וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוב הטרנסופוביה מרימה ראשה. אימן חליף נולדה ומזדהה כאישה"

2.8.2024 / 14:52

לאחר התלהמויות בתקשורת הישראלית והעולמית, באגודה למען הלהט"ב וארגון פרויקט גילה להעצמה טרנסית הבהירו: "סימון טרנסיות באופן מסוכן. ח'ליף תמיד התחרתה כאישה, היא עומדת בקריטריונים. יש כר פורה עבור קבוצות שמרניות להפיץ את משנתן הטרנסופובית"

נטע לוינסון על האולימפיאדה של רז הרשקו/מערכת וואלה

סערת אימן חליף לא יורדת מהכותרות, והוועד האולימפי הבינלאומי אף נאלץ להתגונן ולהוציא הבהרה בקשר למתאגרפת האלג'יראית. התלונות הבלתי פוסקות זלגו מתחום הספורט והובילו לתגובות מגנות מכל רחבי הקשת - גם בישראל.

באגודה למען הלהט"ב וארגון פרויקט גילה להעצמה טרנסית הבהירו כי בניגוד לדבריהם המשתלחים של רבים, חליף אינה גבר ששינה את מינו. "שוב הטרנסופוביה מרימה את ראשה, והפעם מדובר בסילוף עובדות ועיוות נתונים באופן מכוון במטרה לסמן טרנסיות באופן פוגעני ומסוכן", נמסר שם, "בניגוד לפרסומים, המתאגרפת הותיקה אינה אישה טרנסית אלא מתאגרפת שנולדה כאישה ומזדהה כאישה, שתמיד התחרתה כאישה וכעת אושרה להשתתפות על פי קריטריונים מקצועיים. מעבר לכך, באלג'יריה אין טיפולים להתאמה מגדרית ולכן הדבר אינו אפשרי בכל מקרה. יתכן כי נמצאה אצלה שונות גנטית או כרומוזומלית המגבירה רמות טוסטסטרון, אך מדובר בנתון שמעולם לא אומת ושהגוף שהצהיר עליו הודח מסמכותו בשל שחיתות ואי סדרים".

המתאגרפת האלג'יראית אימן חליף, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
מתחרה חוקית. חליף/רויטרס

עוד אמרו באיגוד כי "צריך לזכור שכאשר תוקפים את הקהילה הטרנסית, תוקפים את כולנו. לצערנו, תחרויות ספורט הפכו כר פורה עבור קבוצות שמרניות להפיץ את משנתם הלהט"בופובית, לעוות את העובדות והנתונים במטרה להגביר שנאה כלפי הקהילה. ברור לחלוטין כי הסערה סביב חליף אינה מבוססת וממוקדת אך ורק במראה החיצוני ובעובדה שניצחה את הקרב, זאת על אף שמאזן הניצחונות שלה מגוון כשל כל ספורטאי.ת. ללא קשר לזהותה של חליף, אנו מאמינים שלא.נשים על הקשת הטרנסית יש מקום בספורט תחרותי ואת הדיון על אף מורכבותו צריך לנהל תוך המנעות מהפצת מידע מוטעה, שקרי ובלתי מבוסס שנועד ככלי ניגוח נגד קהילת הלהט"ב".

  • עוד באותו נושא:
  • אגרוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully