וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימון ביילס מצאה את השקט, והדהימה את כולם: אולי אתחרה באולימפיאדת 2028

המתעמלת האמריקאית ממשיכה לפרוח בפריז, גורפת מדליות זהב והרעב שלה לא יודע שובע: "האולימפיאדה הבאה בלוס אנג'לס, בבית, אז לך תדע". וגם: הרגע שהרגיע אותה בגמר הלחוץ

יעל ארד, גילי לוסטיג, צופים בטקס חלוקת המדליות של תום ראובני ונגינת התקווה/יניב טוכמן

התיאבון של סימון ביילס למדליות זהב לא מראה סימני עייפות, כשאתמול (שבת) היא זינקה מעל יריבותיה בגמר הקפיצות כדי לגרוף מדליית זהב שלישית באולימפיאדת פריז.

שלוש שנים אחרי שנראה היה שקריירת ההתעמלות של ביילס הסתיימה אחרי שנאלצה לפרוש ממשחקי טוקיו כדי לטפל בבריאותה הנפשית, היא זכתה בכל שלוש התחרויות שבהן השתתפה. אחרי הזכייה בתחרות הקבוצתית ובתחרות הקרב-רב, האמריקאית שוב הייתה רמה מעל כולן בסוס הקפיצות כשהיא מנצחת שוב את היריבה הברזילאית רבקה אנדרדה עם ציון ממוצע של 15.300 נקודות משתי הקפיצות שלה. ג'ייד קארי האמריקאית לקחה ארד.

המאזן האולימפי של ביילס כולל כעת 10 מדליות, כולל שבע מדליות זהב, ואתמול המצלמה התמקדה בה בעודה לוקחת נשימה עמוקה לפני שטסה במסלול ולעשות את תרגיל Biles II, זה שאף אחת אחרת לא מסוגלת לעשות. ברגע שנחתה, מאמנה לורן לנדי חבט באוויר בהנאה. הוא ידע שזה נגמר. אחרי זה ביילס ביצעה את תרגיל יורצ'נקו הכפול שזיכה אותה בציון מפלצתי של 15.700. היא מודה שלנדי סייע לה לייצב את הלחץ שלה.

סימון ביילס, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
הגדולה מכולן. ביילס/רויטרס

"לורן סימן לי משהו כמו 'תירגעי, קחי את הזמן שלך', רק כדי שאני לא אגיע עם יותר מדי כוח ואנרגיה. כי ברור שברגע שאתה עולה לשם, האדרנלין שלך פועם. אז הוא רצה לוודא שאני אשאר רגועה ואמשיך בקצב שלי, למרות שכולם התחילו לעודד. והוא פשוט אמר 'תירגעי, חכי. את טובה".

זו פעם שנייה רצוף שביילס גוברת על אנדרדה, שמסתפקת בכסף. "סימון היא מעולם אחר אבל אנחנו תמיד מנסים להשתפר ולהתפתח בצורה הטובה ביותר", אמר אנדרדה. "הזכות לצפות בהתעמלות המדהימה שלה, זה מעודד את כולם".

ביילס עוררה שיח ציבורי חשוב על בריאות הנפש של ספורטאים לאחר הפרישה ממשחקי טוקיו. היא סבלה מ"טוויסטיות" - סוג של חסימה מנטלית שבה מתעמלים מתבלבלים במהלך התרגילים שלהם. ביילס לקחה הפסקה של שנתיים מהתעמלות אחרי הפרישה הסנסציונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
סימון ביילס מתעמלת אמריקנית, פריז 2024. GettyImages
"מעולם אחר". ביילס/GettyImages

היא הגיעה לפריז כמתעמלת המעוטרת ביותר בעולם, אבל לכולם היה ברור שזה סוג של גאולה חד פעמית, ניסיון לתיקון. כעת היא הגיעה לשיאים חדשים מכיוון שהיא מחזיקה ב-40 מדליות אולימפיות ובאליפויות עולם. ביילס יכולה להגדיל את מספר המדליות שלה עוד יותר כאשר תתחרה בגמר הקורה ביום שני. ואומנם היא כבר בת 27, אבל לא שוללת את האפשרות להתחרות באולימפיאדת 2028 בלוס אנג'לס. "לעולם אל תגיד לעולם לא", אמרה ביילס. "האולימפיאדה הבאה היא בבית, אז אי אפשר לדעת. אבל אני ממש מזדקנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully