וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגעי השיא בפריז: סימון ביילס בגמר הקרב רב ביום חמישי

31.7.2024 / 14:39

עשרות מיליונים ברחבי העולם יעקבו אחרי התחרות היוקרתית. אנדרדה צפויה לעשות לאמריקאית חיים קשים, גם לי לא תוותר

דריבל, 30.7/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

אחד מהרגעים הגדולים של אולימפיאדת פריז 2024 יגיע מחר (חמישי, 19:15) בגמר הקרב רב בהתעמלות אצל אנשים. התחרות מחר תשומת לב אדירה בכל העולם וסימון ביילס היא הסיפור הגדול. אם היא תזכה במדליית זהב, הקאמבק שלה יהפוך לפרק נכבד ואגדי בתולדות המשחקים האולימפיים. האמריקאית הבריקה בריו 2016, קרסה מנטלית בטוקיו 2020 (2021 בגלל הקורונה) ובגיל 27 חזרה בענק.

במוקדמות ביילס הציגה יכולת פנומנלית והשיגה ציון מצטבר של 59.566 נקודות - כולל 15.800 בקפיצות. גם הציונים שלה בקורה והקרקע היו הגבוהים ביותר מבין כל 34 המשתתפות. אתמול ביילס כבר זכתה במדליית זהב קבוצתית עם חברותיה לנבחרת ארה"ב ולקרב רב היא תתייצב עם 8 מדליות אולימפיות, מהן 5 מזהב.

שתי מתעמלות נהדרות מועמדות ומסומנות כאלו שיקראו תיגר על ביילס. הראשונה ביניהן היא רבקה אנדרדה הברזילאית, שבטוקיו זכתה במדליית זהב בתרגיל הקפיצות ובמדליית כסף בקרב רב. באליפות העולם 2023, אנדרדה סיימה כסגניתה של ביילס וזו תהיה סנסציה של ממש אם היא לא תעלה לפודיום מחר.

הצלע השלישית על הפודיום, לפחות על הנייר, אמורה להיות סוני לי. האלופה האולימפית מטוקיו סיפקה הופעות יציבות וטובות גם במוקדמות של הקרב רב וגם בתחרות הקבוצתית, והיא הקדימה את ג'ורדן צ'יילס בכמה מאיות במוקדמות והשאירה את האחרונה מחוץ לגמר.

סימון ביילס על תרגיל הקורה, פריז 2024. LIONEL BONAVENTURE/AFP, GettyImages
רוצה זהב אולימפי שני בקרב רב. ביילס/GettyImages, LIONEL BONAVENTURE/AFP

קייליה נמור, ילידת צרפת שייצגה את מולדתה עד 2021 ולפני שנתיים עברה לייצג את אלג'יריה, תקבל הרבה תמיכה מהיציעים ותנסה להפתיע ולעלות לפודיום. גם קיו קיואן אורבת וכמוה אליצ'ה דמאטו ומנילה אספוזיטו האיטלקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully