וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת חגגה: "המלך טדי". רינר: "המדליה מיוחדת כי הושגה בבית"

טדי רינר הפך לג'ודוקא המעוטר בהיסטוריה וכל צרפת התרגשה יחד איתו אחרי הזהב האולימפי השלישי. מקרון הגיע לברך, הקהל שר באצטדיונים השונים וגריזמן הילל

משפחתה של רז הרשקו לאחר ההפסד בגמר האולימפי/שלומי גבאי

בדיוק שבוע אחרי שהדליק במפתיע את המשואה האולימפית יחד עם מארי ז'וזה פרק, טדי רינר שוב כבש את לבבות הצרפתים. אגדת הג'ודו, שדחה את הפרישה כדי להשתתף באולימפיאדה הביתית, ריגש את הקהל בשאן דה מארס עם סדרת ניצחונות במשקל הפתוח שבסיומה חגג זהב אולימפי אישי שלישי בקריירה ומדליה שישית. הוא עמד על הפודיום בכל חמש האולימפיאדות האחרונות ומחר (שבת) ינסה לסייע לנבחרת צרפת לשמור על הזהב גם בתחרות הקבוצתית.

רינר הוא אחד הספורטאים המפורסמים בהיסטוריה של צרפת, ואת הניצחון שלו חגג הקהל המקומי גם באירועים אחרים. בין היתר נשמעו קריאות "טדי, טדי" במשחק הכדורסל בין קנדה לספרד שנערך בליון וכן בזמן תחרויות האתלטיקה בסטאד דה פראנס. הנשיא עמנואל מקרון, שהגיע לראות מקרוב את רגע השיא של רינר בשאן דה מארס, בירך אותו: "גדול, אלוף גדול ביותר".

טדי רינר אלוף אולימפי פריז 2024 עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. MARTIN BUREAU/AFP, GettyImages
טדי רינר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון/GettyImages, MARTIN BUREAU/AFP

רינר בן ה-35, שנראה לאה בתחילת התחרות והתעורר בעזרת הקהל ככל שהיא התקדמה, התחבק ארוכות עם מאמנו ואף הזיל דמעה. לאחר טקס הענקת המדליות, אמר בהתרגשות: "אני שמח, בשביל זה עבדתי. לא יכולתי לדמיין את זה. זו גאווה גדולה למשפחה שלי. כל מדליה היא קשה, אבל זו מיוחדת כי היא בבית. וכל גואדלופ גם מאחוריי. זה מטורף! חלמתי על גמרים כאלה בכל הקריירה, לסיים עם איפון כזה. תודה לכל מי שהאמין בי, לצוות שלי".

אנטואן גריזמן, כוכב נבחרת צרפת בכדורגל, הילל ברשת ה-X: "המלך טדי, אלוף אולימפי. איזו אגדה, איזו דוגמה! זה צרפתי".

עוד בוואלה

אחרי העימות ברבע הגמר: טדי רינר חגג מדליית זהב בפריז

לכתבה המלאה
טדי רינר ג'ודוקא צרפתי, אלוף אולימפי פריז 2024. רויטרס
שוב מעל כולם. טדי רינר/רויטרס

זה היה כאמור זהב אישי שלישי של הצרפתי באולימפיאדות השונות, אחרי לונדון 2012 וריו 2016. הוא השווה בכך את שיאו של היפני טדהירו נומורה, שהיה אלוף אולימפי שלוש פעמים בקטגוריית משקל עד 66 ק"ג. רינר ניצח בגמר את אלוף העולם והמדורג ראשון, מינג'ונג קים הדרום קוריאני, וכעת הוא הג'ודוקא המעוטר בתולדות המשחקים האולימפיים: ארבע מדליות זהב (שלוש אישיות ואחת קבוצתית מריו) ועוד שתיים מארד. בנוסף, הוא היה אלוף עולם 11 פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully