וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנבחרת הג'ודו טוענים: "אין אכזבה, הפייבוריטים עוד לפנינו"

31.7.2024 / 10:20

8 מ-12 ג'ודאים סיימו את דרכם בפריז ללא מדליה, אבל באיגוד נושאים עיניים לתחרויות של לניר, הרשקו ופלצ'יק בחמישי ושישי: "מלכתחילה לא היו ציפיות גדולות ממי שהתחרה עד עכשיו"

יעל ארד מסכמת יום ג'ודו/יניב טוכמן

שני שליש מהדרך סיימה כאן כבר נבחרת הג'ודו של ישראל בפריז. שמונה מתוך 12 ג'ודאים סיימו את דרכם, ולמעט גפן פרימו שהגיעה עד לבית הניחומים והתקרבה למדליה, כל היתר לא עברו את שלבי המוקדמות והודחו עוד לפני המתח של המדליות באולם אחר הצהריים.

אי אפשר לומר שהתוצאות הפושרות עד כה מפתיעות מישהו. לא היה ג'ודוקא שהתחרה מול יריב פחות טוב והפסיד. בסופו של דבר הדירוג הכריע ומי שלא היה בין שמונת המדורגים בפריז, קיבל הגרלות קשות מאוד. זו גם הסיבה שבאיגוד הג'ודו לא מאוכזבים עד עכשיו. ברור שמדובר בספורט, ובספורט יש גם הפתעות ואפשר לחלום. שגיא מוקי וברוך שמאילוב, למשל, האמינו שהם מסוגלים לזכות במדליה, אבל הסטטיסטיקה מתיישרת, וכמו מוקי שעלה מול יריב קוריאני שמדורג 3 בעולם, לרוב זה מסתיים בהפסדים.

"אפשר לקוות תמיד לקחת מדליה, גם אם לא מדורגים גבוה, אבל זה לא שהיו ציפיות גדולות ממי שהתחרה עד עכשיו לאור התוצאות בשנתיים האחרונות. מה שקרה, זה מה שהערכנו שיקרה", אמרו באיגוד הג'ודו.

גפן פרימו ג'ודוקאית ישראלית, פריז 2024. GettyImages
היחידה שהתקרבה. גפן פרימו/GettyImages

הבוקר תעלה למזרן מאיה גושן, האנונימית מבין 12 הג'ודאים כאן. גושן לא זכתה מעולם באליפות העולם כמו שגיא מוקי, היא לא הופיעה בשתי אולימפיאדות כמו שירה ראשוני, וגם לא קרובה לג'ודוקא כמו ברוך שמאילוב שהגיע בעבר לקרבות על מדליות. גושן גם חוזרת מפציעה בכתף וספק אם הייתה נאבקת כדי להתמודד אלמלא היה מדובר באולימפיאדה. כל מה שבוקר תעשה הבוקר יהיה בונוס לאור הנסיבות הללו, ואולי דווקא מי שלא ניבאו לה גדולות ונצורות, תוכל לבוא בלי לחץ ולהפתיע.

כך או אחרת, עיקר תשומת הלב במשלחת הג'ודו היא על התחרויות מחר ומחרתיים. מחר זה היום הגדול עם ענבל לניר ופיטר פלצ'יק, מחרתיים תתחרה רז הרשקו, ואלו הג'ודאים שמלכתחילה סומנו כמועמדים למדליה. "הפייבוריטים עוד לפנינו", מסכמים באיגוד, עם תקווה לימים הבאים.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully