וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראובני: "תחלמו בגדול, אפשר להגיע מכל מקום לזהב אולימפי"

האלוף האולימפי חגג את מדליית הזהב הרביעית בהיסטוריה של ישראל: "רציתי להביא גאווה למדינה, לכל הגיבורים שיש לנו"

רז הרשקו אחרי הזכייה במדליית הכסף בפריז 2024/יניב טוכמן

הישג ענק היום (שבת) לתום ראובני ולספורט הישראלי. גולש הרוח בן ה-24 ניצח בשיוט המדליות בגלישת רוח וזכה בזהב. ראובני התחיל את היום שלו עם ביצוע איכותי ומקום שני בחצי הגמר, וברגע האמת התעלה והשאיר מאחור את המתחרים מהולנד ואוסטרליה. ראובני לא סומן כפייבוריט למדליה באולימפיאדת פריז 2024, אבל סיים היום תחרות מזהירה בים במארסיי.

ראובני הוא מדליסט הזהב הראשון של ישראל בתחום השייט והגלישה מאז גל פרידמן ב-2004. היום פרידמן שמשמש כמאמנו, סגר מעגל מבחינה אישית. מלבד פרידמן, הוא הוא הצטרף גם לארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם ברשימת האלופים האולימפיים הישראלים.

"יקח לי שבוע לעכל את זה", אמר ראובני, "הייתי הסוס השחור, אף אחד לא ציפה. רשמתי לעצמי לפני שלוש שנים שאני רוצה לזכות בזהב בפריז 2024 ועשיתי את זה. האמנתי בעצמי. רציתי להנות מהחוויה המטורפת הזאת. רציתי לעשות הכל כדי לשמוע את 'התקווה'. מקווה שגם ארטיום יעשה תוצאה טובה ונשמע גם ממנו את ההמנון. זה עבור כל מי שנפלו במלחמה וכל החטופים שנמצאים בעזה".

ראובני המשיך: "רציתי להביא גאווה למדינה, לכל הגיבורים שיש לנו במדינה. אני עדיין לא קולט את זה. כיף שהמשפחה והחברה חוו את זה איתי פה. הם תמיד האמינו בי ודחפו אותי לעשות מה שאני רוצה לעשות. זה צוות אחד גדול שסייע לי לזכות במדליה. עשינו הכל כדי לנצח את השיוט האחרון. רוצה להגיד תודה לכל המעטפת הזאת, בלעדיהם לא הייתי עושה את זה".

"אני רוצה להגיד לילדים הקטנים - תחלמו בגדול, הכל אפשרי", הוסיף האלוף. "אני הגעתי מראש העין, בכלל לא קרוב לים, ממועדון קטן. נלחמתי, התאמנתי, האמנתי - אפשר להגיע מכל מקום לזהב אולימפי. עם ישראל חי".

תום ראובני אחרי זכייה במדליית זהב, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
ראובני אחרי שחצה את קו הסיום/רויטרס

מאמנו של ראובני, גל פרידמן: "האמנתי בו כל הדרך, הייתה לי תחושה טובה כל התחרות. אף אחד לא נותן פה מתנות, צריך רק להאמין בזה. ראינו איך המתחרים מאבדים את זה מלחץ. אנחנו היינו במקום הנכון מבחינת לחץ, התמודדנו עם זה וזה הכי חשוב באולימפיאדה. לנצל את זה ברגע האמת. אחרי ה-7.10 היה קשה לחזור לאימונים. הדרך שלנו מלבד לעזור ולהתנדב, היה לשים את דגל ישראל בראש התורן. עד עכשיו חשבנו רק על השיוטים, עכשיו נחשוב איך לחגוג".

שרון קנטור, שדקות לפני כן זכתה במדליית כסף אצל הנשים, פרגנה: "תום ילד מטורף, מדהים מה שהוא עשה. אני כל כך שמחה, מ-2008 לא הייתה מדליה בשייט והגלישה ועכשיו הבאנו שתיים. כל היופי זה שלא סימנו אותו כמועמד והיה לו את השקט שלו. כל כך יפה לראות שהדברים משתלמים והעבודה הקשה באה לידי ביטוי. אני חושבת שהמתחרים האחרים היו בלחץ ממנו כי הם הבינו שהוא חזק. יש לנו מנטליות אחרת מהגולשים האחרים, האירופים והאוסטרלים - אנחנו עוצמתיים, באים ומראים מה יש לנו".

מאמנה של קנטור, שחר צוברי, חגג: "ידענו שאנחנו מסוגלים. תום עשה תחרות מטורפת. לסיים עם שתי מדליות אולימפיות זה מדהים. כל כולי בשביל הספורטאים, לראות איך אפשר לעשות הכל בשביל הרגע ששרון לקחה את המדליה. אמרנו להם 'תהנו מהרגע, העבודה הקשה מאחורינו'. חיכינו כל כך הרבה זמן לשמוע את 'התקווה'. קיווינו שגם שרון תסיים ראשונה, אבל ברגע שהיא סיימה עם הכסף ידענו שלתום יש את היכולות לסיים במקום הראשון. תום עשה את זה בגדול, כיף שאנחנו מצליחים בענף הזה פעם אחר פעם".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שרון קנטור אחרי הזכייה במדליית כסף באולימפיאדת פריז 2024. Clive Mason, GettyImages
"מ-2008 לא הייתה מדליה בשייט והגלישה ועכשיו הבאנו שתיים". קנטור/GettyImages, Clive Mason

עיריית הרצליה בירכה את ראובני שגולש ומתאמן במועדון השייט בני הרצליה. ראש העיר, יריב פישר, בירך את תום ואמר: "כבוד גדול לעיר הרצליה ולעמותת בני הרצליה על ההישג האדיר של תום. איזה כיף שיש גם סיבה לשמוח בימים אלה. אנו גאים בתום ומחכים לחגוג איתו ביחד כשיחזור לארץ".

סגן ראש העיר, מחזיק תיק הספורט, עופר לוי, אמר: "התרגשות גדולה היום בהרצליה! תום מתאמן ומייצג אותנו בכבוד כבר שנים בבני הרצליה וכיו"ר העמותה, אני חש גאווה גדולה ושמחה עצומה. גאים בך תום!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully