וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתמר איינהורן סיים במקום ה-62 את מירוץ הכביש באולימפיאדה

3.8.2024 / 18:55

רוכב האופניים הישראלי הפך לראשון אחרי 64 שנים לייצג את המשלחת במשחקים האולימפיים כשעצר את השעון על 6:39:27 שעות. אבנפול השלים זכייה שנייה בזהב בפריז

רז הרשקו אחרי הזכייה במדליית הכסף בפריז 2024/יניב טוכמן

איתמר איינהורן עשה היסטוריה ישראלית כשהפך לרוכב האופניים הראשון לייצג את המדינה במשחקים האולימפיים מאז רומא 1960. היום (שבת) הרוכב הישראלי בן ה-26 התחרה במקצה של מירוץ הכביש נגד כמה מהרוכבים הטובים ביותר בעולם, וסיים במקום ה-62 עם תוצאה של 6:39:27 שעות.

איינהורן, הרוכב המקצוען המצליח ביותר בהיסטוריה של ענף האופניים הישראלי, פגש שם כמה מחבריו לקבוצת הרכיבה "ישראל פרמייר טק", כשהתחרה לצד דרק ג'י ומייק וודס (קנדה), סיימון קלארק (אוסטרליה) , קורבין סטרונג (ניו זילנד) וסטיבי וויליאמס (בריטניה).

את מדליית הזהב קטף בפעם השנייה במשחקים בפריז הרוכב הבלגי רמקו אבנפול שחצה את קו הסיום אחרי 270 ק"מ בזמן של 6:19:43 שעות, בעוד מדואס ואלנטין הצרפתי קטף את הכסף וכריסטוף לאפורט בן ארצו סגר את הפודיום עם הארד במקום השלישי.

איתמר איינהורן רוכב אופניים ישראלי, פריז 2024. הוועד האולימפי בישראל, הוועד האולימפי בישראל
החלום התגשם. איתמר איינהורן/הוועד האולימפי בישראל, הוועד האולימפי בישראל

לאחר ההשתפות במשחקים, איינהורן סיכם: "קודם כל, אני רוצה לאמר בעיקר לעצמי - את החלום שלי לייצג את ישראל באולימפיאדה בכבוד - הגשמתי. אחרי שאמרתי זאת, ויש בכך סיפוק רב, אני בהחלט מרגיש מעט מאוכזב כי קיוויתי ליותר והרגשתי שבשיאי - אני מסוגל להשיג תוצאה טובה אף יותר. המירוץ התנהל בצורה שונה ממה שהערכנו בתחילה. הקצב בהתחלה היה נמוך מאד ובדיעבד זה דוקא פגע בי מעט. איכשהו הרגליים לא נכנסו לאותו מומנט קשוח שלו הייתי זקוק מאוחר יותר כאשר המהירות מאד עלתה".

הרוכב הישראלי הוסיף: "החזקתי עם הדבוקה עד כ-80 ק"מ לסיום, כאשר המנצח רמקו אבנפול יצא להתקפה הגדולה שלו. הייתי קרוב מאד להחזיק שם, חסרו לי ממש כמה מטרים אבל לצערי נשרתי, ומאותו רגע נכנסתי למוד של קצב הכי גבוה שאני יכול למרות שרכבתי לבד. אמרתי לעצמי שאני מסיים את המירוץ הזה. האמת היא שלא חששתי שלא אסיים, אבל רציתי לסיים הכי גבוה שאפשר. עשיתי הכל, ולמרות התחושה שיכולתי להשיג מעט יותר, בסך הכל אני יוצא מכאן בראש מורם. רוכב כביש ישראלי מסיים את המירוץ האולימפי. אני יודע שעוד אעשה דברים גדולים בהמשך הדרך".

"היום שברתי בצורת של 64 שנים, אבל אני מאמין בכל לבי שעבור ענף האופניים הישראלי והרוכבים הישראלים - זו רק ההתחלה", אמר איינהורן. "אני משוכנע שרוכבי כביש ישראלים יופיעו באולימפיאדות הבאות ורק ילכו ויתחזקו. אני מקווה מאוד שנמשיך להתפתח כמו שאנחנו עושים עכשיו, ושהילדים בבית שאולי ראו אותי היום, יחלמו ויאמינו שבעוד מספר שנים הם יכולים להגיע לפודיום בעצמם. מחכה ליום שזה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully