וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש המהיר בעולם: נואה ליילס ניצח בפוטו-פיניש בגמר ה-100

דרמת ענק בגמר האולימפי היוקרתי מכולם: האמריקאי עקף את תומפסון ממש על קו הסיום עם תוצאה זהה (9.79 שניות) ולקח את הזהב בסטאד דה פראנס. מהוצ'יך אלופה בקפיצה לגובה, קאצברג הביא לקנדה ניצחון היסטורי ביידוי פטיש

רז הרשקו אחרי הזכייה במדליית הכסף בפריז 2024/יניב טוכמן

תחרויות האתלטיקה באולימפיאדת פריז 2024 הגיעו הערב (ראשון) לשיאן עם דרמת ענק בגמר היוקרתי מכולם, בו נואה ליילס ניצח בפוטו-פיניש והפך לאיש המהיר בעולם עם זהב ב-100 מטר. פרט לכך, יציעי סטאד דה פראנס רעשו לכבוד ירוסלבה מהוצ'יך האוקראינית, שעמדה ביעד וקטפה את הזהב בקפיצה לגובה אצל הנשים, כשבגמר יידוי הפטיש אצל הגברים נרשמה היסטוריה קנדית.

נואה ליילס אצן אמריקאי, אלוף אולימפי פריז 2024. רויטרס
עמד בהבטחה. נואה ליילס/רויטרס

גמר 100 מטר, גברים

שיא העולם של יוסאין בולט לא עמד בסכנה וגם לא הייתה הפתעה כמו אצל הנשים, אבל גמר ה-100 סיפק דרמת ענק והוכרע רק בעזרת פוטו-פיניש. נראה היה כי הזהב בידיים של קישיין תומפסון, שהוביל לאורך רוב הריצה, אבל בסופו של דבר הצליח נואה ליילס לכפר על זינוק רע נוסף ולהתגנב למקום הראשון ממש על קו הסיום. האמריקאי הבטיח שיביא את הזהב בפריז ועמד במשימה, למרות ריצות לא טובות ברבע הגמר וגם בחצי הגמר, שם לא הצליח לנצח את המקצים שלו. הוא המתין יחד עם כולם לראות את התוצאות הרשמיות, ויצא מגדרו כאשר ראה את שמו במקום הראשון.

פרט לתומפסון, שקבע את הזמן הטוב ביותר בחצי הגמר, לריצה הצמודה היו שותפים גם פרד קרלי שהשלים דאבל אמריקאי על הפודיום וגם אקאני סימבינה מדרום אפריקה שקבע שיא יבשתי של 9.82 שניות ונותר ללא מדליה. האלוף מטוקיו מרסל ג'ייקובס רשם שיא עונתי של 9.85 והסתפק במקום החמישי, לטסיל טבוגו עם שיא לאומי של בוטסואנה ו-9.86, האמריקאי השלישי קנת' בדנארק הסתפק ב-9.88 ואובליק סוויל, שרשם 9.81 בחצי הגמר, אכזב עם 9.91 בגמר.

זהב: נואה ליילס (ארה"ב) 9.79.784 שניות
כסף: קישיין תומפסון (ג'מייקה) 9.79.789
ארד: פרד קרלי (ארה"ב) 9.81

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נואה ליילס קישיין תומפסון 100 מטר. רויטרס
הכי דרמטי שיש. רגע ההכרעה בגמר ה-100/רויטרס
ירוסלבה מהוצ'יך קופצת לגובה אוקראינית, אלופה אולימפית פריז 2024. רויטרס
האלופה האולימפית השלישית של אוקראינה באתלטיקה. ירוסלבה מהוצ'יך/רויטרס

גמר קפיצה לגובה, נשים

קצת פחות מחודש אחרי שניפצה את שיא העולם עם קפיצה של 2.10 מטר בפריז, ירוסלבה מהוצ'יך הפכה לראשונה בקריירה לאלופה אולימפית עם ניצחון בסטאד דה פראנס. ניקולה אוליסלאגרס נתנה לה פייט ראוי ושתיהן עברו גובה של 2.00, אבל האוסטרלית עשתה את זה רק בניסיון השלישי ואילו הכוכבת האוקראינית בת ה-22 כבר בניסיון הראשון. שתיהן לא עברו את הגובה הבא (2.02) וכך התחרות הוכרעה עם סגנות שנייה ברציפות לאוליסלאגרס, אבל מהוצ'יך ויתרה על הקפיצה השלישית בגובה הזה לאחר הבטחת הזהב והעלתה את הרף ל-2.04, שם כשלה גם כן וחגגה את הניצחון לקול תשואות הקהל. האלופה האולימפית השלישית בתולדות אוקראינה במקצועות האתלטיקה. חברתה אירינה גרשצ'נקו התחלקה בארד עם אלינור פטרסון לאחר ששתיהן קבעו בדיוק את אותן תוצאות לאורך הערב.

זהב: ירוסלבה מהוצ'יך (אוקראינה) 2.00 מטר
כסף: ניקולה אוליסלאגרס (אוסטרליה) 2.00
ארד: אלינור פטרסון (אוסטרליה), אירינה גרשצ'נקו (אוקראינה) 1.95

אית'ן קאצברג מיידה פטיש קנדי, אלוף אולימפי פריז 2024. רויטרס
ניצח ללא קושי. אית'ן קאצברג/רויטרס

גמר יידוי פטיש, גברים

באולימפיאדת שטוקהולם 1912, דאנקן גיליס זכה במדליית כסף ביידוי פטיש ומאז אף קנדי לא עלה לפודיום בענף הזה. הערב זה קרה, ועוד עם זהב היסטורי. אית'ן קאצברג קבע את התוצאה הטובה ביותר במוקדמות, מחזיק בתוצאות השנה בעולם (84.38 מטר) והתקרב אליה בגמר האולימפי עם 84.12 כדי להבטיח זהב כבר ביידוי הראשון. אף אחד אחר אפילו לא התקרב אליו וקנדה חגגה. האלוף מטוקיו, הפולני וויצ'ך נוביצקי, נפרד מהתואר האולימפי עם יידוי מאכזב של 77.42 שהותיר אותו במקום השביעי.

זהב: אית'ן קאצברג (קנדה) 84.12 מטר
כסף: בנצה האלאס (הונגריה) 79.97
ארד: מיכאילו קוחאן (אוקראינה) 79.39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully