וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התואר היחיד שחסר לו: אלקראס ימנע מג'וקוביץ' זהב אולימפי?

המדורג ראשון לקח מדליית ארד בבייג'ינג, אבל בגיל 37 ואחרי שזכה בכל תואר אפשרי, הוא רוצה להיות גם אלוף אולימפי. הספרדי הצעיר והמדורג שני שכבר עשה היסטוריה, עומד בדרכו (ראשון, 15:00)

מגדל אייפל מואר לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024/רויטרס

נובאק ג'וקוביץ' הגיע למשחקים האולימפיים בפריז בתור המדורג הבכיר, בהבנה שבגיל 37 זו תהיה האולימפיאדה האחרונה שלו ומכאן שזו ההזדמנות האחרונה שלו לזכות בזהב האולימפי אחרי שקטף כל תואר אפשרי. יש לו את מדליה אולימפית מבייג'ינג 2008, אז זכה בארד, ובשביל זהב אולימפי הוא צריך להכניע את המדורג השני, קרלוס אלקראס שבאולימפיאדה הראשונה שלו הפך לטניסאי השני הכי צעיר שהעפיל לגמר והבטיח מדליה - רק רוברט לירוי צעיר ממנו, והוא עלה לגמר (והפסיד) אי שם ב-1904.

קרב בין ג'וקוביץ' לאלקראס זהו כמובן "הגמר הקלאסי" של ענף הטניס. הסרבי בן ה-37 העפיל לגמר מבלי לאבד אפילו מערכה אחת, כשבסיבוב השני חלף על פני רפאל נדאל הוותיק, שגם בזוגות לא הצליח לזכות במדליה אחרי שהוא ואלקראס הודחו מוקדם מהצפוי, ולאחר מכן ניצח גם את סטפנוס ציציפאס ולורנצו מוזטי כדי להפוך לטניסאי המבוגר ביותר בגמר בטורניר היחידים. אלקראס גם כן ניצח את כל משחקיו בשתי מערכות ועשה זאת בקלות יתרה, אולי להוציא את המפגש עם טומי פול ברבע הגמר שאותו הכריע בסט השני בשובר שוויון. בחצי הגמר הביס הספרדי את פליקס אוז'ה עליאסים 1:6, 1,6 אחרי שעה ורבע בלבד.

נובאק ג'וקוביץ', טניסאי סרבי. GettyImages
אין דבר שג'וקוביץ' רוצה יותר מזהב אולימפי/GettyImages
קרלוס אלקראס, טניסאי ספרדי. GettyImages
אלקראס כבר עשה היסטוריה באולימפיאדה הראשונה שלו/GettyImages

השניים נפגשו עד כה שש פעמים, כשכל אחד מהם ניצח שלושה משחקים. אלקראס ניצח את הסרבי בשני הגמרים האחרונים של ווימבלדון - בחודש שעבר זה נגמר ב-2:6, 2:6, 6:7 תוך שעתיים ו-27 דקות.

על משטח החימר הם נפגשו בפעם האחרונה ב-2023 ברולאן גארוס והיה זה ג'וקוביץ' שניצח, הישג שהוא ינסה לשחזר כדי לזכות בתואר היחיד שחסר לו. אלקראס, מצדו, טען אחרי חצי הגמר: "אני כאן כדי לספק לספרד את מה שהיא רוצה - מדליית זהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully