וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת הדיחה את ארגנטינה, אוהדים פרצו וניסו לפגוע בשחקנים

המארחת ניצחה 0:1, מהומה גדולה בסיום המשחק. מצרים מחכה לה בחצי הגמר אחרי דרמת פנדלים מול פרגוואי, ספרד תפגוש את מרוקו

תקציר: ברצלונה - מנצ'סטר סיטי 2:2 (1:4 בפנדלים)/ספורט1

גם טורניר הכדורגל האולימפי מתקרב לרגעי ההכרעה והערב (שישי) נערכו רבעי הגמר ברחבי צרפת. המשחק המעניין מכולם הפגיש בין המארחת צרפת לארגנטינה, שהפכה להיות הנבחרת השנואה ביותר על הקהל המקומי. חלק ממנו פרץ למגרש בסיום ה-0:1 של המארחת, שתפגוש בחצי הגמר את מצרים לאחר שזו ניצחה בפנדלים את פרגוואי. ספרד הרשימה עם 0:3 על יפן שהייתה מושלמת בשלב הבתים, והיא תפגוש את מרוקו שמחצה 0:4 את ארה"ב.

חצאי הגמר:

שני, 19:00, מארסיי: מרוקו - ספרד
שני, 22:00, ליון: צרפת - מצרים

הגמר ייערך ביום שישי הבא (19:00) בפארק דה פראנס בפריז. יממה לפני כן ייערך המשחק על מדליית הארד.

שחקן נבחרת מרוקו אשרף חכימי חוגג עם חבריו. רויטרס
הצגה. אשרף חכימי חוגג עם החברים/רויטרס

מרוקו - ארה"ב 0:4

הנבחרת האפריקאית ערכה בכורה חלומית בשלב הנוקאאוט ואותתה שכדאי לקחת אותה ברצינות, מאוד ברצינות, בקרבות המדליה. האמריקאים שקיוו לשחזר את הישג השיא שלהם בעידן המודרני (ארד בסידני 2000), אך זה לא באמת היה כוחות. סופיאן רחימי כבש מהנקודה הלבנה (29), איליאס אחומאש הכפיל (63) מקרוב ובדקה ה-70 הצטרף אשרף לחגיגה, כשדהר ממרכז המגרש. מהדי אל מאוחוב הניח את הדובדבן על הקצפת מהנקודה הלבנה (90).

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
פרמין לופס שחקן הנבחרת האולימפית של ספרד חוגג שער. רויטרס
ברצלונה תעז לוותר עליו אחרי טורניר כזה? פרמין לופס/רויטרס

יפן - ספרד 3:0

בחצי הגמר לפני שלוש שנים בטוקיו היה זה מרקו אסנסיו שגנז את החלום הביתי של יפן בחצי הגמר עם שער בהארכה, ובשחזור היה זה פרמין לופס שהדיח את הנבחרת שסיימה בראש בית ד' הישראלי עם מאזן מושלם וללא ספיגות. ספרד זכתה בזהב האולימפי רק בברצלונה 1992, והערב שחקן בארסה הציב אותה מרחק שני ניצחונות משחזור ההישג. פאו קובארסי חילץ כדור ופאבלו באריוס מסר לפרמין שירה פנימה בדקה ה-11 מ-22 מטרים, אבל זה היה רק המתאבן לקראת הדקה ה-73, אז הקשר הוריד על החזה את כדור הקרן של סרג'יו גומס והפציץ בימין אל הרשת הגבוהה מ-18 מטרים. הקפטן אבל רואיס חתם את התוצאה בדקה ה-86 וספרד ממשיכה הלאה ללא בעיות, למרות ההפסד למצרים שגרם לה לאבד את ראשות בית ג'.

שחקני הנבחרת האולימפית של מצרים חוגגים עלייה לחצי הגמר, פריז 2024. PASCAL GUYOT/AFP, GettyImages
יחזרו עם מדליה לקהיר? שחקני מצרים חוגגים את העלייה/GettyImages, PASCAL GUYOT/AFP
חוליו אנסיסו שחקן הנבחרת האולימפית של פרגוואי בוכה. רויטרס
נפצע ובכה. חוליו אנסיסו/רויטרס

מצרים - פרגוואי 4:5 בפנדלים (1:1 ב-120 דקות)

אחרי שחגגו את מניעת המפגש עם ישראל, המצרים הצליחו לשחזר את ההצלחה מלפני 60 שנה. פרגוואי, שניצחה את ישראל 2:4 בשלב הבתים, חלמה על מדליה נוספת כמו זו מכסף ב-2004, אבל שמטה יתרון לקראת הסיום ובדו-קרב הפנדלים קצרה ידו של גאטיטו פרננדס מלהגיע לבעיטות של הפרעונים. חוליו אנסיסו הפנטסטי בישל בצורה חכמה לדייגו גומס בדקה ה-71 והעניק לפרגוואי את היתרון, אבל הכוכב נפצע והוחלף שבע דקות לאחר מכן ומנגד איברהים עאדל, שהבקיע צמד ב-0:2 המפתיע על ספרד שהציב את מצרים בראש בית ג', הצליח לכפות הארכה בדקה ה-88. השוויון נשמר ובבעיטות מהנקודה הלבנה רק מרסלו פרס החמיץ. השוער חמזה עלא עצר את הבעיטה השנייה בדו-קרב, כל חבריו דייקו ומצרים בין ארבע הגדולות של הטורניר האולימפי.

ז'אן פיליפ מאטטה שחקן הנבחרת האולימפית של צרפת חוגג שער. רויטרס
כבש משחק שני ברציפות. ז'אן פיליפ מאטטה/רויטרס
מהומה ברבע גמר טורניר הכדורגל האולימפי: צרפת מול ארגנטינה. רויטרס
איזה בלגן. ניקו אוטאמנדי בלב המהומה/רויטרס

צרפת - ארגנטינה 0:1

האלביסלסטה ספגו שריקות בוז במשחקי הרוגבי והכדורגל מהקהל הצרפתי, זכר לפרשת השיר הגזעני בה היה מעורב אנסו פרננדס. הם קיוו לסגור חשבון עם המארחים על היחס העוין כדי לחזור לשלב ארבעת האחרונים לראשונה מאז בייג'ינג 2008, טורניר בו זכו בזהב, אבל שער מוקדם של ז'אן פיליפ מאטטה עשה את ההבדל וסידר נקמה כלשהי על ההפסד בגמר המונדיאל בקטאר. חלק מהאוהדים לא הסתפקו בניצחון הספורטיבי ופרצו לכר הדשא בסיום, בניסיון להגיע לשחקנים הארגנטינאים ולפגוע בהם. כמה מהשחקנים הצרפתים נחלצו לעזרתם, אחרים דווקא התעמתו והחליפו דחיפות, ואחרי שתי דקות המהומה פוזרה.

מייקל אוליסה, שהספיק להימכר בקיץ לבאיירן מינכן, בישל בדקה החמישית לחברו מקריסטל פאלאס וגם כבש שער שנפסל אחרי בדיקת VAR לא קצרה בדקה ה-84. לוסיאנו גונדו פספס הזדמנות טובה להשוות בתוספת הזמן וחאבייר מסצ'ראנו, שזכה פעמיים בזהב כשחקן, סיים את החלום האולימפי כמאמן. תיירי הנרי ושחקניו ממשיכים הלאה ויפגשו את מצרים בשני, בתקווה לשחזר את הזהב מ-1984.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully