matthew Stockman, GettyImages
כמה שהתואר הזה היה חשוב לו. נובאק ג'וקוביץ' אחרי נקודת הניצחון/GettyImages, Matthew Stockman
קרלוס אלקראס, טניסאי ספרדי. רויטרס
הוא עוד יקבל הזדמנויות בעתיד. קרלוס אלקראס/רויטרס
הטניסאי נובאק ג'וקוביץ' בוכה אחרי זכייה במדליית זהב אולימפית עבור סרביה. רויטרס
דמעות של אושר/רויטרס
הטניסאי נובאק ג'וקוביץ' חוגג עם דגל סרביה את הזכייה בזהב אולימפי. MIGUEL MEDINA/AFP, GettyImages
החגיגות עם המשפחה ודגל סרביה/GettyImages, MIGUEL MEDINA/AFP

מהלך המשחק

מערכה 1:

אלקראס צמצם אחרי שפיגר 40:0, אבל ג'וקוביץ' עלה בקלות ל-0:1 במשחקונים ואז גם הגיע לאפשרות שבירה ראשונה, אבל הספרדי שרד משחקון ארוך ואיזן ל-1:1. לאחר מכן הוביל אלקראס 0:30, הסרבי לא נלחץ ושמר על ההגשות כדי לחזור ליתרון. אלוף רולאן גארוס הציל שלוש נקודות שבירה בזו אחר זו לפני שהשווה ל-2:2. כאן הגיע תורו של ג'וקוביץ' להיחלץ משלוש אפשרויות שבירה ליריבו, בדרך ל-2:3. הספרדי הצליח סוף סוף להשלים משחקון הגשה קליל וקבע שוב שוויון, אלא שהמדורג 1 בטורניר הפגין גם הוא יציבות בחבטות הפתיחה - 3:4. אחרי שהשאיר את ג'וקוביץ' על האפס, אלקראס איזן ל-4:4 ואז הגיע לחמש אפשרויות שבירה רצופות אחרי שלושה משחקונים שלמים שלא היו כאלה כלל, אך הסרבי לא נכנע ושמר על ההובלה. הספרדי לא התקשה להשוות ל-5:5, "נולה" ניצח במשחקון ה-11 בלי להסתבך ואלקראס הציל אפשרות שבירה אחת לפני שכפה 6:6, אבל בשובר השוויון היה זה שג'וקוביץ' שהכריע ב-3:7 ועלה ליתרון 0:1 במשחק.

נובאק ג'וקוביץ', טניסאי סרבי. CARL DE SOUZA/AFP, GettyImages
חוסן מנטלי שאין שני לו. ג'וקוביץ'/GettyImages, CARL DE SOUZA/AFP
קרלוס אלקראס, טניסאי ספרדי. MIGUEL MEDINA/AFP, GettyImages
20 טעויות לא מחויבות במערכה הראשונה. אלקראס/GettyImages, MIGUEL MEDINA/AFP

מערכה 2:

ג'וקוביץ' חזר מ-40:0, אך אלקראס קבע 0:1. הסרבי לא שמט ולא נקודה בדרך לשוויון 1:1, את נקודת השבירה הראשונה במערכה ביטל הספרדי בווינר נפלא - ועלה ל-1:2. ג'וקוביץ' שמר על 100% בהגשות ועשה 2:2, אלקראס נמנע ממעידה גם במשחקון החמישי ושב להוביל. הסרבי נצמד בחזרה ל-3:3, אבל יריבו המשיך להראות יציבות - 3:4. ג'וקוביץ' שוב השווה ואז מחק שוב פיגור של 40:0, אבל אלקראס לא נשבר - תרתי משמע - ועלה ל-4:5. המגמה נמשכה גם בשני המשחקונים המהירים הבאים, שאחריהם הוביל הספרדי 5:6, אלא שלאחר מכן ג'וקוביץ' השאיר אותו על האפס ושלח גם את המערכה השנייה לשובר שוויון. אלקראס מיד נקלע לפיגור על ההגשה שלו, ג'וקוביץ' "החזיר טובה" והמיני-שבירה התבטלה, אבל ווינר פשוט מדהים איפשר לסרבי לברוח שוב, ולהכריע: עם 2:7 בשובר השוויון ו-0:2 במשחק, נובאק ג'וקוביץ' הוכתר לאלוף אולימפי לראשונה בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully