וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הורשתה להיכנס? האמת סביב הפרישה של שלי אן פרייזר

ברשת נטען כי אחת האצניות הגדולות אי פעם סורבה להיכנס לאצטדיון על ידי צוות האבטחה, אך ראש המשלחת הג'מייקנית הבהיר: "נפצעה בחימום האחרון"

תום ראובני אחרי הזכייה בזהב האולימפי/הוועד האולימפי הישראלי

דרמה גדולה נרשמה אמש (שבת) באולימפיאדת פריז 2024, כשהאצנית הג'מייקנית האגדית שלי אן פרייזר לא התייצבה למקצה חצי הגמר בריצת 100 מטר. תחילה נטען כי האלופה האולימפית לשעבר סורבה להיכנס לאיצטדיון על ידי צוות האבטחה - אולם ראש המשלחת הג'מייקנית איאן קלי הבהיר: "אפשרו לה להיכנס, אבל משער אחר. השמועות שלא הכניסו אותה לא נכונות. היא לא התחרתה בשל פציעה ממנה סבלה במהלך החימום האחרון שלה".

פרייזר תועדה מתווכחת עם המאבטחים שסירבו להכניס אותה ל"סטאד דה פראנס", בטענה שניסתה להיכנס משער ממנו מותרת לספורטאים יציאה בלבד. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, נראית הג'מייקנית הוותיקה, לה זו האולימפיאדה החמישית בקריירה, כשהיא מתלוננת על היחס מצד הצוות של האיצטדיון. "הם שינו את החוקים היום. עד אתמול נכנסנו ויצאנו דרך השער הזה בלי בעיה. היום הם פתאום אומרים שאתלטים יכולים רק לצאת דרך השער הזה, אבל לא להיכנס בחזרה".

בפוסט שפרסמה באינסטגרם לאחר הגמר, כתבה: "אני יודעת שהמעריצים שלי מאוכזבים בדיוק כמוני. אני מבורכת שקיבלה את תמיכת המעריצים שלי מאז הבכורה האולימפית שלי ב-2008".

שלי אן פרייזר פרייס, אצנית ג'מייקנית. Christian Petersen, GettyImages
סיום עגום לאולימפיאדה החמישית שלה. שלי אן פרייזר/GettyImages, Christian Petersen

בגמר עצמו ניצחה ג'וליאן אלפרד בת ה-23, שהעניקה לסנט לוסיה את המדליה הראשונה אי פעם עם 10.72 שניות. במדליית הכסף זכתה שקארי ריצ'רדסון (ארה"ב), עם 10.87 שניות. גם ריצ'רדסון סורבה להיכנס מאותו שער על ידי המאבטחים, אך לבסוף הספיקה למקצה כשנכנסה משער אחר. בארד זכתה אמריקנית נוספת, מליסה ג'פרסון, עם 10.92 שניות.

הספרינטריות האמריקאיות שלטו בריצה היוקרתית במשך לא מעט שנים, אבל בהמשך איבדו את הבכורה לג'מייקניות. גייל דיברס זכתה בזהב אולימפי שני ברציפות באטלנטה 1996 וזה היה הניצחון האמריקאי האחרון. מריון ג'ונס אמנם עשתה זאת בסידני 2000, אבל המדליה נשללה ממנה אחרי שהיא נתפסה על שימוש בחומרים אסורים. ריצ'רדסון קיוותה להחזיר את הניצחון לפסים והכוכבים, אבל ראתה את הגב של אלפרד בחצי הגמר ובהמשך גם בגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully