וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסטייל: טדי רינר הוביל את צרפת לזהב דרמטי והפך למעוטר אי פעם

עודכן לאחרונה: 3.8.2024 / 21:08

הג'ודוקא זכה במדליית זהב חמישית אחרי שעזר לצרפת לחזור מפיגור 3:1 מול יפן בגמר הקבוצתי, כשהוא מנצח בקרב המכריע מול הקהל המשולהב

יעל ארד, גילי לוסטיג, צופים בטקס חלוקת המדליות של תום ראובני ונגינת התקווה/יניב טוכמן

טדי רינר הפך היום (שבת) לספורטאי האולימפי המעוטר בתולדות צרפת, כשסחף את נבחרת הג'ודו של צרפת לזכייה במדליית הזהב הקבוצתית אחרי מהפך גדול בגמר.

אחרי שניצחה בשמינית הגמר את ישראל 0:4, צרפת גברה 1:4 על קוריאה ברבע הגמר (כולל ניצחון של רינר), בחצי הגמר ניצחה 1:4 את איטליה (כולל ניצחון של רינר), ואז הגיע רגע השיא: הגמר מול יפן, אימפריית הג'ודו.

טדי רינר אחרי הזכייה של צרפת במדליית זהב בתחרות הקבוצתית, פריז 2024. רויטרס
גיבור האומה. רינר/רויטרס
טדי רינר אחרי הזכייה של צרפת במדליית זהב בתחרות הקבוצתית, פריז 2024. רויטרס
טדי רינר אחרי הזכייה של צרפת במדליית זהב בתחרות הקבוצתית, פריז 2024/רויטרס

יפן הוליכה 1:3, צרפת הצליחה להשוות ל-3:3 עם התמיכה של הקהל הביתי הנלהב - ובקרב האחרון רינר ניצח את טאצורו סאיטו בקרב המכריע.

לפני הקרב נעשתה הגרלה אילו משתתפים יעלו לקרב המכריע ומאיזה משקל, וכאשר נקבע כי מדובר ב-90 ק"ג ומעלה 6,000 הצופים שאגו בשמחה. הקבוצה התאגדה סביב רינר, שכבר ניצח את סאיטו לפני כן. הפעם השניים התשושים התמודדו בקרב שנמשך 6 דקות ו-26 שניות, עד שרינר הכריע והכניע, ןזכה בזהב שני במשחקים. ברזיל ודרום קוריאה זכו בארד.

כעת לרינר, כאמור, יש חמש מדליות זהב אולימפיות, כמו לביאתלט הצרפתי מרטין פורקדה, שזכה בחמש זהב במדליות החורף בסוצ'י ובפיינגצ'אנג ב-2014 וב-2018 - אבל השבוע כינה את רינר "המיסייה הגדול". לשניים יש שבע מדליות בסך הכל. לצרפת גם שני סייפים שזכו בשמונה מדליות בסך הכל בשנות ה-20 וה-30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully