וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולגופיאט: "בטוח שכל ישראל רוצה שאביא מדליה שלישית"

4.8.2024 / 8:15

הנסיעה המפרכת לאימונים בהדר יוסף, השירות הצבאי, הפציעות וגם האבא שהאמין בזהב נוסף ובת הזוג שממתינה לחתונה. המתעמל נשאר עם רגליים על הקרקע ומעכל את גודל ההישג שלו

ארטיום דולגופיאט אחרי הזכייה במדליית כסף בפריז 2024/יניב טוכמן

בבוקר שאחרי הזכייה במדליית הכסף כאן בארנת ברסי בפריז, ארטיום דולגופיאט כבר מעכל את גודל ההישג שלו. "אני עם הרגליים על הקרקע", קורץ המתעמל הכי גדול בתולדות המדינה בריאיון מיוחד.

דולגופיאט הפך אתמול (שבת) לספורטאי הכי מעוטר בתולדות ישראל. מדליית זהב ומדליית כסף בענף התעמלות המכשירים זו הוכחה לעוצמה ולאיכות של דולגופיאט. "אני לא שוכח דבר ממה שעברתי בדרך. יודע וזוכר כל פרט מהדרך שעשיתי מהבית בראשון לציון לאימונים בהדר יוסף. לבסיס תל השומר. הכל רץ לי מול הפנים ואני כבר מעכל שאני מדליסט אולימפי פעמיים ברציפות".

עד כמה זה היה שונה מטוקיו?

"זה היה שונה וקשה אפילו יותר כי אני סוחב פציעה ממושכת, שמצריכה כנראה ניתוח בקרסול. אני סובל מכאבים זמן רב שפגעו בהכנה ולצד זה היה כמובן מרכיב הלחץ. לא היה אחד שפגש אותי ברחוב ולא אמר: 'ארטיום, תביא לנו עוד מדליה'. זה נכנס לראש. אתה מבין איזו ציפייה יש ממך וזה יושב שם. בטח כשאתה עולה לתרגיל וזוכר שכל המדינה מסתכלת ומצפה".

ארטיום דולגופיאט סגן אלוף אולימפי, פריז 2024. GettyImages
"זוכר שכל המדינה מסתכלת ומצפה"/GettyImages

כמעט פספסת את הגמר

"זו באמת הייתה חתיכת שבת שעברה עם ההמתנה מורטת העצבים לתוצאה הסופית. כשעליתי לגמר המון לחץ השתחרר, אבל אז בכל ימי האימונים כאן לאורך כל השבוע, לא עשיתי את התרגיל טוב. בסוף ברגע האמת נתתי את הכל וניצחתי באחד מגמרי הקרקע האיכותיים בכל הזמנים".

אביך היה ביציע. בת הזוג בדירה בנתניה. חשבת עליהם?

"חשבתי עליהם וחשבתי על כל המדינה, שצריכה להתמודד כל יום עם איומים שעוד רגע יורים עליה מאות טילים מכל החזיתות. זה נורא. כל יום שישי הייתי עם הפלאפון, עקבתי בדאגה אחרי מה שקורה בארץ. בשבת בבוקר כבר החלטתי לסגור את הפלאפון ולא להסתכל על שום הודעה".

אבא טוען שהגיע לך המקום הראשון

"אני מאושר עם המדליה שקיבלתי. זו היתה תחרות קשה והמתחרים מאוד איכותיים. עכשיו אחזור הביתה. אני צריך להתחתן. יש תאריך, אבל לא צריך לדבר עליו".

ולוס אנג'לס.

"אני יודע שכולם רוצים שאמשיך. גם אני רוצה. אבל יש הרבה זמן להחליט. נעבור צעד צעד. נטפל בגוף. נתייעץ לגבי הניתוח בקרסול ואז נקבל החלטה אם ללכת על מדליה אולימפית שלישית. ברור שאני רוצה. אין לי ספק שכל המדינה תרצה מדליה שלישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully