וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשונה בכל הזמנים: קייטי לדקי ברשימת הספורטאים האולימפיים הגדולים מכולם

אחרי שזכתה בפעם הרביעית ברציפות ב-800 מטר באולימפיאדה ורשמה הישג שרק מייקל פלפס עשה, קייטי לדקי גאה "בצד הרעב שלה". וזה ממש לא נגמר

יעל ארד, גילי לוסטיג, צופים בטקס חלוקת המדליות של תום ראובני ונגינת התקווה/יניב טוכמן

קייטי לדקי הפכה אתמול (שבת) לשנייה בלבד בהיסטוריה שזוכה באותו משחה בארבע אולימפיאדות רצופות, כשגברה על אריארן טיטמוס בגמר ה-800 מטר חופשי.

זו הייתה מדליית הזהב השנייה של לדקי בפריז והתשיעית בקריירה שלה, שסימנה ציון דרך נוסף. היא הפכה לספורטאית האולימפית השישית בלבד שהגיעה לנתון הזה, והצטרפה לשחיין מארק ספיץ, כוכב האתלטיקה קרל לואיס, המתעמלת הסובייטית לריסה לטינינה והרץ הפיני פאבו נורמי - כולם ביחד במקום השני.

הספורטאי היחיד שזכה ביותר מדליות זהב הוא השחיין מייקל פלפס עם 23. הוא גם היחיד שזכה באותו משחה ארבע פעמים רצוף. לדקי היא האישה הראשונה. "הלחצתי את עצמי הרבה", אמרה לדקי. "אני פשוט מאוד שמחה שיכולתי לעשות את העבודה".

לדקי ניצחה את טיטמוס, הכוכבת האוסטרלית המכונה "המחסלת", שהייתה ממש על כתפה כמעט כל המירוץ, אבל לדקי ברחה בסיום ורשמה זמן של 8:11.04 דקות. טיטמוס כזכור ניצחה את לדקי במשחה ל-400 חופשי.

קייטי לדקי שחיינית אמריקאית. רויטרס
בלתי נגמרת. לדקי/רויטרס

"ידעתי שזה הולך להיות מירוץ קשה והרגשתי בטוחה להיכנס אליו", אמרה לדקי. "ידעתי שזה הולך להיות קשה לא משנה מה, כל הדרך עד הסיום. אז פשוט הייתי צריכה להישאר במירוץ, לסמוך על עצמי, לסמוך על האימונים שלי, לסמוך על זה שאני מכירה את הצד הרעב של זה. ו, כן, אני פשוט מרגישה הקלה".

פלפס לקח זהב ב-200 מעורב אישי באתונה, בייג'ינג, לונדון וריו דה ז'נרו. עכשיו הוא לא היחיד. לדקי זכתה בזהב הראשון שלה עם ניצחון מפתיע ב-800 חופשי כילדה בת 15 באולימפיאדת לונדון 2012. בדיוק לפני 12 שנה. "ידעתי שה-3 באוגוסט הוא היום בו זכיתי ב-2012 ולא רציתי שה-3 באוגוסט יהיה יום שבו אני מפסיקה לנצח".

פרישה? לדקי הבהירה שהיא מתכננת להמשיך לשחות לפחות עד משחקי לוס אנג'לס ב-2028. "זה לא קל", היא אמרה. "אקח את זה משנה לשנה, ונראה אם אוכל להמשיך לתת את כל מה שיש לי, כל עוד נשאר בי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully