וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצליח גם בגיל 39": טדי רינר יתחרה בלוס אנג'לס 2028?

הג'ודוקא המעוטר בהיסטוריה לא שולל אפשרות שנראה אותו גם במשחקים האולימפיים בארה"ב. נשיא האיגוד הצרפתי: "הוא לא נורמלי, הוא יכול לעשות הכל"

משפחתה של רז הרשקו לאחר ההפסד בגמר האולימפי/שלומי גבאי

טדי רינר כבר בן 35 ואתמול (שישי) הוא קטף את מדליית הזהב האולימפית הרביעית שלו והשישית בקריירה, היום עשויה לעמוד נבחרת ישראל בינו לבין המדליה השביעית והזהב השני שלו בתחרות הקבוצתית. עם זאת, האגדה הצרפתית ממש לא פוסל את האפשרות שיתחרה גם בלוס אנג'לס 2028.

בטוקיו הוא חווה אכזבה גדולה כאשר נאלץ להסתפק במדליית הארד - דבר שלא קרה לו מאז בייג'ינג 2008, האולימפיאדה הראשונה שלו - אבל אתמול לעיני אלפי צרפתים ביציע הצהיר שזכה במדליה "הכי מיוחדת, כי היא הושגה בבית". ובכל זאת, בצרפת תהו האם אפשר לבנות עליו גם למשחקים האולימפיים בעוד ארבע שנים בארצות הברית. רינר הפתיע בתשובתו.

טדי רינר אלוף אולימפי פריז 2024 עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. MARTIN BUREAU/AFP, GettyImages
אגדה. גם הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון הגיע להיות איתו ברגע ההיסטורי/GettyImages, MARTIN BUREAU/AFP

"תראו, רק עכשיו זכיתי במדליית זהב ואתם שמים עליי לחץ", אמר כשמדליה חדשה על צווארו, "אנחנו עוד נראה, אבל זה יהיה נהדר להתחרות גם בלוס אנג'לס. כל דבר בזמנו, אבל למה שלא אתחרה שם? בינתיים יש לנו עוד משימה, תתנו לי להתאושש ויהיה זמן להחליט עד 2028".

הדברים של רינר לא מותירים יותר מדי ספק באשר לכך שמדובר באפשרות ריאלית, וגם מאמנו הבהיר שהוא בהחלט יכול ושוקל לעשות זאת: "כרגע טדי צריך לנוח, להיות עם המשפחה וליהנות מההישג. הוא ייצא לחופשה ואחריה יחליט על המטרות להמשך. אתם חושבים שהוא כבר שבע? אני לא בראש שלו והוא יצטרך לענות על זה, קשה לדעת מה הוא חושב, אבל יכול להיות שהוא אומר לעצמו 'אני צריך מדליית זהב רביעית בתחרות האישית'. למה לא? זה אפשרי. זה טדי. אם הוא לא היה זוכה בזהב הייתי חושב שהוא לא ימשיך, אבל הוא זכה וזה יכול לגרום לו לחשוב על כך".

עוד בוואלה

אחרי העימות ברבע הגמר: טדי רינר חגג מדליית זהב בפריז

לכתבה המלאה
טדי רינר ג'ודוקא צרפתי, אלוף אולימפי פריז 2024. רויטרס
"יצליח גם בגיל 39"/רויטרס

גם נשיא התאחדות הג'ודו הצרפתית משוכנע שרינר לא יפרוש: "בלתי אפשרי שטדי יעצור כאן. הוא אוהב לנצח, אוהב הישגים, הוא תחרותי ולא אוהב שלוקחים לו את המקום. הוא רוצה לעשות היסטוריה - זה טדי. אנחנו נמשיך לתמוך בו בארבע השנים הבאות עד המשחקים האולימפיים. לדעתי טדי יכול לעשות הכל - בגיל 30 קשה לנצח בג'ודו, והוא עושה את זה בגיל 35. הוא לא נורמלי ואם הוא ימצא את הטכניקה להכריע קרבות מוקדם יותר עם איפון, הוא יצליח גם בגיל 39".

זה היה כאמור זהב אישי שלישי של הצרפתי באולימפיאדות השונות, אחרי לונדון 2012 וריו 2016. הוא השווה בכך את שיאו של היפני טדהירו נומורה, שהיה אלוף אולימפי שלוש פעמים בקטגוריית משקל עד 66 ק"ג. רינר ניצח בגמר את אלוף העולם והמדורג ראשון, מינג'ונג קים הדרום קוריאני, וכעת הוא הג'ודוקא המעוטר בתולדות המשחקים האולימפיים: ארבע מדליות זהב (שלוש אישיות ואחת קבוצתית מריו) ועוד שתיים מארד. בנוסף, הוא היה אלוף עולם 11 פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully